Jeg synes testen er lidt halvdårlig. De har ikke andre CPUs end Celeron's med i deres test. Hvorfor ikke sammenligne med de CPUs man kan få nu om dage, som fx et par X2ere og et par C2Dere. Muligvis også en gammel single core. Hvis han ikke har testet det, så synes jeg følgende udtalelse er dårlig:
"The further, the bigger gets the performance gap between the fully-fledged and budget CPUs, which is the CPU developers' policy. And Conroe-L will not break this tendency. Now Celeron can only compete with mainstream and high-end processors only in those applications that do not support multi-threading and their number grows smaller day by day."
Det er dårligt skrevet, antallet af applikationer der kun udnytter single core bliver ikke færre... det er jo ikke somom at programmerne forsvinder vel. Han mener nok at der bliver færre nye programmer der kun kan udnytte single core, i forhold til dem der kan udnytte dual core. Uden en test af et par single-cores vs dual-cores så synes jeg at hans kommentar er noget søgt.
I hans overclocking test viser han så nogle dual-cores, og det er så godt nok - men jeg er temmeligt skeptisk overfor hans resultater når vinderen svinger så vildt meget imellem den Conroe-L og E4300. Se PCmark CPU/7zip decompress og sammenlign med Company of heroes. Det er jo 50% den ene vinder over den anden på skift, der må være noget galt med hans opstilling når resultaterne svinger så meget mellem hans to systemer. Kan det virkelig være L2 cache der giver COH så meget performance? Jeg kan ikke rigtig tro det ...