Jeg skal købe nyt kabinet, da det jeg har nu er alt for stort hvilket er rimelig upraktisk. Men nu er jeg ingen haj til computere, så vil lige være sikker på at mit bundkort osv., passer ind i det nye kabinet. Mit nuværende bundkort er et ASUS P4S8X-X. Jeg har så læst mig frem til at kabinetter har bestemte "form-faktorer", som afgør hvilken type bundkort der passer ind i. Mit ASUS bundkort er så en ATX-form, og alene ud fra den oplysning har jeg fundet det her kabinet: http://www.edbpriser.dk/Produc...
Mht. strømforsyning har det ovennævnte kabinet en på 300W, jeg ved ikke hvor stor min nuværende strømforsyning er, men kan der ske noget ved at købe en 300W?
Og så ville jeg gerne høre fra jer eksperter, er der andre faktorer man skal tænke på når man køber nyt kabinet? Har i evt. andre forslag? (kabinettet skal være billigt og simpelt, behøver ikke se vildt ud)
I næsten alle kabinetter kan der sidde et ATX-bundkort, da ATX er den mest brugte standard overhovedet. Vigtige ting i et kabinet, er fx. hvor mange og hvor store blæsere der kan sidde i det - jo større blæsere, des mindre larm. Yderligere er der det indvendige og udvendige design, hvor det indvendige design har betydning for hvor nemt det er at samle end computer, mens det ydre er kosmetisk.
Antec laver eksempelvis nogle fornuftige kabinetter til en meget lav pris:
Og behold så bare din originale PSU. Hvis du ikke er tilfreds med den, så køb en ny ved siden af. De PSU'er der følger med billige kabinetter er som regel..ja..også ret billige:P..
Jeg tror jeg vil forsøge mig med et af de bud du kom med, de er unægteligt billige og med et lidt flottere udvendigt design. Jeg har ikke haft problemer med min nuværende strømforsyning så den smider jeg bare med over i.
Moderator
Tilføjet: 09-04-2007 08:25:06
Svar/Indlæg:
7881/1165
Et af de mindste kabinettet til alm ATX laver lian-li. Det kræver dog en ret flad køler. Skal det være småt skal du ned i mATX-standarden. Men det kræver mindre bundkort. Dernede finder man antec aria, silverstone sugo og det meget populære silverstone TJ08. :)