Min computer har det ikke godt

Bundkort / CPU d.  18. april. 2007, skrevet af s-lambert
Vist: 386 gange.

s-lambert

Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 08:25:30
Svar/Indlæg:
0/1
Hej Alle,

Først Beskrivelse af mit system:
Asus M2N32 SLI deluxe
Asus EN7900GTX
2048 MB 800MHz Corsairs ram "de lyser og det hele"
1 x 74 GB Raptor til Styresystem
2 x Seagate 200GB Raid Mirror
2 x Seagate 120GB Raid Stripe
550W strømforsyning
Antec kabinet med massere af blæsere
Dell 30" skærm
Wacom tablet
Cannon 8400 scanner
Logitech G15 DK tastatur
Microsoft Habu "razor" gaming mouse
Windows VISTA 32 OEM

Sådan det var systemet. Nu til problemerne.

1. Min computer "Staller".
Det er somom alt aktivitet fryser i kabinettet, men musen og lamperne i tastaturet virker. DVS den er ikke frosset i den normale forstand. Så 20-30 sekunder senere går harddiske og CPU på max ydelse og systemet arbejder videre.

HVAD ER DET DER SKER!
Dette er lidt et problem for mit arbejde, da Adobe destiller ikke arbejder særligt godt når den går i stå hele tiden.

2. Soundmax "lydkortproblem"
Jeg har naturligvis installeret den nyeste driver fra Asus.com. Men min microfon er MEGET lav selv med 100% forstærkning.

Mit workarround:
Hvis jeg går ind i kontrolpanel>Lyd>Microfon>opdater driver>Vælg fra liste> trykker på den anden driver end den der er installeret-> genstarter

Så virker det helt fantastisk uden forstærkning osv. Lige ind til jeg genstarter igen. ?? jeg kan ikke afinstallere den driver windows bliver ved med at bruge.

Jeg har så lige geninstalleret og problemet er stadig til stede.

Jeg har kørt en grundig scandisp på drevene, og nu er baren under denne computer på mit C drec Rødt og der står jeg har brugt 69 GB. Det eneste jeg har det er installeret vista. Alle mine programmer installeres på mit Stripe drev.

Glæder mig til at høre jeres hardcore bud, husk jeg er ikke super nørdet, så eventuelt løsning i menneskesprog ville være fedt.

MVH
Slambert

~ashes~

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2007 09:32:48
Svar/Indlæg:
828/108
Kan du fjerne den driver Windows automatisk vælger ved hver genstart ? - Så kunne det jo være den valgte den rette driver af sig selv fremover ?

Vista fylder godt i landskabet, men ikke 60gb+, jeg tror der er noget opsat total forkert... Systemgendannelses reserve eller noget.

Cashano

Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 20:38:18
Svar/Indlæg:
164/18
hvis jeg var dig ville jeg reformater mine diske, og geninstaller vista.

MvH

Cashano

kimski

Superbruger
Tilføjet:
18-04-2007 20:44:54
Svar/Indlæg:
1085/166
Har du win xp???? smid den på hvis du har den, inst alle driver der følger med dit bundkort samt gfx, og se hvordan den opføre sig.Køre den ok med xp smidder du vista på igen og inst de nyeste driver du kan finde til dit bundkort samt gfx.