Digital tuner - hvilken?

Media Center d.  15. april. 2007, skrevet af Velsrojs
Vist: 884 gange.

Velsrojs
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2007 12:30:56
Svar/Indlæg:
79/8
Hey

Skal igang med at opgradere min HTPC og overvejer i denne forbindelse at "opgradere" mit MCE500 analoge dual tuner til noget tilsvarende digitalt.
Jeg har TDC kabeltv - så er DVB-C vist det mest optimale i den sammenhæng (da man så kan modtage alle kabeltv kanalerne digitalt, ik?)?
Men har ikke kunnet finde nogle DVB-C Dual tunere - findes de ikke?

Har læst at mediaportal ikke understøtter undertekster via DVB-T - gælder det også for DVB-C?

Walenad
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 05:42:43
Svar/Indlæg:
1906/25
Har ikke set dual dvb-c.

Problemet er kortlæseren.

http://www.mm-vision.dk/defaul...





TeamdB
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 07:41:34
Svar/Indlæg:
511/123
Ja du skal have fat i DVB-C modtager, du vil ikke få noget ud af en DVB-T løsning på kabelTV, og de findes vist ikke i dual, så skal du undersøge om man kan bruge 2 samtidig, men jeg tvivler.
Ud over Kortlæseren, så skal du også have en selector kort. Det koster 199,- årligt.
Derudover kan du abonnere på flere program pakker.


pizzabager
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-04-2007 21:29:57
Svar/Indlæg:
531/120
der findes floppyDTV, eller technotrend som de 2 der laver noget der kan bruges med dansk kabeltv, det er ikke dual tunere så skal du ahve 2 stk, er det nok smart at vælge FloppyDTV løsningen. men da den bruger firewire indgangen, skal du enten have 2 firewire indgange på bagsiden eller skaffe et firewire udvidelses kort til PCI kort (koster ikke ret meget)

men før du tænker på det, så tænk på prisen..

i DK
2 stk floppyDTV med CI og CAM= 3790 kr
2 stk TDCkort= 398 kr(hvis du har den fulde pakke i forvejen, ellers koster det jo mere)

dvs ca 4200 kr.. det er jo også en smule penge.. det kan også fås i tyskland, der kan spare ca 500 kr. hvis man gider det.

du kan kigge på MM-vision.dk under pc/ tvtunere, der står det.

det andet kort technotrend er der ikke indbygget Ci, det optager derfor et ekstra PCI slot, og medmindre du har 4 tomme PCI slot kan du ikke få 2 tunere med dette kort.

der findes et andet kort nemlig twinhan dvb-C men dem der har prøvet har ikke fået det til at virke ordenligt med de kodet danske kanaler, så det vil jeg ikke anbefale..
FloppyDTV skulle dog virke.. men det er en pebret pris.