Underlig Windows XP install !

Software d.  21. april. 2007, skrevet af JF_Fredsgaard
Vist: 480 gange.

JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2007 20:24:30
Svar/Indlæg:
1000/101
Efter at have hevet min gamle harddisk ud, smidt en ny sata disk i og samtidig skiftet CPU og RAM, vil jeg installere XP igen..
Jeg smækker min XP CD i drevet, og beder maskinen boote fra CD/DVD drevet.

Så kommer den op med et XP install vindue jeg aldrig har set før, der oven i købet indeholder et Fujistsu Siemens logo, og en besked noget lignende "Thank you for buying a new Fujitsu Siemens computer.
This guide will now help you configuring your windows XP"

Hvordan fan' er min XP Cd, som jeg har installeret OS på min computer de sidste par gange jeg har gjort det, blevet til en Fujitsu Siemens XP CD ? På engelsk endda..
Jeg forstår simpelthen ikke hvad der er sket.

Andre der har oplevet noget lignende, og måske fandt en løsning på dette underlige problem :S

P.S
Man kan da godt køre med en SATA HD til OS og så en IDE til lager, og et DVD-drev på IDE uden problemer, ikke ?

Tonne
 
Superbruger
Tilføjet:
21-04-2007 21:14:09
Svar/Indlæg:
132/1
Hvor har du cd'en fra? Er det oem eller en du har fra en Fujitsu computer?



JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2007 21:52:51
Svar/Indlæg:
1000/101
#1
Den er købt helt seperat, så ved ikke hvor det med Fujitsu Siemens skulle stamme fra :S

Har som sagt installeret XP fra den CD før, uden der har været nogle problemer..



1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-04-2007 23:22:44
Svar/Indlæg:
1375/88
#0 Nej det er på ingen måde noget problem at have en SATA HD til OS og de andre som IDE.
Har selv kørt med det.



steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2007 09:13:26
Svar/Indlæg:
2870/65
Som #3 siger, er der ingen problemer med at have en SATA disk som systemdisk....man skal bare sørge for at tage den gamle IDE diske fra inden man installererer sit OS på SATA disken.

Gør man ikke dette, får man et operativsystem, hvor boot-partitionen ligger på en gammel IDE disk...og system-partitionen på SATA-disken. Skulle den gamle IDE disk så gå hen og dø, står man med et system som ikke kan boote.



Asimov
 
Overclocker
Tilføjet:
22-04-2007 14:03:22
Svar/Indlæg:
37/18
I min BIOS kan jeg slå read only til på diskene. Det kunne man slå til, mens man instalere OS. Så burde man undgå at tage disken fra for at komme omkring det problem #4 nævner



JF_Fredsgaard
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2007 14:50:40
Svar/Indlæg:
1000/101
Har fået løst problemet og mit setup virker nu ganske godt :)
Tak for hjælpen allesammen :)