D-Link switch gir bedre downloads?

Diverse d.  09. april. 2007, skrevet af Mathis77
Vist: 557 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 00:15:01
Svar/Indlæg:
6293/359
Jeg har netop bestilt denne her fætter her:

http://www.edbpriser.dk/Produc...

har snakket med en kammi om det også, men ville lige høre forumet ad også... det er fordi, at jeg "kun" har 1.75-1.80mb/s i download med min 20mbit linje...som om det ikk sku være nok, men den burde i det mindste køre med 2mb/s i download...

også tdcs hastigheds-test sir, at den kun kan klassificeres som 8192kb/s linje....har snakket med tele2 og de sir, at det er min trådløse telefon, som tar noget af signalet...men det sku kun være med B&O telefoner, og det har jeg jo ikk...

nå, men i det mindste, så burde jeg få lidt mere knald på med denne switch, og så er de få penge jo godt givet ud.
PS. min nuværende er en netgear-router fra tdc...

ku være der var nogle kloge mennesker som lige ku fortælle hvad man kan gøre, for at få optimeret til 20480kb/s

Hygge!
Mathis

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 00:27:55
Svar/Indlæg:
1581/5
du bliver skuffet.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 00:32:33
Svar/Indlæg:
6293/359
skod også...

nå, men ofte når jeg klikker på et link, så skal man loade siden 3-6 gange før den starter op...

er det tele2 jeg skal ha fat i igen? eller?

skuffet over switchen mener du vel? for så skal jeg da overveje, at få stationær-fastnet-telefon igen, hvis det da hedder det, heh

syska

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2007 00:33:28
Svar/Indlæg:
1085/26
Giver #Devastator ret .... Jeg tror også du bliver skuffet ....

Hvis du vil ofre penge på at få noget til at kunne hente med de sidste må jeg sige du har slet brug for hastigheden ... til hvad kan jeg dog i mine vildeste fantasi ikke lige regne ud ...

Tror bare du skal være gald for din 20 Mbit

// ouT

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 00:38:06
Svar/Indlæg:
1581/5
din router kan sikkert ikke natte over 1000-1500 adresser, og har du noget torrent agtigt kørende, så kan det være skyld i at nat table er fyldt/langsomt til at lave plads til en ny hjemmeside.

ang. hastigheden, så er 1.8mb/sec ikke dårligt for en 20mbit, ret meget højere kommer du ikke med mindre det er en single ftp transfer pga. header og tailers på tcp pakkerne også tager kapacitet.

brug ftp://ftptest1.tele.dk til at teste din hastighed med

Det er ganske rigtigt at B&O telefoner er noget fandens lort til at støje, de sender 20 gange så meget støj ud på tlf nettet i forhold til alm. kirk telefoner, og det kan være skyld i linieproblemer selv om man har filtre på.

primert vil jeg tro det med at du skal åbne siden 3-6 gange er et routing problem pga. andre programmer/firewalls kørende på din pc.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 00:53:46
Svar/Indlæg:
6293/359
super svar #4 - takker og bukker :i

så skal det nok hjælpe med den d-link switch... for det er efter jeg har fået tele2, at der er problemer med at åbne sider...

har hverken firewall eller torrents eller noget kørende...

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 04:03:43
Svar/Indlæg:
1349/11
du kan jo prøve at lave en tracert til de forskellige sider du besøger, eller skal hente 3-6 gange, hvis svartiden er helt urealistisk høj, læs mere end 30-40 ms, så er der noget galt fra tele2's side. Så skal du ringe til dem og brokke dig.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 07:47:34
Svar/Indlæg:
2356/28
Når du har en DSL linje sidder du med en masse andre på en DSLAM og er i princippet ikke garanteret nogen form for båndbredde overhovedet selvom du har købt en 20 mbit...

Som #4 skriver kunne det ha været at du har for mange sessioner kørende på én gang hvilket vil overbelaste billige routere. Som alt andet sidder der en processor i en router der kun kan tage et vist antal data. Du kan prøve at disable SPI (stateful packet inspection), hvis du har det, for at se om det kan være det. Det bruger en del kræfter.

Der er intet galt i at have højere ping en f.eks 40 og du får ikke tele2 til at gøre noget ved det.

Dit problem lyder til at du får timeouts. Dvs. huller hvor den ikke har forbindelse. Ping f.eks: ping -t dix.dk og se om der er timeouts eller store gab mellem dine ping, f.eks:

10ms
15ms
21ms
541ms
631ms
14ms
16ms

Det lyder som om det er det.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 11:56:34
Svar/Indlæg:
6293/359
#6 hvordan gør man det så? jeg er ret noob i netværk nemlig ;)

og 7# det samme: hvordan man starter en ping...

disable SPI prøver jeg lige at se om den er i routerens opsætning. Det er en netgear fra 2004 fra tdc...

men nu får jeg jo snart den d-link switch... er der så noget jeg skal være opmærksom på? eller kør det bare derudaf?

takker 8)

syska

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2007 12:07:38
Svar/Indlæg:
1085/26
start -> kør -> cmd [Enter]

skriv "ping google.com" i det sorte vindue og så [Enter]

Samme princip med traceroute ...

