Problemer efter nyt kabinet

Diverse d.  12. april. 2007, skrevet af bayLe
Vist: 341 gange.

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2007 21:44:58
Svar/Indlæg:
13/3
I dag modtog jeg så kabinettet som jeg havde bestilt efter at have spurgt jer til råds i den anden tråd "nyt kabinet". Valget faldt på Antec Nine Hundred.
Nu, efter jeg har flyttet indmadden over i det nye kabinet, er der opstået et nyt problem. Computeren starter godt nok, men skærmen er bare sort. Det grønne lys på skærmen blinker som den plejer at gøre når computeren er slukket men skærmen stadig er tændt. Når jeg ikke har sat skærmen til computeren viser den beskeden "check signal cable", hvilket er ganske normalt. Jeg har også prøvet med en anden skærm, med samme resultat.

Jeg kan næsten kun forestille mig at bundkortet er beskadiget på en måde som påvirker skærmen? Men vil bare lige høre om i har forslag til andre fejlkilder inden jeg gør noget.

Noget andet der undrer mig lidt, er at der ikke er noget Power LED kabel i det nye kabinet? Den står beskrevet i manualen men jeg kan ikke finde det. Er det noget jeg skal være bekymret over?

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2007 22:16:19
Svar/Indlæg:
3394/170
Power LED er bare en knap der lyser når der er strøm på pc'eren - betyder ikke noget..

Prøve at gennem tjecke alt, prøve at skifte lidt rundt med rammene..

Tjeck at du har sat strøm til alt..

Prøv evt at resette bios..

Det lyder som der er noget galt med dit GFX - kunne være det manglede strøm...

Skriv gerne hva dit system består af.

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
13-04-2007 00:27:25
Svar/Indlæg:
15982/637
tjek at bundkortet ikke har kontakt med kabinettes flade. Tjek også at GFX sidder korrekt i bund i porten.

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2007 13:35:14
Svar/Indlæg:
13/3
Tak for svarene, her er mine specs

bundkort: ASUS P4S8X-X, ATX, chipset SiS 963L
CPU: P4 2.66gHz
GFX: G4 TI4200 AGPX8

Mht. til at resette BIOS, kan man det uden decideret at bruge computeren? For min skærm virker jo ikk.
Ellers har jeg tjekket de andre ting og der skulle ikke være noget galt.

Noget andet er at jeg har 2 løse stik som jeg ikke tror jeg skal bruge til noget. Det ene er et fra strømforsyningen, det ligner et af de hvide man sætter i en harddisk/cdromdrev, men er alligevel lidt anderledes, og passer heller ikke ind der.
Det andet stik er mindre , sort, fulgte med kabinettet og så står der "1394" på det. Kan ikke umiddelbart se nogen nytte med dem.

Der er en del blæsere i kabinettet, så jeg prøvede lige at tage 2 af dem fra, for at se om de evt. tog alt strømmen, men det lod det ikke til de gjorde.

Nogen der nogen idéer, forslag, bare et eller andet ?:(
Ellers kunne jeg prøve at flytte det hele tilbage i det gamle kabinet. Så ville jeg da finde ud af om det er bundkortet.

På forhånd mange tak :)

Lars

Superbruger
Tilføjet:
13-04-2007 13:52:59
Svar/Indlæg:
1633/76
For at resette cmos, så SKAL computeren være slukket. Gerne med strømkabel trukket ud. Der står i bundkortets manual hvordan man gør.

Det første stik vil jeg gerne have du beskriver lidt bedre, det andet er til "firewire", en teknologi der minder en del om usb, men dit bundkort understøtter det nok ikke, så det er ligemeget.

Når man leder efter en hardware fejl, så er det en god idé at tage så mange dele fra som muligt. Dvs, tag drevene fra, tag alle ram-blokke fra pånær én, og prøv om du kan skaffe en anden cpu og grafikkort til at teste med.

Tror ikke det vil gøre nogen forskel at flytte sagerne over i et nyt kabinet.

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2007 14:59:12
Svar/Indlæg:
13/3
Ok, har prøvet både med et andet grafikkort og at tage batteriet ud og sætte det i igen efter lidt tid. Intet virker, den blinker bare.

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2007 15:09:25
Svar/Indlæg:
13/3
Nåja mht. kablet, jeg uploader et billede eller to her snart, det virker nok lidt bedre end mine forklaringer

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2007 15:43:33
Svar/Indlæg:
13/3
Billede af mystisk stik:

mystisk stik fra anden vinkel

Overblik over kabinettet. Jeg ved godt det er meget rodet, og man måske ikke får så meget ud af det.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2007 15:58:09
Svar/Indlæg:
3394/170

kan du se det lille 4 firkantet stik på dette billede, der mangler du at sætte dit P4 stik I, tro at den vil kører fint når du sætter dette stik i.

