Router problemer (port forward bla)

Diverse d.  22. april. 2007, skrevet af Marbuhai
Vist: 228 gange.

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
22-04-2007 09:57:58
Svar/Indlæg:
667/20
Hey

Jeg har problemer med at åbne en simpel port, det er en Zyxel 2602r fra CC, det er sat op "rigtig" via denne her guide --> http://www.cybercity.dk/kundec...

Men der er stadig ikk hul igennem, ligemeget hvilken jeg prøver at åbne...

Jeg har ligeledes kørt med Zyxel'en i rumpen af en Linksys W56GS som trådløs makker, men har åbenbart fået ødelagt lortet, da jeg indsatte min ip ind det forkerte sted, så jeg kan ikk få adgang til den mere via 192.168.1.1 mere og hvad gør jeg her..? :00

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2007 13:28:07
Svar/Indlæg:
1581/5
reset begge, og tast brugernavn og kode ind på ny i zyxel routeren, sæt NAT op igen - afprøv at det virker, gør det det så tilslut linksys routeren som jeg dog tror hedder wrt56gs - og sæt samme NAT regel op i denne - sørg også for at lan ip på den trådløse linksys router ligger i et andet subnet, brug gerne 172.16.0.1 (på den's lan side - wan skal stå til auto).

Det er noget rod at have 2 routere i enden af hindanen som du har, så en anden løsning er at slå DHCP fra i linksys routeren, og tilslutte et kabel fra Zyxel (internet) routeren til port 1-2-3 eller 4 på linksys - og IKKE bruge wan porten, så vil den fungere som Accesspoint isteddet og du er ude over problemet med forskellige subnet og 2stedet at sætte NAT routing op.

har du flere spørgsmål, så er jeg bange for at du er nød til at få fat i en netværkskyndig til at hjælpe dig on location.

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
22-04-2007 14:27:08
Svar/Indlæg:
667/20
#1 Jeg kan godt tilgå Zyxel'en, men jeg kan ikk engang direkte med kabel imellem få hul igennem til den port jeg åbner..

Skal jeg ændre andre instillinger udover det der skal stå i NAT instillingen, evt hvor?

Der står bare ikk andet beskrevet i CC's guide, så det burde jo virke ved at plotte ind efter guiden...

Det med accesspointen kan jeg i det mindste bruge til noget, som du rigtig skriver kommer jeg heller ingen vejne med at åbne de samme porte i hver router, men jeg kan stadig ikk åbne porten direkte, men jeg må se om jeg kan hitte ud af det alligevel...

Jeg har prøvet et par gange at hive strømmen af Linksys'en, men kan stadig ikk tilgå den, men nu har den stået uden strøm nogen timer, så prøver vi igen og hvis den virker bliver det som et accesspoint som du skrev....