Der srkiver du bare "tracert google.com" i det sorte vindue og så enter [Enter]

(Ping tider over 100 ms er stadig ikke meget .... spil har det meget at sige .... min erfaring ... da google kører godt ved mig, men ping er på ca. 120 ms )

// ouT

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 12:26:04
Svar/Indlæg:
6293/359
ping -t dix.dk ligger stabilt mellem 13-16ms

SPI havde jeg som SPI firewall og den var disablet

ping google.com og tracert google.com så også fint ud

tja, jeg tror sgu drenge, at det hjælper at få den switch...

hvis problemet med de 3-6 ganges opdate før siden dukker op fortsætter, så pinger jeg tele2 for hårdt!!! hehe
:i

syska

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2007 13:40:00
Svar/Indlæg:
1085/26
Hvad får dig til at tror det hjælper at skifter og en 100 Mbit switch til 1 Gbit switch ?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 13:46:57
Svar/Indlæg:
4310/364
#11 den har vel en større kapacitet? Corect med please :)

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 13:53:08
Svar/Indlæg:
1581/5
som tidligere nævn vil den switch ændrer NOTHING ZIP NIX NADA absolut intet.

syska

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2007 16:27:23
Svar/Indlæg:
1085/26
Jeg kan heller ikke se det ... så 250 kr. så spild ... og for så lidt ekstra ... jo hurtigere linje, jo mere spild til overhead på pakkerne etc.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 16:34:56
Svar/Indlæg:
2356/28

Hvad skulle det hjælpe med den switch? Du har et hul ud på max 20 mbit, sessions osv bliver behandlet af din router og ikke switchen. Så hvis du købte den i den tro at det ville løse dine problemer bliver du slemt skuffet. Det kan simpelthen ikke lade sig gøre!

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 16:42:35
Svar/Indlæg:
6293/359
venner: det kan umuligt blive dårligere med den switch... og når den nu ikk var dyrere, så går det nok... Jeg har en kammi også, som har fået hurtigere internet. Altså måske ikk hurtigere download, da det er begrænset af nogle helt andre ting, som I også sir... men respons og generelt surf og hjemmenetværk spiller max hos ham nu...han havde også en standard-router før...

er der ikk også noget med at ting der skal routes er begrænset? man ser heller ikk routere til netpartys? der er det jo switches, som er mere direkte link, rigtigt?

er der ikk noget med, at man kan gå ind i nogle tjenester i windows og frigøre 15-20% båndbredde, som er reserveret? eller er det dumt?

håber ikk jeg er for noob, men har bare lidt ret i alt mit hurlumhej 8) :i

syska

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2007 20:00:31
Svar/Indlæg:
1085/26
Korrekt Mathis77 ... Men det kommer jo an på hvad man vil opnå ...

Routere bliver brugt når man vil fra et net til et andet ... så der skal noget til at håndtere routing ....

Ved LAN-parties er alle jo på samme net og derfor er det ikke nødvendig med en router....

192.168.1.0
og
192.168.2.0
med en 255.255.255.0 netmaske kan de ikke se hinanden ... men hvis netmasken var 255.255.0.0 kunne de godt ...

Men det er en videre kompliceret forklaring vi skal ud i hvis de vil vide mere om netværk og subnetting, etc.

Derfor ... routing er nødvendig når man vil over på andet net ..

// ouT

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 20:09:40
Svar/Indlæg:
6293/359
#17 super

ku man gå ind et sted i windows og frigøre de 15% reserverede båndbredde?

jeg prøver at ringe til tele2 i morgen og høre ad om de kan gøre noget ved, at siden ikk kan vises første gang. problemet er opstået efter skifte fra tdc. Jeg har stadig en tdc-router, så det jeg tænkte var at der var noget som ikk kunne sammen... Derfor køb af switch... nu må vi se hvor godt det blir med den switch.

jeg laver lige en test, hvor jeg tar min telefon fra...
så må vi se ad...

umiddelbart er tele2 noget juks, men de er jo også bare lejet ind hos tdc....

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 20:30:15
Svar/Indlæg:
2356/28
#16 Din kammerat fik hurtigere internet af en switch... Øhm.. han troede selv på han fik hurtigere internet må det hedde, for det andet er fysisk umuligt!

syska

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2007 20:53:45
Svar/Indlæg:
1085/26
19# Med mindre den switch hans ven havde før var defekt ... 🙂

// ouT

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 21:02:25
Svar/Indlæg:
2356/28

...................

