Problem med NorthQ 3312BLA AM2 ?

Luftkøling d.  14. april. 2007, skrevet af Wise Guy
Vist: 679 gange.

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2007 09:02:12
Svar/Indlæg:
1604/60
Hej alle

Købte lige et par små dele bla sådan en køler fra NorthQ :

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Prisen kan man jo ikke klage over 125,-pp så det er jo helt ok, tænkte at den kunne bruges indtil mit vand eller vapo bliver klar, men men....
Det bestlag der følger med kan altså ikke bruges til AM2 ?:(

AM2 soklen sidder monteret med 4 skruer ligesom 775, men self ikke med samme hul afstand, så det beslag kan ikke bruges.

Beslaget fra sokkel 754/939 sidder med 2 skruer, og jeg har ikke planlagt at bore for i bundkortet ;) så det virker heller ikke.

Beslag til Intel P4 sokkel er også med, men kan ikke bruges her.

Sidste beslag er til de ældre typer Sokkel A osv....

Hmm siger man så, fordi på deres site står der :

".The NorthQ-3312BLA's multi clip system enables easy installation on sockets: 754, 939, 940, AM2 and 775 system."

http://www.northq.dk/products/...

Så det er jo et mysterie for mig, har skrevet til dem, både påske mandag og i går fredag, men intet svar.....

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2007 13:20:39
Svar/Indlæg:
3394/170
#0 Tjaa det var være et produkt fejl, der står jo den skal kunne bruges til AM2, så de sikkert glemt at ligge AM2 delen med i pakken.

Snak evt med dem du har købt den af..

Dog vil jeg ikke anbefale den som køler, UFO teknikken er halv gammel og ikke speciel go i forhold til nu tidens heat pipe kølere..

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2007 20:15:29
Svar/Indlæg:
1604/60
#1 hej cofee jeg er lidt uenig i den antagelse af hvad virker og ikke virker, personlig mener jeg at UFO princippet virker meget godt, og at en tvær-blæsende køler ville ikke køle mine strøm-dele på bundkortet....

Så derfor ;)

Er en UFO-mand og ved at der er meget køling, men kun hvis der er kontakt med cpu....

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
25-04-2007 14:40:51
Svar/Indlæg:
1604/60
Har skrevet til NorthQ to gange siden sidst, men stadig intet svar, så Jeg kan kun advare mod at handle deres varer, da der er absolut ingen support :(

Jeg har været nødtil at købe en bundkorts ramme fra en anden producent for at kunne montere den på mit AM2 bundkort, og det kan jo ikke være meningen med det.

Køleren er fin nok, køler godt og er meget stille, men de får desværre ikke 5 stjerner.

Mangle på support.
Fejl i produkt beskrivelsen.

Beholdte køleren, skal kun bruge den midlertidig, evt senere i en HTPC, så ville ikke først bruge 50,- på at få den, og derefter 50,- på at sende den retur :00 ellers havde den også været returneret.
Så godt at SHG ikke havde nævnt at den supporterede AM2, som NorthQ selv skrev, men regnede med at det var en fejl, det var det så også men havde ikke troedet at det var producenten som havde en fejl ? ?:(

Bare så I ved det.... :)

Halskov

Overclocker
Tilføjet:
09-06-2007 08:11:20
Svar/Indlæg:
1/0
Hej Wise Guy!

Jeg er løbet ind i fuldstændig samme problem med min NortQ-køler og mit AM2-bundkort - hvor købte du den ramme (hos en anden producent) du snakkede om? Og hvor meget kostede den? På forhånd tak! 🙂

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
09-06-2007 09:39:54
Svar/Indlæg:
1604/60
Hej, ja det er skidt med de NorthQ folk...

Købte den her :

http://ego-hardware.dk/shop/pr...

Det er den ramme til "Thermal AM2 til XP90/120" så kan man bruge de to stænger fra NorthQ som er ment til at bruge ved P4 processore.... 🙂

Ja det lyder underligt, men sådan er det åbenbart.
Jeg klippede de fire tapper af i hjørnerne, altså dem som sad i vejen for de to stænger som skal sidde på tværs, og sleb stængerne midt på så de passede i den sokkel.
Det er ikke svært, bare køb den 😉