Jeg har et surround anlæg fra DALI, en Samsung fladskærm og en DENON 7.1 forstærker.. Men der manger noget, en DVD afspiller..
Jeg har kigget på følgende to maskiner: Samsung BD-P1000: http://www.preissuchmaschine.d... Kan fås inkl. fragt for 502 Euro/ca. 3750 kr... I kan læse tests af den som er linkede hos preissuchmachine.de ;)
DENON DVD 1930: http://www.preissuchmaschine.d... Kan fås inkl. fragt for 300 Euro/ca. 2250 kr... I kan læse tests af den som er linkede hos preissuchmachine.de ;) Men til den pris vil jeg næsten hellere købe den i Hifi-klubben hvis det er ;) Der koster den 2.599 kr.
Der er 1500 kr. forskel.. Men efter hvad jeg har kunne læse om blu-ray afspilleren skulle den være på højde med DENON 2930!
Dette er skrevet i en test af Samsung BD-P1000: "Am besten wirkte auf uns das Bild im 720p-Modus. Hier zeigte der Samsung-Player ein scharfes Bild, dass auch nur selten auffällige Fehler im De-Interlacing erkennen ließ. Ein zum Direktvergleich herangezogener Denon DVD-2930 war von der Skalierungsqualität vergleichbar, bietet aber durch Optimierung seiner Schärfe-Parameter (Picture Enhancer) ein detailreicheres Bild als der Samsung." Jeg skal bruge opløsningen på 720p ;)
Mvh. Nikolaj.. Håber nogen har erfaring med nogle af de maskiner jeg har nævnt :)
Hej Nikolaj, jeg vil forlsåg at du ligger dine spørgsmål i www.hifi4all.dk 's forum. De har meget kørende ang. denon DVDere osv. Udfra personlige erfaringer, jeg har solgt min denon 3910 efter jeg har kun haft det kort tid. Jeg var ikke imponeret af denons dvd afspillere, Samsung kender jeg desværre ikke til.
Du skal jo lige være opmærksom på, at den Samsung fætter jo også kan afspille fremtidensformat. Blu-ray! :o Vi snakker om at BD film er i ægte HD 1080p :o Jeg vil sige at den maskine er MEGET billig.
Moderator
Tilføjet: 26-04-2007 14:49:36
Svar/Indlæg:
7881/1165
samsungen laver virkelig gryn i 1080p :00 Har set langt flottere billeder fra andre HD-afspillere. Den er lavet til 720P men det gør den til gengæld også fantastisk. :)