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 21:37:29
Svar/Indlæg:
6293/359
han fik mindre flaskehals #19

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 21:50:28
Svar/Indlæg:
2343/272
Tror sagtens en switch kan gøre det bedre. Alt hardware har jo noget at skulle sige, så hvorfor ikke switche også?

Kan selv mærke enorm forskel på at sidde på trådløst og kablet selvom det har samme overførselshastighed:) Det selvfølgelig logisk nok, men alligevel..

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 21:56:41
Svar/Indlæg:
6293/359
hurra, takker og bukker #23

jeg pillede lige telefonen fra, og så var der slet ikk noget net...

nå, pillede så router fra og jeg ku ikk få en eneste side til, ikke at loade første gang...

hermed farveller til min ellers trofaste netgear-router, som jeg fik i julegave af de gamle i 2004, takker og bukker :D

og ja, trådløst er ikk for rigtig mænd - heller ikk når det kommer til musik - tråd og kabel gir bedst lyd, færdig! been there, done that, lol

:e

Anzelz

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 22:01:20
Svar/Indlæg:
2343/272
#24 - Nice, så har du fundet banditten?:)

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 22:25:11
Svar/Indlæg:
828/108
Så fik jeg læst mig igennem det hele...

Jeg synes der er svar jeg kan tilslutte mig og svar der for mig ikke er virkeligheden.

En router kan svække en båndbredde hvis en forbindelse er routet med en del sikkerhed, er forbundet til mange devices eller der er restriktioner opsat til de forskellige sites og tjenester.

Dermed også sagt at det let kan vise sig at være en løsning at tilslutte pc'en til en gigabit switch. Der ryger loftet og routing ihvertfald.

Men ikke sagt at jeg tror problemet ligger der. Min erfaring med de forskellige udbydere er at Tele2 klart er det ringeste og selvom de bruger TDC's kobber, har de alligevel, sjovt nok af samme grund, en lavere prioritet på båndbredden - Sådan svarer TDC ihvertfald.

Skulle det ikke være tilfældet kan det skyldes afstanden mellem dig og den central du er tilkoblet. Jo længere "kabel-rejse" des mere tab på båndbredden, og ligeledes jo større forbindelse jo større tab. - Det er proportionelt :)

- Nu ved jeg så tilfæligvis hvor du bor gamle jas, og ved også at du er forholdsvis tæt på en central og faktisk ikke burde miste ret meget om overhovedet noget. Jeg ved også at du har en nogenlunde fornuftig router og ikke piller desideret ved dens indstillinger.

Mit umiddelbare svar er at problemet ligger i den "signalstyrke" Tele2 "udbyder". Glem det med PING, kig heller på om din forbindelse ligger stabilt. Det kan du evt teste ved at hente fra USENET, lovligt materiale selvfølgelig ;)

Dunno :)

Men kan rose dit valg af switch, den sparker røv og er alle pengene værd!

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 23:51:08
Svar/Indlæg:
6293/359
Ja det sgu nok løsningen #26

supergodt svar - jeg ringer til tele2 imorgen og skruer bissen på, på en anstændig måde sæføli...

USENET svinger mellem 1.5 og 1.85mb/s

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 00:29:33
Svar/Indlæg:
2356/28

<I>Glem det med PING, kig heller på om din forbindelse ligger stabilt.</I>

Den går ikke helt da normale private forbindelser ikke har nogen garanteret båndbredde. Men er på en delt forbindelse hvor det kan risikere at svinge en del. Så du kan ikke bruge det til noget overhovedet og heller ikke klage over det, medmindre det er virkelig markant. Problemet lød mere til at han fik timeouts og her er den eneste vej sku at pinge... Først med router, så uden.

I princippet kan det jo være alt fra et defekt netkort, router, kabel, modem, støj til din ISP´s udstyr. Nu har jeg aldrig haft tele2 men kan se at routeren så er din egen og ikke udbyderens, så det er da glimrende da jeg personligt hader påduttede routere som f.eks Cybercity leverer (ved dog ikke om de stadig gør det?)

Så du har altså tænkt dig at skippe din router for at bruge en switch ik? (Går så ud fra det leverede udstyr fra tele2 er en speedstream ting eller tilsvarende) Dårlig idé da du ikke har mulighed for mere end max 2 ip´er medmindre du betaler dig ud af det eller dokumenterer dit behov, hvilket du som privatperson får lidt svært ved...
Du har heller ikke den sikkerhed som du hidtil har haft med din router. Du skulle have tjekket din forbindelse lidt mere og evt. have købt dig en god router hvis den gamle ikke er god nok. Og du mister intet, måske 1ms på en god router.

