Raid 0 recovery

Diverse d.  18. april. 2007, skrevet af Luren
Vist: 339 gange.

Luren

Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 15:31:17
Svar/Indlæg:
2/1
Tja, så er det jo så sket...

min gamle comp gik ned og jeg fik mig en ny med onboard raid, jeg puttede mine gamle raid harddiske i, men lortet virkede ikke...

min gamle raid controller var onboard nforce, og mit nye er VIA... troede godt man kunne sætte sine raid harddiske over i en ny comp, men det var jo ikke lige tilfældet...

Hvad gør jeg for at redde indholdet på mit raid 0..?

har kigget nettet igennem for recovery tools, men de koster alle dyre domme, som jeg ikke har lyst til at betale...

på forhånd tak

steen

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2007 15:46:34
Svar/Indlæg:
2870/65
Du skal checke præcist hvilken controller der sad på dit nforce board før.

(Taget i betragtning af, at det nok er et ældre nforce-board, vil jeg gætte på en SIL controller).

Men som sagt: Check specs hos producenten. Få fat i hvilken revision controllere er/var. Når gjort, skal du finde en controller magen til, samme revision osv.

Sæt så disken til og boot op fra en ERD commander cd. Vælg evt. Client rescue toolet og lad ERD commander kopiere filerne over på et netværksshare.

Alternativt: Fåt fat i Raid Reconstructor som tool, her:
http://www.runtime.org/raid.ht... evt. må du betale for det. Chancen for success mangedobles hvis du har diskene siddende på samme type controller som den gamle.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2007 17:16:14
Svar/Indlæg:
1581/5
hvis du stadig har det gamle bundkort, så start op med det - og lav et image over til en ny single harddisk. (drive image, noton ghost etc. kan gøre det)

Luren

Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 20:18:48
Svar/Indlæg:
2/1
#1 jeg har stadig disketten med SIL controleren, men kan det køre på det nye mobo (ECS Kv2 lite) eller skal jeg finde et VIA med samme specs som det gamle SIL... hjælp til ERD commander cd; hvad er det..? boot cd?

#2 det gamle mobo er ikke muligt at starte op fra, da det er kaput..!

på forhånd tak..

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2007 20:35:22
Svar/Indlæg:
3972/242
finder din biose de hd?har du set de raid instillinger i biose som de skal være?

Luren

Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 21:09:22
Svar/Indlæg:
2/1
#1 controlleren er en "Silicon Image Sil 3112A Sata Raid" men jeg kan ikke finde noget yderligere info om denne controller.. asus hjemmeside er nede..! mit gamle mobo er et Asus a7n8x-e deluxe..! skal nok lige kigge når den er oppe igen.:!

#4 den finder sagtens HD'erne og den er også i raid i windows, men når jeg prøver at åbne den siger den at disken ikke er tilgængelig.. jeg har ikke formateret eller installeret nyt raid endnu... vil gerne redde det gamle først..!

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2007 21:46:11
Svar/Indlæg:
3972/242
måske hvis du havde en extra hd ,kunne du installere xp på . og så tage en image af den . eller gem de vigtigt ting du har på den .

steen

Elitebruger
Tilføjet:
19-04-2007 01:05:01
Svar/Indlæg:
2870/65
Du kan finde ERD commander her:

http://www.winternals.com/Prod...

SIL3112a er en meget brugt controller på de ældre nforce boards, så et board magen til kan give adgang til dine filer. Alternativt kan du muligvis finde et ældre PCI kort med samme controller på. Det skulle kunne give samme adgang.

Skulle diskene stadig være inaccessible, kan du med sådan en SIL controller, sikkert kunne få adgang til en recovery med Active Undelete. Du kan søge på Active Undelete på google. Du skal dog sikre dig, at du ikke henter demo versionen, da den er begrænset til 2 MB.

Eventuelt kan du da prøve med Active Undelete, hvis maskinen kan se diskene på den nuværende maskine. Active Undelete læser kun fra diskene. Den ødelægger ikke noget.