#17 Jeg tror at den kan spille højt, men ikke fandtastisk dybt. 40 hz er ikke så dybt. Men det er vel også det du vil have?
Jeg er helt enig med B@ng at det er dumt at købe noget, som er lavet til en bil, netop fordi det er lavet til en bil.
Sådan en sub enhed bevæger sig med meget stor kraft, og det for træet til også at bevæge sig. Så spiller kassen altså også. Det er noget lort, og giver en mærkelig lyd, som ikke ville gøre så meget i en bil, men her gør det altså.
Derfor har jeg lavet min sub af 22 mm mdf.
Inde i den kasse, vil der også komme et ekko. Det er også noget lort, men det gør heller ikke så meget i en bil. Det man så gør, er at klistrer et eller andet på siderne, så siderne ikke reflektere lyden.
De to overstående problemer, ser man også tit i billige højttalere + forholdet mellem enhed og kabinettets størelse og portens mål. Det er nogle meget gode grunde til selv at bygge højttalerne, syntes jeg i hvert fald.
#18 Du er jo så også enig med mig. Jeg siger jo netop at han selv skal bygge en sub, så han får noget hifi lyd.
Jeg mener bestem ikke at reol højttalere kan levere den lyd han vil have, men et par gulvhøjttalere kan.
Hvis man bygger en god sub, kan den også levere den hurtige bass + noget bulder :)
Jeg tror at konklusionen er, at hvis du vil lave en sub kan du prøve det, ellers skal du købe et par gamle Cerwin Vega højttalere. Som nævnt kan de virkelig slå fra sig, med en meget lille forstærker :)