En router kan egentlig ses som en computer med 2 netkort (eller flere). Det ene LAN, det andet WAN og et stykke software der får de 2 ting til at arbejde sammen. Hvis CPU´en i den computer ikke er ret kraftig, kan den heller ikke håndtere ret mange samtidige forbindelser og så sker ting som i en alm. computer: Ting bliver langsomme eller endnu værre, går i stå.

Folk oplever tit dette med f.eks spil... Nogle spil henter lister over online servere... Når du henter disse lister opretter du i de fleste spil faktisk en forbindelse til HVER server som opretholdes i X antal sekunder/minutter hvilket giver overbelastning = Dårlige svartider, langsom surfing. Samme som #4 nævner. 1500 servere = 1500 sessions, samtidige forbindelser. Løsning: En god router!

Nogle routere er lavet så de selv stopper ved x antal sessions, andre bliver ved til de kvæler sig selv...

Fy for s.... hvor en smøre... sorry

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 01:26:01
Svar/Indlæg:
1581/5
jeg vil gerne pointere igen over for andre end forfatteren af denne tråd (som ikke lytter på fornuft) at køb af 100mbit eller gigabit switch på ingen måde gør dit internet hurtigere, der er netop ingen flaskehals ved at have et kabel fra routeren dirrekte til en pc, da denne er min. 100Mbit -

Flaskehals - ja det siger sig selv gør det ikke? det er når et led længere "inde" er for småt i forhold til hvad man forsøger at presse igennem. og det er ikke tilfældet når man forsøger at stoppe 20mbit igennem en 100mbit bred flaskehals, det kan faktist være der op til 5 gange, for slet ikke at nævne fuld duples, der gør at der kan komme lige så meget ind samtidigt med.

Hvis #0 har haft en egen router forbundet til adsl routeren leveret af tele2, kan denne sagtens være skyld i at forbindelsen bliver langsommere og ikke "svarer" på hjemmeside kald før 3. eller 4. gang, et forkert konfigureret netværk fungerer sjovt nok ikke, og jeg vil råde folk der er så meget i tvivl om at få lidt hjælp af netværks kyndige, eller benytte sig af tilbud fra udbyderne (f.eks. kører tdc teknikker installation til 99kr lige pt.)

ældre billige routere har ikke cpu kraft til at route med mere end 15-18Mbit - hvor imod nyere ofte kan route helt op til 40mbit imellem wan og lan, her er dog stadig begrænsninger, da det er "best case" at de opnår deres test hastigheder ved.

et eksempel er: http://www.dlink.dk/?go=jN7uAY...

d-link 604 en meger kendt router, den har på papiret throughput op til 40Mbit - dette er dog reelt omkring 15mbit hvis man benytter de indbyggede features så som firewall.

Det er bestemt noget man skal tænke over hvis man har over 8Mbit internet.

Nu bliver der nævn trådløst i denne tråd, åbenbart for at forvire den endnu mere, trådløst netværk kører overhovedet ikke på samme protokol som kablet netværk, og det kan derfor på ingen måde sammenlignes, og konfiguration/valg af udstyr/installation af wifi synes jeg ikke skal blandes ind i denne tråd, er der spørgsmål til dette eller kritik af samme, så opret en ny tråd.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 03:45:03
Svar/Indlæg:
2356/28

Send skidtet retur og køb denne her istedet:

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Den vil du helt sikkert blive glad for! Den har QoS der er så nemt at sætte op så man tror det er løgn og en kraftig processor der kan håndtere rigtig mange sessions og nemt kan følge med til langt over de 40Mbit med både fuld logging, SPI osv. og så koster den 900 kr. Normalt koster routere i denne klasse flere tusinde kroner og springet til noget bedre kan man som privatperson næsten ikke betale sig fra.

Jeg har den desuden selv og den har endnu efter 6 mdr ikke svigtet mig endnu. Læs nogle reviews på den, top karakter hele vejen igennem ...og ja så har den også giga porte hvis mindre ikke kunne gøre det :e

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 08:14:51
Svar/Indlæg:
828/108
Hmmm... tunge svar #29 + #30.

Synes ikke i gør andet end at gå i yderligere detaljer for at beskrive det samme som tidligere.

