Motherboard til HTPC. mm.

Media Center d.  14. april. 2007, skrevet af Blue*
Vist: 687 gange.

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2007 00:41:42
Svar/Indlæg:
223/33
Hejsa :)

Er ved at bygge en HTPC, men en række spørgsmål melder sig som jeg er i tvivl om, og jeg håber at I kan give jeres syn/hjælp på sagen.

Har lige bestilt følgende bundkort: MSI K9AGM2-FIH, navnligt pga. det integrerede HDMI output på kortet.
http://global.msi.com.tw/index...

Men læser så lige herpå HWT.dk i dag en anmeldelse af et "abit Fatal1ty F-I90HD" bundkortkort også med integrered HDMI output, og endvidere med integreret ATI grafik der understøtter AVIVO. Og nu er jeg jo i syv sind, burde jeg have købt/bestilt det i stedenfor når nu det understøtter AVIVO?
http://www.hwt.dk/test_show.as...
---------------

DVI vs. HDMI. (og omvendt)

Læste fornyeligt, som jeg ellers troede, at HDMI, billedkvalitet mæssigt IKKE er bedre end DVI.? Det kan jeg slet ikke forstå, da jeg syntes at alle taler så højt om HDMI. Jeg er klar over at lyder følger med i et HDMI. stik, men alligevel? Nu tænker jeg jo så også om det overhoved var en god ide at bestille et bundkort med HDMI., når nu DVI., hvis DVI. er ligeså godt, og kablerne iøvrigt vist også er billigere da man jo typist og ofte skal op i nogen lidt andre længder end standart når man har en HTPC.

En anden ting ang. kabler.
Har læst mig frem til at man som finger regel siger at jo længere et kabel er/skal være (HTPC. & DVI.) jo bedre kvalitet skal det være, hvilket jo måske i virkeligheden siger sig selv. Men passer det?, og i såfald hvilket mærke er godt/kvalitet når vi snakker kabler?

En anden ting jeg har tænkt på er alle de ting man integrerer i bundkort.. lyd, grafik, LAN.. mm.?. Det skal jo have noget at "leve af", alle disse ting, og suger det ikke rimelig meget på CPU.'ens kraft?.. og bør man så ikke få sig en ret kraftig CPU. når man/hvis man vælger at bruge alle de features et bundkort har/kan, som man jo af gode grunde gør på en HTPC.?

Må vist hellere stoppe nu, inden posten bliver for lang (hm, er den vist allerede) :e

Venligst

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2007 16:12:45
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg ville personligt foretrække HDMI da lyden følger med i kablet og det er der sgu nogle fordele ved så tænk ikke over det.

De øvrige ting tror jeg ikke jeg er i stand til at svare på da jeg ikke aner hva en htpc er hehe, men mere cpu kraft har vidst aldrig skadet nogen. Kabler til signaler som billede og lyd bør ikke overskride 10M da der vil være væsentlig billed forringelse i dem derefter.