Generelt kan man ikke føle forskel på de to CPU'er som #0 spørger om, de er ca. lige hurtige... Men nu sidder vi altså på et OC-forum, og når det kommer til overclocking, så trækker E6600 ret grundigt fra.. Derudover har den et max wattforbrug på 65w modsat 6000+'erens forbrug på 85w... Det lyder måske ikke af meget, men at skulle fjerne 20w ekstra fra et område på 2cm^2 er faktisk noget af en opgave for en CPU-køler ;)
Faktum 1:
Hvis du sidder på en skærm der kun tillader 1024x768, og ellers har hardwaren i orden (7900GT og op mht. gfx, 2gb RAM og en ordentlig HDD + bundkort), når du spiller, så er en E6600 dit bedste valg, men på den anden side ville jeg nok anbefale dig at skaffe dig en ny skærm i stedet for :00...
Faktum 2:
Jo højere opløsning (og detalje-grad!) du bruger, jo mindre betyder CPU for dit endelige FPS-resultat, idet grafikkortet bliver den begrænsende faktor som resten af systemet venter på... Dette er selvfølgelig kun til en vis grænse.. Et 8800GTX vil alle dage være begrænset af en P4 2.4GHz eller en 1.8GHz AMD64 (mit 7900GT var faktisk begrænset i 1280x960 af min 3000+ oc'ed til 2.2GHz, i F.E.A.R. endda)...
Faktum 3:
Hvis man idag skulle vælge mellem Core2Duo og A64, vil det være dumt at købe A64 da dette (med undtagelse af en lille opdatering med DDR2-teknologi) i bund og grund er en 4 år gammel teknologi... Hvis man ER så stor AMD-fanatiker, så vent på Barcelona på den anden side af sommerferien...
Faktum 4:
CPU-benchmark programmer som SuperPI, CPU-score i 3dmark06 osv. giver ikke falske billeder på en CPU's ydelse... Disse programmer presser bare udelukkende CPU'erne, og giver altså kun et billede af dennes ydelse... Det kan ikke nødvendigvis mærkes i det dagligdags, men hvis der står i 3dmark06 at en Conroe er 25% hurtigere end X2, ja så er der noget om snakken... At der så er så utroligt mange andre ting der skal tages i betragtning når man sammensætter et system, og kigger på dettes ydelse i spil i høj opløsning (ja endda i windows-brug), det er så en anden ting...
MVH.
Toke :)