#29 - Flaskehals siger ikke sig selv! - Ikke hvis det, som du også selv skriver, er en 20mbit via en 100mbit router - Det siger IKKE sig selv, men ved man lidt om det, ja så er flaskehals et fænomen trods alt! 0# har en router tilsluttet udover det obligatoriske hardware der medfølger fra Tele2. Ingen har sagt at hans net bliver HURTIGERE end det der udbydes, der er kun omtalt hvor vidt en flaskehals kan afhjælpes, så synes ikke der er grund til at negligere nogen. Citat: "(som ikke lytter på fornuft)"

#30 - Mathis77 har ikke nødvendigvis brug for at route noget, til det har han en router som burde fungere helt og fuldt ud. En switch lader ham dog sikre sig det IKKE er routing der forårsager et problem, og så kan man jo altid bruge en god gigabit switch :)

Der er vist ikke grund til at svare yderligere på denne tråd før noget er forsøgt. Lad os høre mere når alt er testet.

:)

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 08:28:02
Svar/Indlæg:
828/108

For lige at svare retur på det du skriver, så kan man netop som du skriver ikke beregne hvor en forbindelse skal ligge. Men jeg kan garantere dig at den ligger sig stabilt i hastighed ved den signalstyrke man nu får udbudt. Altså, får Mathis77 svingende hastigheder mellem 1,5 og 1,85 er det uacceptabelt og man kan sagtens ringe og brokke sig. Jeg har selv været hele dynen igennem før, sjovt nok også med Tele2.

Når jeg skriver at han kan glemme PING, er det fordi jeg ved at hans PING ligger fuldstændig normalt, netop som beskrevet tidligere i tråden! Desuden kender jeg #0's behov og ved at han søger stabile hastigheder, hvor jeg så kan se at PING her ikke giver ham svaret!

Lad os nu se hvad der kommer ud af det hele :)

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 10:56:31
Svar/Indlæg:
2356/28

Signalstyrke? Det er DSL vi snakker om her ikke et kabel modem. Hvordan kan du "garantere" at den ligger sig stabilt?

Den central han er tilsluttet på har måske 1 eller 2 x 155mbit i alt til mange hundrede kunder hvis ikke i tusinder, hvordan vil du garantere? Og det ved jeg da jeg selv laver disse forbindelser... Kan selvfølgelig ikke sige hvad der er lige nøjagtig er på den central.

Sandheden er at du sagtens kan ringe og brokke dig, men jeg kan helt sikkert sige at de ikke laver det om for én kunde, så er det billigere at sige farvel og tak til dig.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 11:57:05
Svar/Indlæg:
828/108

Du tager fejl! Nu har jeg været DSL kunde i mange i år som så mange andre, og jeg har endnu ikke set andet end stabile hastigheder, med undtagelse af Tele2. Min 8mbit forbindelse ligger stabilt og konstant på 852 - 856kb/s og det varierer aldrig. Mathis77 er også vant til at have stabile hastigheder med meget få og små variationer, hans problem er nu at hastighederne svinger rigtig meget med store udslag efter hans nylige skift til Tele2!

- Tele2's SIGNALSTYRKE er OFTE lavere end TDC's nemlig pga, som du selv siger, der kan være mange kunder der er tilkoblet. Men TDC garanterer dig at du er i højeste prioritet hos og fortæller også samtidig at du hos Tele2 er i klart lavere prioritet. Jeg selv har CyberCity og har aldrig [7-9-13] ustabile hastigheder. Så det er såmænd ikke mig der skal garantere signalstyrken det er din udbyder hvilket de også gerne gør, alt efter kabellængden mellem dig og centralen.

Min egen historie som #0 også er bekendt med lyder som følgende: Jeg var kunde hos TDC med en 4Mbit med fuld tilfredshed, Tele2 udbyder så en en 4mbit til ca. halvdelen af prisen så jeg skifter, men opdager hurtigt at min forbindelse er væsentligt svækket. Efter utallige opkald til Tele2 sender de en tekniker ud der stikker et apparat i min væg hvilket tydeligt viser at jeg ikke får hvad jeg betaler for, Tele2 beklager at de intet kan gøre andet end at sænke prisen hvilket de så gør. TDC oplyser at Tele2 ikke prioriteres ret højt på båndbredden og at de kører udelukkende på den overskydende båndbredde. At det så viser sig at jeg via pbs stadig bliver trukket for en 4Mbit er en anden sag, jeg havde fået mit argument påvist og det hele endte med jeg fik mine penge tilbage, alt i alt pga dårlige hastigheder.

Teori og praksis går langt fra altid hånd i hånd ;)

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 12:27:34
Svar/Indlæg:
828/108
Så, nu har jeg virkelig smøget ærmerne op og ringet til 3 udbydere, her er så svarene fra dem.

TDC garanterer: Du vil aldrig hos os lide et større tab på båndbredden end 15%, over 90% af vores kunder ligger under 3% tab. Tele2 køber sig ind på vores overskydende båndbredder og vil ikke betale for at deres kunder er garanteret en hastighed.

