Macbook pro - søger lidt hjælp. :)

Diverse d.  22. april. 2007, skrevet af Mikkel1991
Vist: 312 gange.

Mikkel1991

Overclocker
Tilføjet:
22-04-2007 11:47:08
Svar/Indlæg:
1/2
Hej Gutter :)

Jeg står her og skal til New York om en uges tid, og tænkte derfor på at købe en MACBOOK PRO, da de er næsten 5000 kr,- billigere i USA.

Den her: http://store.apple.com/1-800-M...

specs:
2.16GHz Intel Core 2 Duo
1440 x 900 pixels
1GB memory
120GB hard drive1
6x double-layer SuperDrive
ATI Mobility Radeon X1600 graphics with 128MB SDRAM

Hvilke ulemper kunne der være i at købe den i USA ? Ville der overhovedet være nogle? (Har check på det med garenti)
Det jeg spekulere mest på er om den så har US keyboard?

Der vil blive sat stor pris på alt hjælp. ;)

Mvh Mikkel

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2007 12:56:23
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Lækker computer. Rigtig lækker endda. Du skal blot være opmærksom på et par ting.

1: Der er US layout på tastaturet. Men når du starter den første gang, kan du vælge dansk layout og sprog i Mac OS X

2: Der er international garanti, så som du selv siger, er det ikke noget at bekymre sig om. Dog skal du være opmærksom på, at i Danmark er det InfoCare der reparerer Apple udstyr. Det er ikke alle danske forhandlere der lige ved hvordan de skal tage sig af en Mac købt i udlandet, så bare hold fast på, at de som (autoriserede ;)) forhandlere har påtaget sig alle reparationer på Mac.

Så bare klø på og håb på den ikke bliver nakket i tolden ;)

PS.: Installér gerne 1 GB ekstra RAM i den. Der sidder i forvejen 1x 1 GB, og da der er to sokler i, og RAM er langt nede i pris, så få dem sat i.

Dem der hedder "Mac approved RAM" er i regelen blot ECC moduler. Men alle almindelig DIMM vil passe i, så vær ej bekymret. Der sidder ligeledes i den ledige sokkel lidt smøremiddel. Det kan godt ligne kalk fra en vandskade, men det er blot en slags voks, så gå ikke i panik.

Mac OS X's ydelse stiger proportionelt med mængden af RAM, så du vil hente meget mere ydelse ved en sådanne opgradering, frem for en stærkere processor eller hurtige harddisk. Meget atypisk i forhold til f.eks. en alm. Windows baseret PC.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2007 15:24:05
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis du heldig så har strømforsyningen også et drift område der kan bruges i europa 😉 Men tjeck det, for der er ingen garanti for sådan noget, når du køber den på den måde!! Desuden skal du nok ud of købe et euro connector stik til den, men det skulle jo også være til at finde ud af.

Personligt ville jeg jo til enhver tid købe en rigtig pc frem for mac, men det er jo en smagssag... ;)

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
22-04-2007 19:00:15
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

En Apple strømforsyning går fra 100-240 Volt 50-60 Hz, så der burde ikke være nogen problemer. Det meste ladegrej passer til begge dele.

Personligt ville jeg gerne have en Mac, da man jo til enhver tid kan installere Windåze på den, som oven i købet kører pissegodt på sådan en sag. Men!

Det er straks værre mht. opgraderinger, da man oftest er begrænset til harddisk og ram. I sjældne tilfælde kan man også opgradere CPU'en, men grafikløsning, lyd osv. er integreret på bundkortet i computeren, så ens løsning er permanent.

- men det er jo en smagssag... ;)

(;) :p)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
23-04-2007 09:03:02
Svar/Indlæg:
4120/115
Du skal nok passe ekstra godt på det med tolden! De har netop snakket om det i radioen her til morgen, at de vil tjekke op mod 100% af de ankomster der kommer fra usa... Netop pga. smugler vare!

Steew

Overclocker
Tilføjet:
23-04-2007 09:44:52
Svar/Indlæg:
71/14
Jeg ville klart vente med at købe denne maskine da den ifølge www.macrumors.com er på vej ud, se her:
http://buyersguide.macrumors.c... Næsten nederst på siden :
Recommendation: Buy only if you need it - Approaching the end of a cycle

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2007 06:51:16
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Jeg, uden at lege ekspert eller noget, kunne forestille mig at det er pga. 'Leopard'. Men vil ej lægge hovedet på blokken :r