det er et tal de kan blive ved med at lave større og større, og teoretisk er det forskellen imelle hvid og sort - så en utrolig høj kontrast = man kan lave mange forskellige sort niveauer med detaljer etc.
Desværre er kontrast ikke bare kontrast, og det nærmeste man kan sammenligne det med er "musik watt" fra højtaler anlæg.
hvis man vil have tv så skal man tage ud og se på skærme i fona/merlin/etc. og få dem til at demonstrere en alm dvd, tuneren, og noget hd-gejl
men tuneren og alm dvd er vigtigere end hd-billede, da hd-billede ikke er svært at gengive pænt.
Jeg har selv lige købt et LG42 med indbygget harddisk og dual-tuner, og det har indtil viddere kun overrasket mig positivt, that being said så er samsungs skærme utroligt lækre i designet også.
fra "fabrikken af" var farverne af helvedes til overdrevne og overstyrede, men efter at slå noget xd3 picture control fra, og køre kontrast ned på ca. det halve fik jeg et fornuftigt billede at se på, hvor man faktist kunne se folks rynker etc. ;)
ved pc-skærme som du kigger på her, er panel type bestemt vigtigt stadigvæk, da de forskellige paneltyper har forskellige fordele og ulemper.
Igen er det bedste at se på dem irl, evt. hos venner eller i butikker før man bestemmer sig, men kan man ikke det, ja så er det lidt gampling om man bryder sig om det man får eller ikke.