CyberCity garanterer: Med en 8Mbit hos os (deres nuværende største forbindelse i mit område) er du garanteret en minimumshastighed på 800kb/s. Vi udbyder ikke net hvor vi ved vi ligger under.

Tele2 garanterer: Vi bruger TDC's net som er det bedste net i Danmark, vores forbindelser skulle gerne være af samme standard. Forskellen er at vi ikke garanterer hastighederne da det er væsentligt dyrere, af samme grund kan vi være billigere.

TDC fortæller yderligere at de har mange tilbagevendne kunder som midlertidigt har "opholdt" sig hos Tele2 og netop pga ustabilitet vælger at vende tilbage. Ring selv og få det bekræftet!

:D

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 12:56:37
Svar/Indlæg:
1581/5
Det har sågar været fremme i kontant at tele2 har haft en hel del problemer med at levere den hastighed de "lover". og derfor skulle have hævet hastigheden for alle brugere med ca. 10% - dette gør sig selvfølgelig kun gældende inden for de fysiske rammer der er på udstyret, og jeg kunne snildt forestille mig at de IKKE kan give de ekstra 10% på en 20Mbit.

til #31 - Jeg bliver frustreret når man gang på gang ignorerer det fact at en switch på ingen måde vil løse problemet her.
Det er helt sikkert en billig og god switch, men den vil aldrig kunne løse det problem der er på tale her, og det bliver der lagt op til flere steder.

venter spændt på at høre hvad tele2 har at sige :)

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 13:00:36
Svar/Indlæg:
6293/359
Ja og så begriber man da ikk at folk har så meget mod tdc... og ja microsoft og danmarks radio for den sags skyld... det er ligesom det er de store der er de onde badguys med nogle dårlige produkter.... ved I hvad: jer der er til de små firmaer osv. i kan bare hoppe i havet med jeres meninger, tak for kaffe...

og Devastator: i #29 er du da også yderst selvmodsigende, da du nu først kommer ind på, at ældre routere har svært ved 15-18mbit... og hvorfor sku det så ikke hjælpe mig, at skifte til en d-link switch?? En anden gang: lad være med skrive sådan noget som i #1... og så er jeg træt af at høre fra folk, at jeg ikk lytter til fornuft. Jeg har da været glade for mange af svarene, og det har da også gjort mig klogere...

Jeg har ringet til tele2 og de undersøgte sagen. og de får en tdc-teknikker til at ringe til mig

Relax guys - vi er tættere på en løsning. Ellers dejlig debat :D

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 13:43:20
Svar/Indlæg:
1581/5
#37 fordi du vil få fuldstændigt det samme ved at trække et kabel fra din "internet boks" om det er bridge eller router er ligegyldigt, dirrekte til din pc, som det vil gøre med et kabel fra internet boksen til en switch, og så fra switch til din pc.

At du har haft en ekstra router ind imellem kom ind sent i denne tråd, og derfor nævner jeg kapaciteten på disse, er der behov for en router, så vil en switch heller ikke løse problemet, da denne ikke kan route.

så vidt jeg ved leverer tele2 2 offentlige ip adresse dirrekte ind på "netkortet" på pc'en - og skal du have mere end 2 enheder koplet på internettet bliver det nødvendigt med flere ip adresser, eller lokal router.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 14:26:19
Svar/Indlæg:
6293/359
ah ok m8 - kein alarm #38 :r :e

glæder mig til tdc-teknikkeren ringer - håber ikk jeg blir bonget (i røven) for det...

riska

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 16:00:30
Svar/Indlæg:
7241/274
Adsl og Adsl2 sucks fiber det virker..
Havde også kun problemer med min tele2 20Mbit så derfor skiftede jeg til fiber da jeg fik muligheden

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 16:05:09
Svar/Indlæg:
828/108

Det er vi helt enige om, Switchen giver ham ikke mere hastighed med mindre hans egen router har en begrænsning. Grunden til en Switch er at han også har en Xbox og en bærbar pc i hjemmet, så der er brug for flere udgange. - Hvis det i så fald skulle være routeren der skaber problemet vil det jo hjælpe at skifte den ud med en god switch! - Det er da indiskutabelt ? :)

Det koster dig intet at få et teknikerbesøg på denne henvendelse, jeg havde 2 gange besøg af TDC's teknikker udsendt af Tele2. De stikker et apparatus i væggen og giver dig besked. Det tager få minutter og så er han på farten igen, du kan endda forvente du selv skal følge op på sagen!

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 16:05:15
Svar/Indlæg:
6293/359
#40 cool nok, ja jeg havde også meldt mig til el-værkets nyhedsmail ang. fibernet, men jeg har aldrig hørt fra dem og det er næsten 3 år siden nu... skod...

