Kan ikke spille i Vista

Spil d.  17. april. 2007, skrevet af King_LeBron
Vist: 610 gange.

King_LeBron
 
Overclocker
Tilføjet:
17-04-2007 19:36:51
Svar/Indlæg:
134/13
Jeg har lige fået ny computer, og jeg har selv installeret Windows Vista Home Premium. Jeg kan bare ikke spille! Jeg har prøvet at installere Just Cause og NBA live 07, og jeg har godt kunne åbne dem, men lige så snart introen er færdig, lukker den ned, og der kommer et vindue op der siger der er en fejl, eller at jeg mangler en fil. Jeg har også prøvet at højreklikke og trykke "åbn som administrator", men det hjælper ikke! Er der nogen der har nogen løsning? Eller ved om der er noget jeg kan gøre, andet end at købe nogle nye Vista kompitable spil?

KSE_2K4
 
Overclocker
Tilføjet:
17-04-2007 20:50:46
Svar/Indlæg:
48/14
Har du prøvet at højreklikke på genvejen til spillet og vælge kompabilitet fanebladet, der kan du vælge at kører spillet som f.eks. Windows XP ...



Olesen_rasmus
 
Overclocker
Tilføjet:
17-04-2007 23:28:27
Svar/Indlæg:
17/5
du skal køre install filen ved at højre click og sige kør som administator ellers kan den ikke ligge DLL filer ind i din windows



Olesen_rasmus
 
Overclocker
Tilføjet:
17-04-2007 23:28:59
Svar/Indlæg:
17/5
bah så ikke du havde prøvet det



Gizzly
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 08:18:30
Svar/Indlæg:
164/35
Hvad er det for en fil du mangler?

Jeg har haft problemer med at den manglede dx9_et_eller_andet.dll, så jeg søgte på google efter den og fandt en side jeg kunne downloade den på og så virkede spillene 🙂



King_LeBron
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 13:52:34
Svar/Indlæg:
134/13
Tak for svarene. Jeg har kun prøvet at køre åbn spil filen (.exe) som administrator, ikke install filen, så det vil jeg prøve. Jeg har lidt svært ved at downloade drivers, da jeg ikke har internet på min computer endnu, men jeg prøvede dog at hente de nyeste drivers til 8800gts kort fra en anden computer, og overførte det så. Da jeg så havde installeret dem fuckede den fuldstændigt op, og sagde dfet måske ikke virkede, og så ville den have mig til at prøve igen, men så kom den frem med alt muligt om at jeg kørte 32 bits software på en 64 bits maskine, selvom det var 64 bits versionen af driveren ?:(



King_LeBron
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 13:57:47
Svar/Indlæg:
134/13
Og hvor er det man slår brugerkontrol fra? jeg har ikke kunne finde det inde i Kontrolpanel/sikkerhed.



King_LeBron
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 14:25:26
Svar/Indlæg:
134/13
Har lige prøvet at installere Just Cause igen. Jeg valgte at køre "autorun" filen som administrator, men det virkede stadigt ikke. Bagefter prøvede jeg at vælge at køre genvejen med xp kompitabilitet eller hvad det nu hedder, men det virkede heller ikke. I begge tilfælde lukker den ned og siger der er fejl lige efter jeg har trykket enter for at komme forbi Eidos reklamen lige efter spillet har loadet, er der nogen der kan hjælpe?



SGP
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 14:47:56
Svar/Indlæg:
251/32
har du installeret den nyeste direct x 9 som du kan finde på microsofts side?? du skal selvføglelig også have den rigtige gfx driver installeret.. jeg har nu kørt vista i et godt stykke tid og jeg har aldrig brugt det der administrator sjov så tror ikke det er det der er dit problem.



Nesdunk
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2007 14:50:37
Svar/Indlæg:
420/72
#8, det er ikke autorun filen du skal køre med admin-rettigheder, det er selve installations filen, typisk setup.exe eller install.exe... Du kan åbne autorun.inf og se hvilken .exe fil den henviser til ;)

Du deaktiver brugerkontrol inde i Kontrolpanel -> Brugerkonti -> "Slå brugerkontostyring til eller fra" -> Fjern fluebenet og tryk OK... Genstart comp'en, så er Vista's største nag slået fra! :)

/Nesdunk



King_LeBron
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 15:16:39
Svar/Indlæg:
134/13
#9, har ikke installeret directx 9, troede jeg ikke man behøvede. Det prøver jeg så, og tak for svaret.

#10, tak for stien, kunne ikke finde det før. Jeg kigger på det med spillet lidt senere, og tak for hjælpen :D



King_LeBron
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 16:22:14
Svar/Indlæg:
134/13
Nu har jeg prøvet at installere Just Cause igen, igen. Jeg installerede directx 9.c, og jeg kørte setuppen med administrator rettigheder. Det virker stadigt ikke! Jeg er desperat! Jeg prøver med et andet spil om lidt, men hvis dfet ikke virker ved jeg virkeligt ikke hvad jeg skal gøre



King_LeBron
 
Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 21:16:14
Svar/Indlæg:
134/13
Tænkte også det var lidt underligt hvis jeg blev nød til at installere dx 9. Jeg kan ikke køre dual boot, for jeg har ikke en install cd til XP, jeg købte computeren med Vista. Problemet er bare, at det ikke kun er Just Cause jeg ikke kan spille, jeg kan faktisk ikke spille nogle spil, og jeg har prøvet 4 eller 5 nu. Jeg håber at nogle af Vistas opdateringer fixer det, så skal jeg bare lige have fat i et trådløst netkort...