Asus M2N32-Sli Deluxe død?

Bundkort / CPU d.  15. april. 2007, skrevet af Big_BEN
Vist: 433 gange.

Big_BEN
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2007 11:12:34
Svar/Indlæg:
416/49
Jeg har lige flyttet min lillebrors hardware fra et gammelt kabinet til et ny Antec.
Der er så sket det at når man tænder computeren starter alle blæserne, men der kommer ikke billede på skærmen.
Nå, tænkte jeg så, og prøvede med et andet grafikkort som jeg pillede ud af en computer hvor det virkede.
Det hjalp ikke, stadig intet billede.
Men jeg havde også skiftet ram fra 2 x 512 til 2 x 1gb så jeg prøvede at hive rammene ud og startede maskinen.
Men den startede bare alle blæserne og intet billede på skærmen, jeg kan dog ikke forstå hvorfor den ikke brokker sig højlydt når den ikke har ram installeret?
Jeg har også prøvet clear CMOS, ved at pille 230V fra, pille batteriet ud, flytte jumper, flytte jumper tilbage, isætte batteri igen, tilslutte strøm. Men intet hjalp det.

Kan man så konkludere at bundkortet er dødt?

søren
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2007 11:24:59
Svar/Indlæg:
9/2
kort og godt nej bundkortet behøves ikke og være dødt.

men prøv og pille det ud igen, og læg det på boret og prøv og sætte strømforsyngning til + kun en stang ram +en harddisk ingen andre drev. og så et grafikkort og så se om det virker evt. clear cmos igen :)

husk ramme skal dem det har virket med. så kan du næsten ikke gøre mere desværre :(



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 11:46:14
Svar/Indlæg:
5410/123
Lyder lidt som om det er psu'en der ikke kan følge med, eller et kabel, som ikke er sat til.
Ja bundkortet burde klage, hvis du starter uden ram i. Prøv at check at du har fået sat den lille højttaler rigtigt til bundkortet ;)



Advanced
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 11:53:59
Svar/Indlæg:
6899/119
Det kan vel også være bundkortet får stel?



Big_BEN
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2007 12:30:44
Svar/Indlæg:
416/49
Jeg prøver lige at pille det hele fra hinanden igen, og vil så forsøge at starte kortet på bordet uden for kabinettet.

Tak for alle de gode råd.



Big_BEN
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2007 18:21:35
Svar/Indlæg:
416/49
Jeg har isoleret problemet til de nye ram.
Når jeg sætte de gamle 2x512 i, starter maskinen normalt.
Men når jeg sætter de 2 x 1gb i vil maskinen bare ingen ting.
Men, hvis jeg sætter begge sæt i samtidig, starter maskinen normalt. og ser alle rammene.
Det er meget mystisk mener jeg.