P4 stikket er det der giver CPU'en strøm..

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2007 16:21:29
Svar/Indlæg:
13/3
Ok, jeg synes egentlig også at der sad et kabel der da jeg tømte det gamle kabinet.. Det mærkelige er så at jeg ikke kan finde det nu.
Er det forbundet til strømforsyningen?

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2007 17:03:43
Svar/Indlæg:
2786/120
Det går direkte fra strømforsyningen ja, og det KAN være grunden til at dit system ikke starter (nogen systemer er dog set køre uden i flere dage)... Det skulle ikke være så svært at finde, bare gå kablerne fra din strømforsyning igennem et af gangen :)

MVH.
Toke :)

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2007 18:19:05
Svar/Indlæg:
13/3
Det er ikke iblandt de ledninger der kører ud fra strømforsyningen, hvor mærkeligt det end må lyde :p
Men det er vel også urealistisk at min computer kan have kørt flere år uden det stik? Derfor MÅ det jo have sidder i mit gamle kabinet. Det giver ikke meget mening det her synes jeg :p

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2007 19:59:43
Svar/Indlæg:
3394/170
#11 Er du helt sikker ? Lyder virkelig weird at du har en PSU uden P4 stik, for skal virkelig være en gammel en!

Prøv lige at gennemtjecke det igen!

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2007 20:12:12
Svar/Indlæg:
13/3
Jeg er 100% sikker på den ikke kommer ud fra strømforsyningen.. Sådan et P4 eller ATX +12V-stik, det kan vel også være et separat stik der sidder i forlængelse af et af dem fra strømforsyningen? Ikke fordi den gør det nu, har tjekket alt, men kunne være den så havde gemt sig et eller andet sted (selvom jeg har tjekket hvis det var en mulighed).
CPU'en har da nogen år på bagen, men som sagt en P4 2.66gHz er jo ikke SÅ gammel at den mangler sådan et stik. Nu vi taler om det stik synes jeg også jeg kan huske at jeg tog det firkantede P4-stik ud af det gamle kabinet. Hvor det er nu er en gåde. Har gennemsøgt alt. Det giver ingen mening. Men når jeg giver op med at finde det, kan jeg vel købe et nyt et separat? altså uden at skulle købe ny strømforsyning.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2007 20:35:54
Svar/Indlæg:
3394/170

Alle psu'er der ikke modulær er født med P4 stik.. ( Modulær betyder du kan tage kabler af og på - tivler på din er - men ved det ikke )

Pil evt. psu ( strømforsyningen ud ) og tjeck den der..

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
13-04-2007 20:50:54
Svar/Indlæg:
13/3
nu har jeg skilt computeren lidt ad igen - stadig ingen spor af kablet.
Her kan man købe en, så vidt jeg forstår, adapter fra 8-pins til 4-pins. Tror det er sådan en jeg skal bruge.

http://edbpriser.dk/Products/L...

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2007 21:00:44
Svar/Indlæg:
3394/170
#15 NEJ....

Skriv lige hvad en PSU ( strømforsyning ) du har...

Tag evt en billede af den, hvor du har lagt alle kablerne ud så man kan se dem..

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2007 14:47:31
Svar/Indlæg:
13/3
Strømforsyningen er en AOpen 300W, evt. flere detajler på billedet.

Det første her viser ledningerne. Det store strømkabel sidder stadig i bundkortet, da det er lidt besværligt at få af og på.

Her er strømforsyningen fra en anden vinkel hvis det hjælper noget.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2007 16:02:25
Svar/Indlæg:
3394/170
Hmm der ser ikke ud til være noget P4 stik, spøjst at din comp har kørt uden P4 stik i så lang tid..

Løsning på dit problem at at købe en ny psu..

Sådan en billig basiq fra antec er fin til dit system også koster den ikke alverden..

http://www.edbpriser.dk/Produc...

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2007 16:39:41
Svar/Indlæg:
13/3
Ja, det er temmelig spøjst.. men alligevel er det også mærkeligt at den virkede før men ikke nu? Har du mulig forklaring på det?

Ellers mange tak for alt hjælpen :)

bayLe

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2007 17:51:11
Svar/Indlæg:
13/3
Nåja lige en ting mere. Den strømforsyning dér fra Antec, dens strømforsyning til bundkortet er 24-pins mens den på mit bundkort er 20-pins.. Eller er der noget jeg har misforstået?