Nyt kabinet - Antec P180 ?

Diverse d.  16. april. 2007, skrevet af Stensgaard
Vist: 348 gange.

Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 19:04:30
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg er på jagt efter et nyt kabinet, og er brændt lidt varm på den sorte udgave af Antec P180. Nogen her der har erfaringer med det? Er det slemt hvad angår fedtfingre?
Jeg kan umiddelbart bedre lide udseendet på P180 end på de nye P182...

lugee
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 19:46:01
Svar/Indlæg:
298/33
Hey Stengaar.. Har selv et P180B altså den sorte udgave:) Er meget tilfreds med det, bortset fra min vandkøling er blevet lidt sammenpræsset og min PSU sidder i bunden hvilket jeg ikke bryder mig specielt meget om. Ellers et rigtigt flot kabinet med mange fine detaljer, fedtfingre syntes jeg ikke er det store problem (Husk sort udgave). Endnu et lille minus ved det er efter min mening at de standard blæsere der følger med er kun med 4 Pin og kan derfor ikke kobles til controller (De har dog en lille controller med 3 forskellige hastigheder :l

Det er dejligt lydløst idet der er dobbelt lag metal på siderne med noget sjov inde imellem som gør det er temlig støjabsorberende. Vil anbefale det hvis du skal bruge det til server brug eller lignende, ville nok hellere vælge et CM Stacker istedet hvis det er som spille pc eller, hvis du ofte skal ind og rodde.



TB_Kolding
 
Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 19:55:20
Svar/Indlæg:
492/12
Der skulle angiveligt være problemer med at kablerne fra PSU'en kan nå rundt i kabinettet, fordi PSU'en sidder i bunden. Desuden buler siderne ud, når kabinettet bliver varmt. Sidst men ikke mindst, så er der ikke plads til nyere grafikkort (7900GTX eller bedre), da deres bagende rammer mod harddiskene (eller også gør PCI-E strømstikket det).

http://www.hexus.net/content/i...
http://www.silentpcreview.com/...
http://www.driverheaven.net/re...

Spørger du mig, så er P180x forældet - men det er STADIG et fedt kabinet, hvis ikke man skal have top-gfx og for meget lir i det - tænk før du handler ;)



DEVIL_DK
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 20:54:20
Svar/Indlæg:
6531/410
#2

sludder hvis man sætter harddiskene i den nederste holder kan der være 4 stk.

der kan med lethed være et 8800gtx i p180.

det er kun hvis man har en skod psu med meget korte ledninger p4/8 ledningen kan have svært ved at nå.

der er enda kommet en ny rev af p180 hvor man har lavet en masse forbedringer , en af dem er huller i bagpladen så man kan føre kabler den anden vej.

buler ud når det bliver varm ahvaaa ??
det gør mit da ikke og jeg har en kammy der har det også hans gør det heller ikke.

alt i alt et top moderne kabinet med totalt fed design.



TB_Kolding
 
Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 21:29:26
Svar/Indlæg:
492/12
#3 Jeg har selv prøvet at skulle samle et system med et atx bundkort, en C2D cpu, en seasonic s12 psu og et 7900GTX...

1) Jeg skulle have forlænger-kabel for at kunne få strøm til bundkortet.

2) Blæseren der sad ved psu'en var der ikke plads til pga. kablerne fra psu'en.

3) Harddisken kunne kun lige være i den bakke hvor køleren/blæseren til HD'er sad, men enkelte af harddisk-pladserne var ubrugelige pga. grafikkortet. Det er rigtigt, at man kan flytte HD'erne et andet sted hen, men der er der ingen blæser-dækning, hvilket betyder dårlig airflow omkring diskene.

4) De grå (eller sorte) sider, som er et fler-lags materiale, begyndte at bule ud, når de blev varme. Sådan er det bare! Muligt at dette er rettet i de nyere versioner, men i det kabi jeg skulle installere, bulede de temmeligt meget ud.

Jeg er klar over, at P180 kommer i en rev-2, men eftersom de ikke har ændret størrelsen, kan jeg ikke se, at de problemer jeg havde med installationen skulle have ændret sig.

Som tidligere sagt: P180 éer et fedt kabi - bare ikke til alle systemer :)



Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 22:06:53
Svar/Indlæg:
2620/327
#4 Hvilken Seasonic S12 var det? Jeg synes godt nok, kablerne er lange på min S12-430...

For mig er det vigtigste, at computeren er lydsvag - og i den forbindelse virker det meget smart at sætte PSU'en nederst.
Hvad med de medfølgende blæsere - er de lydløse på laveste instilling?



TB_Kolding
 
Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 23:38:08
Svar/Indlæg:
492/12
#5 Det var en 600watt, men alle s12'ere er ens bortset fra indmaden og ydelsen...



Amuq
 
Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 23:40:35
Svar/Indlæg:
55/3
Jeg har selv et P180B, som jeg er yder tilfreds med. Jeg har 6 x 120mm lownoise blæsere installeret ialt. De medfølgende fra Antec siger intet på laveste indstilling - kan i øvrigt heller ikke høre de resterende 3 blæsere.

Må også sige, at der er en smule langt fra strømforsyningen til p4/8 stikket på bundkortet. Dette skulle dog være løst i P182, da det er muligt at trække ledninger bagved pladen til bundkort samt huller i toppen, hvor ledningen kan komme ind igen.

Mht harddiske i den nederste drevskuffe, så burde den 38mm dybe blæser i bunden kunne fjerne med tilstrækkelig varme derfra.

Jeg har også et 790GTX, hvor der er sat en 120mm blæser lige foran med de medfølgende monteringsbeslag fra Antec - der er fin plads til det hele uden at virke klemt.

Kunne jeg få solgt mit P180B til en ordentlig pris og ikke var for doven til at flytte hardware, så havde jeg købt P182 idag ;)



Stensgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2007 18:05:57
Svar/Indlæg:
2620/327
Nu har jeg set billeder af P182 i Gun Metal udgaven, og det skal vist i stedet være det, jeg skal have :) Så må jeg bare vente, til det kommer...