2 postkasser i outlook

Software d.  09. april. 2007, skrevet af cadusmorhua
Vist: 422 gange.

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
09-04-2007 08:21:23
Svar/Indlæg:
38/18

Min kone og jeg har hver vores e-mail adresse fra den samme udbyder.
Min mail er sat til overordnet (i outlook) hendes er sat med hendes navn, men når vi åbner outlook ender mailen altid i overordnet identitet, selvom det er hendes adresse der skrives til.
Jeg har også slettet vingen i administrer identitet således outlook åbner med den sidst definerede identitet, men posten bliver stadig ikke sorteret.
Er det muligt, at få sorteret indkomne postmeddelelser til hver vores identitet

Lars

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2007 10:05:28
Svar/Indlæg:
1633/76
Det kan godt være det er lidt et dumbass-svar, men hvad med at skifte til Mozilla Thunderbird? Det gjorde jeg for nyligt, og det er bedre til alt. Om ikke andet så kunne konen fortsætte med Outlook og du kunne bruge Mozilla, så ville jeres konti være hver for sig, og evt sortering ville være overflødig.

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
09-04-2007 10:13:14
Svar/Indlæg:
38/18
OK.
Selvfølgelig en løsning.
Det du mener er, at jeg sletter den ene adresse i outlook, og opretter den i Mozilla.
Nu et dumbass spørgsmål, vil to postprogrammer på samme maskine give problemer ?:(

cadus

Lars

Superbruger
Tilføjet:
09-04-2007 10:27:30
Svar/Indlæg:
1633/76
Ja nemlig, slet den ene i Outlook og opret den derefter i Mozilla. Og nej, to postkasser på samme maskine burde ikke forsage nogen problemer af nogen art.

cadusmorhua

Overclocker
Tilføjet:
09-04-2007 10:28:40
Svar/Indlæg:
38/18
Tak for hjælpen

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
09-04-2007 11:45:12
Svar/Indlæg:
4120/115
Du kan sagtens bruge to mailadresser i Outlook! Det skal siges, de bliver leveret til samme postkasse, underforstået den samme datafil.

Men til at starte med, så gå ind i Konti, og navngiv dine to konti, med, hver deres mail adresse, det gør det lidt nemmere at differentiere imellem dem så.
Ellers, når I åbner send vinduet, så er der en knap i menu linien der hedder konti, og der vælger i fra gang til gang, bare den adresse den pågældende mail skal sendes fra! 😉

Hvis i laver et reply på en modtaget mail, så vælger den selv at sende fra den konti, der oprindeligt er sendt til!

Hvis I ønsker hver jeres postkasse, så skal i faktisk ind og oprette hver jeres bruger profil, da postkasse filen, er en fast difineret placering for hver bruger profil.

Penta50

Overclocker
Tilføjet:
10-04-2007 17:20:32
Svar/Indlæg:
13/4
Hej
Du kan oprette 2 eller flere postkasser i Outlook og få mails leveret i de forskellige postkasser. Du kan også her få dem sorteret i diverse mapper ved at opsætte regler.

Du skal gøre følgende:

Først oprettes kontoen under Tools>Account Settings. Når kontoen er oprettet (husk det er en pop3 konto), markeres den i Account Settings, hvorpå fanebladet Data Files vælges. Nu oprettes en ny pst-fil ved hjælp af knappen dertil til højre. Når pst-filen er oprettet, dukker et lille vindue op, hvor man markerer, hvilken indbakke man vil benytte. Vær sikker på at vælge den rigtige.
Hvis alt er gået fejlfrit indtil nu, vil den indkomne post komme i den indbakke, man har valgt til pst-filen. Når man skal sende fra den rigtige email-adresse, skal man være opmærksom på, at Outlook har en standard mail-adresse, den benytter som afsender. Derfor skal man lige vælge den rigtige mail-adresse ved hjælp af knappen til venstre, som formodentlig hedder Accounts hos dig.
Som sagt virker det fint i min Outlook på denne måde. Jeg vil dog tro, at din konto skal sættes op til pop3 først.

Vil lige nævne, at jeg har 4 mail konti oprettet på denne måde og at det fungerer perfekt.

mvh

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 17:28:13
Svar/Indlæg:
4120/115
De bliver da ikke leveret til hver sin postfil på den måde?
Det er da en fælles datafil, for alle dine mail konti... Jeg kan ikke lige efterskabe det denne pc, men jeg er da ret sikker på, du kun kan vælge én datafil.

Penta50

Overclocker
Tilføjet:
10-04-2007 17:48:38
Svar/Indlæg:
13/4
Du opretter en ny datafil til hver mail konti, således at det ender op med en fil der xxxxxx.pst o.s.v. for hver mail konti..

Hvis du følger anvisningen i min første tråd vil du opnå dette resultat.

Du kan evt. gå på Kandu og se følgende indlæg.

http://www.kandu.dk/Spg99009.a...

der fik jeg en meget stor hjælp til samme problem som du har.