Fiber er også 20mbit ikk? og i upload også? rart med en linje der faktisk er det, som den er... tele2's 20mbit er "op-til-20mbit" sir de selv...fuck det er ringe...

arrghhg der er laang tid til den teknikker ringer... lige fra 5 min til 10dage... det er ulideligt, hehe 8)

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 16:17:46
Svar/Indlæg:
6293/359
#38 min kæreste er også koblet op på min forbindelse...men selv når hendes bærbar er slukket, så har jeg svingende hastigheder ja mellem 1.3 og 1.7 er det nu nede på :x

men bare det er der er sat en anden pc til, sku vel ikk ha noget at sige?

nej nu må det stoppe. det er og blir tele2, som er nogle banditter... jeg var bare i julehumør, da de ringede d. 22. dec. til mig og forhørte sig...

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 23:39:14
Svar/Indlæg:
2356/28

Er du klar over hvor stor en kapasitet de skal have for at kunne garantere den mængde bredbånd?? Det kan du glemme alt om! Som privat forbruger er du ikke garanteret båndbredde, det er 100% sikkert! Du er garanteret en minimums båndbredde som de i teorien heller ikke kan overholde.

Læs den her:

http://kundeservice.tdc.dk/pri...

TDC skriver: <I>Det kan dog ikke udelukkes, at pladsen på et tidspunkt bliver brugt fuldt ud. Sker det, vil det få indflydelse på dit testresultat.
Derfor holder vi løbende øje med testserveren, og vi bliver varslet, hvis vi nærmer os grænsen. I så fald har vi en opgradering stående parat.</I>

Sådan virker deres net generelt... Og iøvrigt også alle andre udbydere. Der er ikke uanede mængder af båndbredde til rådighed. Man kører det i underkanten og lader quality of service holde det "trimmet" til man når en øvre grænse som helst skulle betyde flere kunder og så opgraderer man. Ikke før.

Om du tror på det eller ej, sådan er det. Ring evt. til TDC erhverv og udgiv dig selv for at være f.eks webhost og sig du gerne vil have prisen på f.eks en 100% garanteret 2,3/2,3Mbit linje. Så falder du ned af stolen derhjemme.

Det betyder nemlig at TDC eller for den sags skyld også andre IPS´s skal tage 2,3Mbit ud af deres forbindelse og lave en pipe KUN til dig og det koster en jetjager. De 2,3mbit betyder mere end du tror i det store billede.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2007 00:11:33
Svar/Indlæg:
2356/28

Fiber er også 20mbit ikk? og i upload også? rart med en linje der faktisk er det, som den er... tele2's 20mbit er "op-til-20mbit" sir de selv...fuck det er ringe...

Der er i reglen ingen øvre grænse for hvad fiber kan levere... Hvis man skulle sætte et tal på det ville 1 stk kunne levere ca. en små 32 terabit (normalt lægger man 4 ind ved hver kunde)
Udstyret understøtter som regel symetrisk 10, 100 og 1000mbit ud til slutbrugeren.

Og nej op-til-20mbit er ikke ringe... Det er fakta og ikke kun for tele2

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2007 00:13:39
Svar/Indlæg:
1581/5
#44 bullshit, 2.3/2.3 bliver routet præcist som private adsl linier, men pga. at det er en SDSL forbindelse, med en 3 gange så stor upload som alm. adsl kan levere, samt synkron båndbredde, så koster den mere.

Virksomheder lider i lige så høj grad under spidsbelastninger på nettet som private.

Det du quoter fra tdc's side af er at deres HASTIGHEDS TEST SERVER kan nå grænsen af hvad den kan håndtere, og samtidigt give et gyldigt billede, og sker det har de en anden løsning klar, det har INTET med den private forbindelse at gøre, dog skriver de også at der kan opstå flaskehalser rundt omkring på nettet. (oversat til CS sprog - hvis counter-strike serveren bliver fyldt med de 16 spillere der er plads til, har vi en 2. server til resten).

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2007 00:22:11
Svar/Indlæg:
2356/28

Jep, Jeg sagde ikke at en 2,3 ikke var dyrere end en alm adsl forbindelse, gjorde jeg? Jeg skrev også "f.eks" Du kan spørge på hvilken som helst forbindelse. Og ja en SHDSL bliver routet som alle andre private forbindelser.

Virksomheder lider i lige så høj grad under spidsbelastninger på nettet som private

Selvfølgelig gør de det, men ikke nødvendigvis hvis de kræver en garanteret båndbredde!

Ja, det er deres hastigheds server, men pointen er: Sådan virker deres net generelt

I morgen ser jeg lige om jeg kan få et skriftligt tilbud fra TDC erhverv på en dsl linje med og uden garanteret båndbredde.

