Overclocking af mit system.

Overclocking d.  10. april. 2007, skrevet af j4ze
Vist: 286 gange.

j4ze
 
Overclocker
Tilføjet:
10-04-2007 09:30:17
Svar/Indlæg:
2/6
Ok - nu har jeg endelig besluttet mig til at komme igang med at overclocke mit system. Jeg har læst side op og side ned omkring det, både her på tweakup - men også på andre sider. tweakup.dk og tweak.dk

Alligevel vil jeg gerne lige høre folks idéer til hvad jeg skal sætte diverse fsb til og Vcore osv.

De ting i mit system jeg havde tænkt mig at clocke er disse:

Motherboard: Striker Extreme
Processor: Core 2 Duo E6600
Grafikkort: Asus EN8800 GTX
DDR2-Ram: G.Skill F2, PC6400, 5-5-5-15
Køling: Min CPU er vandkølet, resten er std. luft kølet.

Jeg har læst mig til at min CPU burde kunne klare 360 FSB med en Vcore på 1,41875. Men da jeg satte de indstilinger i bios, gik min skærm i sort under boot.

Jeg ved ikke rigtig hvordan og hvor meget jeg kan overclocke resten af hardwaren - er især i tvivl med mine ram. Der er noget med at det gir lidt extra hvis man sætter FSB på cpu og ram til det samme, passer det?

Håber i kan hjælpe mig.

/jaze

Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 10:04:57
Svar/Indlæg:
5410/123
Du skal overclocke lidt ad gangen. Du kan ikke altid bare sætte de indstillinger som andre har sat. Der er ingen cpu'er der er ens. Der kan faktsik være stor forskel selvom de skulle være ens. Det kan jo også være at du lige pludselig brænder den af, fordi din køling ikke er lige så god, som den andens ;)

Prøv at start med at hæve fsb'en med 10 mhz. :)



DaMooze
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-04-2007 14:04:55
Svar/Indlæg:
469/83
prøv at sæt RAM og CPU til 1:1 hvis du har muligheden for det... tror ikke på dine ram kan køre særligt hurtigt ...