Et uheld kommer sjældent alene..

Hyggehjørnet d.  15. april. 2007, skrevet af Asimov
Vist: 514 gange.

Asimov
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2007 19:22:41
Svar/Indlæg:
37/18
En lille computer weekend historie med gråd og kvaler

Havde endelig fået fat i Windows Vista, og mente at det kunne være underholdene at teste den, men naturligvis beholde min stabile og hæderlige XP

Instalere Partition Magic for at lave en Vista partition

Efter ca. 45 procents arbejde, stopper Partition Magic... Jeg venter og venter, og den kommer op med en fejlmeddelelse og jeg har ikke andet valg end at boote...

Som nogen nok kan forestille sig, er min partition død og borte. 130 GB data gone :(

Frygt ej ! Jeg er ikke "rigtig" mand, så jeg har naturligvis en IDE disk med en backup liggende, så jeg går rigtig nok festligt i gang med at formatere og instalere en ny XP. Godt og grundig gal over, at sådan skal jeg så ende store dele af min weekend, men trods alt med en backup i baghånden

Efter endt instalation, bevæger jeg korpus hen for at hente IDE disken... Fumler den ud af skabet, og med et brag ned på gulvet... Shock og rædsel bevæger sig stødt og roligt gennem min krop, mens jeg samler staklen op... Godt gættet backup disk er død og borte :(
Øv, øv, øv!!! Væk er års arbejde. Væk er alt min musik. Væk er mine film :(

Til min store misfornøjelse går min maskine med jævne mellemrum ned med den nye XP. Ender med slet ikke at ville starte. Laver the usual "skild det hele ad og kun start op med det absolut nødvendige" stunt, og må så konstatere, at en af mine ramklodser har fejl :(. Den har officielt også fået skyld for Partition Magic problemet, selv om jeg absolut intet belæg har for det, men når nu den er en smule slem, kan jeg med sindsro give den alt skyld i verden... Tror personligt også den stod bag mordet på JFK!!!

Se DET er en rigtig skidt weekend. Nu glæder jeg mig til at komme på arbejde... Fortsat rigtig god søndag

Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 19:24:44
Svar/Indlæg:
2620/327
Øv lort



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 19:31:37
Svar/Indlæg:
6181/270
rigtigt lort, beatmore herinde fra var også ude for sådan noget



Little_mee
 
Superbruger
Tilføjet:
15-04-2007 19:32:04
Svar/Indlæg:
96/17
Nedtur...



ak4ever
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 19:34:09
Svar/Indlæg:
462/22
F**k lort..





Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
15-04-2007 19:52:05
Svar/Indlæg:
15982/637
Ja oss her. Vores sofa gik i stykker = 15K skal spenderes på nyt sæt, og det var ikke planen :x



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
15-04-2007 20:49:10
Svar/Indlæg:
14079/622
Kan du ikke rede nogle af tingene med GetDataBack ?...

Men det er altså bare surt og ærgeligt :x ..



Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 21:29:40
Svar/Indlæg:
5410/123
Det var sgu da noget lort!
Kan kun sige, at den weekend startede med fredag d. 13... ;)



Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 21:35:00
Svar/Indlæg:
6293/359
fuck hvor noget lort...surt også :l :r

#7 ja det er snart ved at være tid til en af mine tal-indlæg igen...som med 666 og 777 indlæggene... nærmer mig 888 indlæg, pyha... ;)



Pederrs
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 22:07:17
Svar/Indlæg:
1198/35
#7
Hehe sad faktisk lige og tænkte på det samme :e

Men der er ikke andet at sige end..... Træls!





Claus35
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 22:31:53
Svar/Indlæg:
5410/123
#8 Creepy med dine tal :)



#Devastator
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 22:38:37
Svar/Indlæg:
1581/5
slå koldt vand i blodet, det meste af dit data ligger på disken og kan hentes ud endnu, det det kræver er et program som getdataback eller ntfsrecovery - det bedste havde været hvis du IKKE havde installeret nyt os på din primære disk, den partition magic kvaste - men selv om du nu har vil du kunne gendanne det meste.

kan du ikke selv finde ud af det, ja så koster det normalt en timeløn hos et edb-værksted.



Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 22:43:09
Svar/Indlæg:
6293/359
#10
OT:
tja lidt er det vel - men nu er det her mit svar nr. 888 og faktisk har jeg også 88 indlæg...se det er dælme weird, da jeg skal til lønforhandling imorgen på arbi, hehe... så må vi se om 888-88 bringer lykke...mon ikk?

nu skal jeg bare lade være med at blive ramt af en togfører på vej til arbi, hehe

natnat :e



beatmore
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 23:09:46
Svar/Indlæg:
3943/44
Som Mappels skriver har jeg været ude for det samme.

Når partion magic har været på spil så er der ikke noget at gøre, med mindre end at du selv vil til at klippe/klistre på bit niveau.

Tror den har lavet samme nummer som den gjorde med mig, skulle krympe en partion lidt, da den fuckede up - og gone var alt mit data, prøvede 5-6 forskellige data rednings programmer.
Men kunne ikke rede nogen filer over 10kb - så har kun nogle få txt filer tilbage...
Var ved at kikke på raw data recovery.
Men nej partion magic havde rodet det så meget rundt at der ikke var noget at gøre.
Havde ellers defragmenteret som de siger man skal...



Goaguy
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 23:39:51
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg ville nu hellere give MS skylden. De er da også roden til alt ondt :00 :p




Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-04-2007 23:46:44
Svar/Indlæg:
2872/90
#0 skod skod skod skod... føler for dig.. for f.... sake du har været uheldig!

mistede os for et par år siden alt.. takker til maxtor for deres møg harddiske.. efter det lærte jeg at brænde alt vigtig musik/film ned..