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2007 09:49:51
Svar/Indlæg:
828/108

Du er sgu for viderekomne... Vær venlig at ringe til dem og få den snak! Nøjagtigt som det står i #35 blev det fortalt og sådan er det også. Det er kun Tele2 på det danske marked der ikke GARANTERER sine kunder en minimumshastighed og sådan er det! Ingen grund til bedrevidenhed, det kan du jo få bekræftet! Desuden, hvis du 9 dage på en måned har hastigheder hvor tabet er 15% eller over har du gratis internet den måned. Du skal bare selv pointere det og det skal selvfølgelig bekræftes!

Jeg ved at du kan få en dedikeret linie som du også skriver og de kan være meget dyre, men det ændrer ikke på deres regler som jeg før har beskrevet. Jeg synes du skal gøre dig selv den tjeneste ligesom jeg at sætte dig ordentligt ind i det ved at ringe til dem, hvis du så hårdnakket vil påstå at som jeg har fremlagt det i #35 ikke er fuldstændigt gældende. ;)

Husk også at det her handler om #0's internet, ikke et erhvervsabonnement, men om hans oplevelser efter skiftet til Tele2.

Men Webnik, du kan få garanteret en hastighed idag!

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2007 14:27:12
Svar/Indlæg:
6293/359
Nu sku den switch dukker op med posten i dag - så håber jeg den holder op med sige: "siden kan ikk vises", når man skal ind på en side... virker jo først efter en 3-4-5 gange... jeg er ret sikker på at det er min netgear router der ikk kan...

download hastigheder på 1.7-1.8mb må jeg så leve med, men forhåbentlig kun indtil den tdc-teknikker får ringet til mig og kigger forbi...

ellers er det som ashes også påpeger farveller til tele2, da de ikke holder noget af det, som de lovede... jeg har absolut INTET hørt om "op-til-20-mbit-linjer" hvad er da det for noget gulvpis???! :x - Det er noget bras, som de kan forsvare sig med, når folk som mig ringer og brokker sig... der er absolut intet i deres reklamer eller lign. der sir noget om det... måske med ekstra-småt på en side 117 i en online-pdf?? men det kan man jo ikk bruge til noget nyttigt!!

!!!!

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 20:01:58
Svar/Indlæg:
6293/359
der var gået lidt ged med deres fjernlager...men nu er switchen på vej.. pakket og sendt i dag...hurra...

jeg har taget min elskede netgear fra 2004 fra og kysset den farvel, lol....

har powersurfet i 1 time nu, for sjov, og for at se om jeg ku få "siden kan ikk vises" frem, og det er ikk lykkedes mig endnu, HURRA!

jeg har fået tdc til at måle på min linje og absolut max er 18mbit...tja, så er det vel okay jeg har 1.83mb/s som max ved tele2?? orker ikk at sku skifte igen...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 20:11:36
Svar/Indlæg:
1581/5
med 18mbit kan du overføre 154gigabyte data om dagen, og dermed fylde dine diske på ingen tid, der ud over kan du købe og downloade 24 dvd film om dagen, hvilket svarer til godt 40timers film/serier - jeg får lidt svært ved at se folks forbrug for mere end 5-8mbit :)

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 21:20:08
Svar/Indlæg:
6293/359
#51 jo det..du har helt ret... og for en gangs skyld er jeg da også tilfreds... jeg havde jo 4mbit før og gav 600kr ved tdc inkl. telefon altså... nu gir jeg 478,- ved tele2 inkl. fri samtale døgnet rundt... så jeg sparer 120kr pr. måned og har fået 5 gange hurtigere net.... jo jeg er og burde være en glad mand :D

men typisk mig, eller tweakere, lige at gå ind og se hvor hurtigt skidtet egentlig kører... ja jeg benchmarkede jo næsten mit download-program hehe

jeg gir lige en update med switchen imorgen, men jeg forventer ingen mirakler... det har i hvertfald hjulpet at få routeren pillet af... siderne loader hurtigere synes jeg og mere stabilt og den med "siden kan ikk vises" har ikk været der endnu...så det er jo fjongbong :e

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2007 13:13:52
Svar/Indlæg:
6293/359
Tja placebo effekt eller ej - siderne loader som de skal og hurtigt og uden fejl..

download er som sagt ikk blevet bedre - jeg har opsagt tele2 skriftligt fra i dag af pga. flere årsager...

cybercity 20mbit er bestilt - min ven ashes har også cybercity og er nabo til centralen, og han har 21-22mbit i download og hans upload er også næsten dobbelt så høj som den burde... jeg bor ca. 600meter fra ham, så der sku være gode chancer for at jeg får bedre net end ved tele2, som kun kom op på ca. 14mbit...