PC fryser i Win XP

Diverse d.  14. april. 2007, skrevet af speed six
Vist: 325 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2007 09:04:18
Svar/Indlæg:
786/83
Som overskriften siger, er min PC begyndt at fryse. Det kan ske under alm. arbejde, og det varer typisk et par minutter, hvorefter maskinen fungerer igen. Der kan herefter gå nogle minutter, hvorefter maskinen fryser igen.

Mit normale grafikkort er stået af, og inden det stod af, var der de samme symptomer. Jeg kører nu med et gammelt Radeon 8500 på en Dell 20" fladskærm.

Jeg mistænker nu, om det kan være min skærm eller grafikkort, der er noget galt med (evt. at grafikkortet har beskadiget skærmen inden det stod af). Jeg har prøvet både vga og dvi interface, og skærmen fryser stadig. Jeg tænker også, at det gamle grafikkort kan have svært med at køre den "skæve opløsning".

Kan det i stedet være min internetforbindelse? Jeg har lagt mærke til, at frysningen typisk sker, når jeg er på nettet.

Jeg kunne virkelig godt bruge nogle input til fejlsøgning.

Min maskine består af:
Pentium 640
DFI 875 mobo
1 GB g.Skill RAM
ATI 8500 GFX
Samsung 200 GB SATA HDD
WD 80 GB ATA HDD
Chill 350 W PSU

Mvh.
Henrik

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2007 09:20:51
Svar/Indlæg:
4089/252
Det er helt sikkert ikke din skærm! Du siger din PC fryser, og modsigende nok plejer det at hænge sammen med at den faktisk sveder. Tjek dine temperaturer for PSU, case og CPU. DU kan bruge Motherboard Monitor hvis du ikke har andet.

Gert124

Overclocker
Tilføjet:
14-04-2007 10:02:01
Svar/Indlæg:
9/1
Tjek for spyware - det skriger til himlen! Og brug alle de spywarescannere du kan finde....

oban666

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2007 10:27:18
Svar/Indlæg:
1440/318
Som 1# siger

Prøv evt. at tage siden af dit kabinet, og set en blæser ( Alm. bord blæser ) til at blæse ind i kabinetet........Så er du sikker på den ikke "sveder" og se så om den stadig fryser...

speed

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2007 16:29:56
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg takker for jeres input.

Jeg har kontrolleret mine temps. CPU ligger lidt over 40 grader, hvilket er normalen hos mig. Der er monteret en Zalman 7700 køler på CPU'en.

Jeg har en 80 mm. blæser i front til at køle mine diske. Bagerst sidder der en 120 mm., så jeg burde have ventilation nok.

Jeg kører på en meget ny XP installation, og jeg har kørt ad-aware og spybot mod spyware. De har ikke fundet noget. Endvidere har jeg virusprogram og firewall installeret.

Maskinen fryser stadig, og har lige gjort det imens jeg skriver dette indlæg. F**k, hvor er det bare irriterende. Jeg er parat til at kaste håndklædet i ringen :(

Har i andre bud?

/Henrik