MEEEN
gid jeg havde gjort det samme med mine billeder & tekst filer x(
Dem mistede jeg her for et månedet siden
x( x( :x :( :( '
Billeder af x kærester og andre piger :p Ferie billeder og den slags ting man aldrig kan få tilbage!! snoft snoft...

Alt det skyldtes jeg var møg utålmodig og godt irriteret over at alt fuckede op. installere nyt xp da jeg havde fået nyt bundkort(havde selvfølgelig flyttet alt over på det andet drev tidligere). flyttede over på det nye mens jeg var igang med at installere driver... da jeg så prøvede at inst. ati drivere genstarede den hele tiden. så installere jeg nyt xp.. vops glemte lige at lægge dokument mappen over på det andet drev igen :( borte med blæsten var den :(



john_doe_dk
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 01:10:13
Svar/Indlæg:
303/32
#15 et lille tip.

vælg at flytte dokumenter til et andet drev(helst hardisk) som xp ligger på, så når du evt skal reinstallere så skal man bare angive hvor ens dokumenter ligger. og hvis en c drev skulle ryge så mister man i det mindste ikke dokumenter.

hvis man bruger firefox, så er der en add on som hedder forxmarks bookmake, som ligger ens foretrukne op på en server, og så sørger den for at have bacup liggende altid, jeg er især glad for det fordi jeg har både pc og bærbar. Og dette program gør at der altid er sammen fortrukne på begge pc. + en gmail som mister man ikke så meget ved crach af ens pc.

jeg har også mistede en del ting grundet crach af c drev. så føler sku med jer. det er bare skod at msite data på den måde.



Grislum
 
Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 07:32:04
Svar/Indlæg:
302/31
Wow, ærgeligt... :(

Jeg har dog også oplevet at få tabt min harddisk - den røg ned fra ca 1 meters højde og direkte ned på en hård trappesten. Den fik sig en del buler. Men den køre den dag i dag og der har ikke været probs med den.



Desyncer
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 09:43:05
Svar/Indlæg:
825/76
#0
kan du ikke bare bruge et af de der gratis file rescue programmer? Så skal du så til at sætte harddisken til en anden computer... Men det kunne da være et forsøg værd?



#19
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 10:12:32
Svar/Indlæg:
4018/217
#17 hehe det kan jeg godt huske!
Der var vi godt nok heldige ;)
Jeg har også en disk hvor ejg skal genskabe mine data igen. kom til at slette den men jeg får det gjordt når jeg får tid.
#0 Føler for dig håber du får dine data tilbage !!!



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 10:34:42
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Godt at høre, at jeg ikke er den eneste som "ikke er en rigtig mand" :00

Af selvsamme grund som dit uheld, så har jeg en evig backup af Kodak Gold diske i mit depotrum. De følger mig over alt. Der findes desværre ikke tid i mit liv til at brænde dem alle over på DVD'er. Men det må jo komme.

En god idé, til backup af det vigtigste (snakker ikke om LimeWire/BearShare "dokumenter"), men arbejdsfiler. *.RAW, film, musik osv. er nemlig at brænde over på nogle CD/DVD-er (meget gerne Gold pga. holdbarheden), og så ellers bare være glad for en masse fri diskplads på computeren.

Så har man heller ikke en 400 GB harddisk med data der skal reddes, back-up'es eller på nogen anden måde være årsag til man hiver håret af hovedet.

CD/DVD, gerne i cover, opbevares "køligt" (gerne i skygge), og brænd gerne med lavere hastighed end angivet. Så er man også lidt mere sikret mod fejlbrændinger.

Jeg har selv backup på både harddisk og skiver, men kender mig selv (og mit held) for godt til at vide, at et uheld som dit, blot venter rundt om hjørnet :00

Mht. recovery. Du kan godt glemme det, som Beatmore siger. Så fucker Partition Magic det op i en sådan grad, at det snarere er held end forstand, hvis du får noget brugbart ud af "Get Data Back" eller "Easy Recovery". Men prøv alligevel. Lidt er jo stadig mere end ingenting.

*rygklap* og et "held og lykke" herfra ;)



Asimov
 
Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 16:35:06
Svar/Indlæg:
37/18
Tak for sympatien

Jeg har naturligvis forsøgt med div recovery programer, og den finder ved gud mange filer (vi taler i 100.000´er), men som #13 nævner, er de ikke ret store. Mine er højst 64kb (er det ikke cluster størelse?) og der med er der ikke meget af nytte. Har opgivet at gå dem alle igennem

Det særeste er nok en følelse af at være historieløs, når alt er væk!!! En slags digital hukomelsestab/koma

For at se noget positivt i det absurde, vælger jeg at se det som en personlig formatering, hvor jeg alt hvad jeg fra dags dato vil lave på min maskine, ikke kan stilles op i mod noget jeg tidligere har lavet, eller vejes i fordhold til det... Lidt vel filosofisk måske ;)

Nu kan jeg så begynde at udtænke et andet backup system. Den med at brænde alting, har jeg ganske enkelt ikke struktur nok til, så den er udelukket. Tror at et udvidet brug af internettet nok er løsningen (der er vil ikke så mange der fumle med deres harddisk), eller blot at dele ALT hvad jeg laver i fremtiden, så en eller anden i en eller anden form for P2P har nogle af mine filer... Med andre ord, at jeg backuper hos 1000´er af mennesker

Hvis jeg var overtroisk havde jeg nok hoppet på den med fredag d. 13, men nej jeg er overbevist rationalist, så årsagen ligger i min fysiske utilstrækelighed til at holde om en harddisk ;)