svchost cpuforbrug / lydkort forsvinder ??

Software d.  11. april. 2007, skrevet af Tonnilerche
Vist: 341 gange.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
11-04-2007 22:50:22
Svar/Indlæg:
6052/189
Hej.. Jeg har et mærkeligt problem..

Hver gang min pc starter op, bruger den lige 3-4 minutter på at svchost.exe bruger 99% cpu.

Afslutter jeg processen, så tror windows jeg intet lydkort har, og jeg skal genstarte for at få lyd..

Har været på google, men kan ikke finde noget når det også inkluderer lydkortet.. Hva pokker gør jeg?

Brydebøl

Overclocker
Tilføjet:
11-04-2007 23:47:44
Svar/Indlæg:
172/137
Prøv at formatere din computer eller opdatere driveren til dit lydkort.
Hvad er det for et bundkort??

flemmingski

Superbruger
Tilføjet:
12-04-2007 00:09:26
Svar/Indlæg:
2/0
Har selv det samme problem med både en stationær og en bærbar af forskellige fabrikater. Problemet kom efter jeg hentede og installerede Explorer 7. Det ser ud som det er et samspil mellem svchost og Windows update funktionen. Prøv at slå automatiske opdateringer fra, så ser det ud som om at problemet forsvinder. Jeg ved dog ikke hvorfor, men så har du lidt at gå videre med.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2007 13:28:45
Svar/Indlæg:
6052/189
brydebøl: glem det. formatering er ikke en løsning. det er et dual-sata2 og det sker både med dets onboard realtek lydkort, et sb live 1024 og et sb audigy.

flemmingski:

du har nok fat i noget deromkring IE7.. har også installeret det for noget tid siden. Har lige prøvet at slå autoupdate fra.. så må vi se om det hjælper.

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2007 15:22:20
Svar/Indlæg:
624/31
Vi har også problemer med det her på arbejde. Her skyldes de kombinationen af Microsoft Update og automatiske opdateringer. Hvis vi slår Microsoft Update fra og i stedet bruger Windows update, forsvinder problemet, irreterende! Der kan i øvrigt læses mere om denne fejl her:
http://forums.techarena.in/sho...

Prøv evt dette hotfix:
http://support.microsoft.com/d...

Mvh Anders