Scythe Infinity med 2 blæsere

Vandkøling d.  12. april. 2007, skrevet af Mathis77
Vist: 504 gange.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2007 21:55:43
Svar/Indlæg:
6293/359
hey m8s

jeg vil prøve at sætte en ekstra blæser på scythen.. men hvordan skal de vende?

som på dette link? http://www.coolerkit.dk/produc... eller?

scythe anbefaler selv at man sætter på de bredde sidder...

og til sidst: den ene skal blæse luft ind i gitteret og den anden væk fra kølegitteret, ikk? eller er det begge blæsere der skal blæse luft ind?

takker og bukker 8) :D

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
12-04-2007 22:07:08
Svar/Indlæg:
14079/622
Det der synes mest effektivt, er at sætte blæserne på de breddeste sider, hvor den ene blæser ind og den anden trækker luften ud.

Sådan kører jeg i hvert fald lige nu.. men det gør dog ikke den store forskel i temps..

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2007 22:47:02
Svar/Indlæg:
3485/76
jeg kunne da forstille mig at med to blæsere der trak luft ind på den, på to af siderne ved siden af hinanden, så ville dette give mere frem for at sætte en der trækker luft væk med samme kraft som den der trækker ind.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
12-04-2007 22:48:12
Svar/Indlæg:
6293/359
ok ja, jeg må prøve mig lidt frem...

lige nu har jeg en silverstone fm121 kørende ved lavt blus på scythen og den gir 29-30 grader idle ved 3.2ghz (E6600) og så har jeg 2 stk. silenX blæser bagi og i top til at suge ud. og så en standard antec foran til at suge ind... gir meget lavere mobo-temps med sådan en foran :D

jeg må nok hellere lave de 2 silenX blæser til cpu-blæsere så, og så sætte standard antec blæserne tilbage i kabinettet.. og så ta silverstonen om foran...

var det noget?

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
13-04-2007 00:24:07
Svar/Indlæg:
6293/359

Sådan ser det ud nu :D

Sådan var det før...

alle grader er faldet en anelse...og jeg vil mene at der samtidigt er blevet en anelse varmere i min stue end tidligere på aftenen...

Jeg satte blæserne på denne måde hér: http://www.coolerkit.dk/picvie...

er glad for at jeg fik vendt begge blæsere, så de blæser luft ind i gitteret, forfra og fra siden... bagtil og i top har jeg jo næsten dem fra antec kabinettet... så alt i alt er der nu 4x120mm omkring min cpu...

gad vide hvad den sir med mere juice på? - jeg får helt lyst til at clocke op på 3.6ghz igen, hehe

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 21:41:00
Svar/Indlæg:
6293/359
nu er jeg gået tilbage til silverstonen på infinityen... og har så addet en af silenX'erne bagpå som blæser luften væk. den sidste silenX har jeg så sat forrest som indsug i kabinettet og det fungerer fint... min idle er lidt lavere end før, ikk meget, men der hvor det virkelig gir noget er i load... ja jeg har kun 7-8 graders forskell mellem idle og load nu, hvor før var det op mod 15 grader...

hurra så funker lortet da... længe leve 2 x 120mm på sin inf.

"I vest går Mathis rundt med Inf og har de vildeste vildeste visioner om CoreTemp" (Magtens Korridorer, edit.) :e :e :e