Problemer med min nye pc

Bundkort / CPU d.  16. april. 2007, skrevet af Geforza
Vist: 327 gange.

Geforza

Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 17:27:52
Svar/Indlæg:
2/1
Hey alle sammen, jeg er ny her på forumet, så jeg vil gerne på forhånd undskylde for alle de regler som jeg muligvis kommer til at overskride.

Sagen er den, at jeg har købt en ny computer, som jeg og en ven har samlet, hvilket er for første gang, dog brugte vi en guide som jeg fandt på nettet. Jeg får så startet maskinen og installeret windows xp home edition SP2. Alting forløber smertefrit, undtagen når jeg har spillet et lang stykke tid, og så slukker maskinen, for så at starte den igen. Når jeg starter den når jeg lige til mit xp dashboard før at maskinen viser BSOD, og genstarter, hvilket den så fortsætter med.
Jeg har ikke opdateret bios endnu da jeg ikke er særlig erfaren på området, og ikke har installeret et diskette drev. XP er blevet opdateret med alle de seneste opdateringer

Min psætning ser således ud:
ASUS P5N32-E SLI
ASUS 8800GTX
Thermaltake 850W psu
Corsair XMS2 Dual channel
Intel E6600 2,4GhZ
Seagate 250Gb

Hvad gør jeg? Plz kom med noget respons hvis der er nogen der har haft erfaringer med dette!
På forhånd tak!

loopstr

Ny Skribent
Tilføjet:
16-04-2007 18:27:31
Svar/Indlæg:
494/66
Det vil sige at den ikke når at komme ind i windows igen inden den rebooter sig selv ?

Hvis dette er tilfældet kan det være din MBR (Master Boot Record) som er dårlig. Dette kan afhjælpes ved at skrive en ny MBR. Gøres ved at boote op på installations cd igen og vælge R for at reparere, det skal du gøre i consol, det eneste du så behøves at gøre er at skrive FIXMBR

Allerførst ville jeg dog prøve at starte den op i fejlsikret tilstand. F8 når den kommer med POST (Når den finder din cpu/ram/harddisk osv.)

Virker dette kan du gå i systemlog og se om den fortæller dig hvad der kan være galt. Dette gøres ved at højreklikke på denne computer --> manage --> systemlog

Hvis det er sådan at den selv rebooter efter du har spillet i et stykke tid men godt hvil starte når den har været slukket i et stykke tid, kan det også have noget med varme at gøre. Brug ASUS Probe (Som skulle være med på cd til dit bundkort) til at se temperatur og se om det er der fejlen er.

Dette bliver lige det eneste jeg har tid til fordi jeg er på vej udad døren men håber at det måske kan hjælpe.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 18:39:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Som #1 lidt er inde på, så ville jeg tjekke om køleren sidder korrekt, at der ikke er afstand mellem køler og CPU og ej heller om køleren til dit grafikkort er forhindret i at fungere som den skal.

Men ellers, så er det bare med at kigge efter softwarefejl... Hvis ikke det er hardware, så må det være software. Brug udelukkelsesmetoden og arbejd dig frem :i :)

Held og lykke med det :D

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 18:41:45
Svar/Indlæg:
14079/622
Du skal ikke undskylde..du har ikke overtrådt nogle regler endnu. Hehe.. Velkommen til da :).

Som #1 siger, kunne det godt lyde som et varmeproblem. Hvis du kan se log's i ASUS PC-Probe, så se hvilke temperaturer det har målt.
Hvis ikke, så åben PC-probe og kør Orthos Prime i en halv times tid. Så vil du kunne se om temps generelt er for høje :)

I øvrigt, BIOS kan du flashe i Windows.. men det kan selvfølgelig være lidt "farligt", hvis PCen ikke er helt stabil..

Geforza

Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 18:58:22
Svar/Indlæg:
2/1
Jeg har nu opdateret BIOS til 1002 via flash...
Som sagt er jeg også meget ny på pc fronten, men jeg er sikker på at cpu køleren sidder som den skal, den krævede en del kraft for at montere den clip-on køler, jeg tænkte på om fejlen ellers kunne ligge ved rammene, da mit kabinet, antec 900, har rimelig kraftig køling... XMS2 rammene er så vidt jeg ved ikke på ASUS' QVL eller hvad det nu hedder.... Systemet har kørt uden problemer når jeg starter den om morgenen, og har aldrig crashet eller slukket mens jeg har været i gang med at spille eller lignende, det har altid kun været når jeg genstarter, jeg prøver lige at kigge på om der er nogle forhindringer for kølerne... og tjekker lige pc probe samtidig

Geforza

Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 19:29:24
Svar/Indlæg:
2/1
Yderligere lidt info, nu crasher og BSOD'er compen når jeg prøver at tænde selvom den har stået og kølet LÆNGE! Tror ikke det har noget at gøre med temperaturer, desuden har jeg hørt om andre der havde ram problemer med dette bundkort, mine står ikke som understøttede i QVL, så jeg ville høre om nogen kunne hjælpe mig med at sætte rammene op? Kan dette gøres via BIOS? da jeg jo ikke kan komme ind i windows....