system logon i windows

Software d.  18. april. 2007, skrevet af guderne
Vist: 260 gange.

guderne

Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 18:20:01
Svar/Indlæg:
16/12
Goddag

Min bærbar computer er opsat til et netværk på mit job. Jeg prøvede da at ændre arbejdsgruppen her hjemme for at kunne komme på mit eget netværk, men nu kan jeg ikke logge på computeren. Jeg trykker alt-ctrl-delete og skriver brugernavn og pass, men den siger at system logon ikke var muligt.

Hvad gør jeg?

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
18-04-2007 20:03:39
Svar/Indlæg:
4120/115
Højst sandsynligt, så er der ikke tale om en arbejdsgruppe men et decideret domæne, som styres af en domæne controller (server) Hvis du har meldt din pc ud af dette domæne, så skal du nok hive fat i jeres sys admin, for at få den meldt ind igen. Dette kræver admin rettigheder, så det er nok ikke noget du selv kan gøre?

Til en anden gang, så når du bruger netværket derhjemme, så glem alt om arbejdsgrupper osv. Brug istedet direkte netbios navne eller ip adresser til at tilgå dine andre pc'er! ;)

guderne

Overclocker
Tilføjet:
18-04-2007 23:27:30
Svar/Indlæg:
16/12
Nå for søren

Så må jeg vente til arbejdet melder sig igen på mandag, tak for hjælpen.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
20-04-2007 11:41:21
Svar/Indlæg:
4033/364
du kan ofte nede i domæne vælge "adadfa Denne computer" - mener baer at du skal være logget ind først..

vil da anbefale at du på arbejdet får lavet en lokal admin konto.. downloader MS virtual PC 2007 og laver en maskine på den.. så er sikkerheden også noget bedre, så du ikke komprimitterer sikkerheden på arbejdet.. nogle firmaer er det lig fyreseddel hvis man ikke overholder firmaets IT-sikkerhedsregler..