Umiddelbart dyrt for at grafikkort?

Grafikkort d.  17. april. 2007, skrevet af mp_3
Vist: 569 gange.

mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2007 18:09:16
Svar/Indlæg:
3588/418
Hej.

Jeg synes, det er lidt dyrt for et grafikkort :l

http://edbpriser.dk/Products/L...

Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
17-04-2007 18:13:20
Svar/Indlæg:
15982/637
ikke igen... soz... men altså den type GFX er til professionelt brug og er hamrende dyre... det er ikke til spil.



Anonym20219355916
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2007 18:13:48
Svar/Indlæg:
6181/270
hehe ja, men det kort er også mest beregnet for grafikkere som laver 3d ting



tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2007 18:31:43
Svar/Indlæg:
20170/383
Vildt nok.. troede slet ikke sådan noget eksisterede.

Måske nogen vil fortælle mig lidt om hvad det lige er sådan et kort kan til de penge??

Tom



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
17-04-2007 18:52:32
Svar/Indlæg:
15982/637
#3: Såsom til de film du ser hvor der er div. renderede computer animationer og meget mere. Også til deciderede simulatorer f.eks flysimulatorer etc.



King_LeBron
 
Overclocker
Tilføjet:
17-04-2007 19:43:50
Svar/Indlæg:
134/13
Programmet Maya (prof 3d program der bla. er brugt til Jurassic Park) koster 40.000 kr.



Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-04-2007 20:29:49
Svar/Indlæg:
4230/89
#0 hehe, pas på med at spørge ind til PNY ol. :o
jeg stilte engang det samme spørgsmål herinde, og var ved at miste hovedet pga det :00
heh, ej det gas :e

den type graffikkort der bruge som sagt kun til professionel brug, af 3D animatorer, til film, spil osv...
og i dyre dyre programmer som fks Maya :)

når de animerer ting, bliver alt bygget op af såkaldte Vertex Shadere, (3 kanter :D), som så bliver bygget sammen til fks et menneske, og jo mere realistisk det menneste skal se ud, jo flere 3kanter skal der til...

i sidste ende kommer der til at være Rigtig Rigtig mange 3kanter på sådan et menneske, og det er hvad sådan en Gfx kan bruges til...
det er specielt lavet til at kunne håndtere så mange vertex shadere på en gang, uden at "hakke" eller køre langsomt ;)


så kan man selvfølgelig tænke på hvordan vi så kan spille Oblivion hvor der er mange 100 mennesker i, uden at skulle bruge sådan en pshyko-kort...
men når en figur er blevet lavet færdig, får den en "glat" overflade, der pakkes omkring det pågældende menneske, hvilket betyder at det menneske ikke længere består af 100000 vertex shadere, men kun en...
der skal så laves en overflade for hver bevægelig del af kroppen, men det er jo så noget andet :i