vi mangler her den anden side af handlen - nemlig sælgeren.
Som tidligere nævnt, så ville jeg hvis jeg havde FORSVARLIGT pakket et stykke hardware ned, jeg 100% vidste fungerede (og ihvertfald aldrig havde lidt fysisk overlast). Ikke drømme om at tage varen tilbage, det var jo ikke mig der havde ødelagt den, eller været skyld i den blev ødelagt.
havde jeg sløset med pakning, ja så har jeg ansvar for skaden, og ville i en sådan situation tage varen tilbage, og nok give fuld dækning, måske minus porto.
problematikken her er, køber har modtaget pakken på posthuset, ikke inspiceret den videre og dokkumenteret eventuel skade, der bliver til og med oplyst her at der ikke er til at se nogen skade på pakningen, og at det var forsvarligt pakket ned, så at det ikke kunne blive udsat for voldsomme G påvirkninger.
Der ud over har han MONTERET kortet, hvilket lyder helt usandsynligt dumt, hvis man ser i kassen at noget er knækket af, og jeg må indrømme fik jeg den besked fra en jeg havde solgt et grafikkort til, ville jeg antage at han havde ødelagt det, og aldrig nogensinde tage det tilbage.
Hendvendte han sig og sagde at der var noget knækket af under transport, ville jeg bede ham ta et par billeder af pakken og hvordan det var nedpakket + skaden, og så hjælpe med en sag ved postdanmark.
alt i alt, står du skidt inde, men har også handlet ret ulogisk og dirrekte fjollet ved håndteringen.
men som sagt, det kan være skaden var på produket før det blev pakket ned, og så er det en helt 3. sag.