Windows install problem.

Software d.  16. april. 2007, skrevet af ka1ak
Vist: 270 gange.

ka1ak

Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 22:03:16
Svar/Indlæg:
3/1
Hej med jer..
Jeg har lige opgraderet til:
PSU: LC-Power 420W
Bundkort: ASUS P5NE-SLI
CPU: Dual Core E6400
RAM: Corsair XMS2
Grafikkort: GF 7900GS

gamle hardware:
HDD: Samsung PATA
DVDRW: NEC

I BIOS er alt sat til auto osv....ALtså standard settings!!!!

Problemet er så........
Jeg fik formatteret C: drevet, og gik igang med at installere XP.
Men midt i det hele gå den i stå, og viser blå skærm:
Første gang sagde den: noget med FRAMEBUF
Anden gang var der noget med en IRQ adresse.....

Så tog jeg en ekstra HDD og fik formatteret den og prøvede installere XP. Efter den har lagt installationsfilerne, så genstarter den og siger at den ikke kan læse operativt systemet!!!!!

HVAD SKER DER???? HJÆÆÆÆÆLP!!!!!!
Jeg vil være meget taknemlig hvis der er noget der kan hjælpe.

På forhånd tak!!

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 22:09:16
Svar/Indlæg:
2872/90
prøv med kun en ram blok i.. og hvis det ik virker så flyt rundt på rammen..
Der er mange ram probs. med det bundkort.. så det er højst sandsyngelig derfor..! ;)

Hvis det så ik virker så prøv at fjerne alt unødvendigt altså alle usb ting osv. så du kun har psu,gfx,cpu og en ramklods.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 22:18:46
Svar/Indlæg:
2870/65
Først: velkommen til....
Næst: opdatér din profil. Hvis dvi skal hjælpe, er det en fordel at kende dit system....også selv du har skrevet pænt hvad det er i #0.

Framebuffer fejl kan være dine ram. I HWT´s download sektion kan du hente toolet Memtest, som kan teste dine ram.
Fungerer på den måde at du henter det. Det laver så en floppydiskette. Så booter du fra den floppy og programmet undersøger så om der er fejl på dine ram ved den give fsb hastighed. Dit board kan muligvis have kompabilitetsproblemer med rammene eller den en klods kan måske ikke arbjede sammen med den anden. Test derfor en klods ad gangen.

IRQ (Interupt Request) er en tildeling af kanaler til et bestemt hardware-device. Fejl i IRQ er ofte enten ram-fejl eller forkert addressering af hardware. Test hvilken del der kan have et problem, ved at starte op på en minimumskonfiguration: Mus, tastatur, grafikkort og kun en enkelt ramklods (testet ok med Memtest).

Hvis der ikke er problemer med den konfiguration, sætter du én del mere på, indtil du igen får fejl. Når fejlen opstår ved du hvilken del der giver IRQ-fejl. Muligvis et defekt stykke hardware. Test det evt. i en anden maskine.

GL med testen.

ka1ak

Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 22:19:18
Svar/Indlæg:
3/1
Hey Devil..
Det med rammene prøver jeg lige.
Når det er dual, skal man så placere dem ved siden af hinanden, eller med mellemrum. Måske er det det der er problemet??? :l
Lyder trist hvis bundkortet gi'r problemer.... :(
Jeg har fjernet alt unødigt af hardware.....

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-04-2007 22:21:06
Svar/Indlæg:
2870/65
Når det er dual, skal du placere dem i samme farve-sokler.

ka1ak

Overclocker
Tilføjet:
16-04-2007 22:35:33
Svar/Indlæg:
3/1
#4 ok... Så er det måske derfor!!!! :r

ka1ak

Overclocker
Tilføjet:
17-04-2007 00:14:21
Svar/Indlæg: