Asus M2A-VM HDMI

Diverse d.  21. juli. 2007, skrevet af The Boss
Vist: 6753 gange.

The
 
Chefredaktør
Tilføjet:
21-07-2007 08:30:17
Svar/Indlæg:
4741/1690
Dette Asus bundkort byder bestemt op til dans med bl.a. HDMI og HD audio. En sand drøm for HTPC byggere, eller?

Link til litteratur: http://hwt.dk/literaturedetail...
ZoX
 
Overclocker
Tilføjet:
22-07-2007 00:41:14
Svar/Indlæg:
63/3
Køber selv dette mobo her en af dagene, er dog lidt skuffet over de problemer du har med driverne/gfx har læst flere test af dette kort på nettet hvor de ikke har de problemer.
Men det lyder stadig som et rigtigt lækkert kort.


GargaZol
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-07-2007 22:02:18
Svar/Indlæg:
431/26
Nu da det er noget htpc mindet bundkort, kan grafikkortet så aflaste cpu'en ved 1080p afspilning, og hvor meget?


draven
 
Superbruger
Tilføjet:
23-07-2007 18:02:07
Svar/Indlæg:
187/2
Som #2 skriver kunne det være spændende at få nogle tests af HD materiale encodet med hhv. x264 og VC-1.
Har kig på HD2600XT, som gør det fremragende, men det ville jo være rart at kunne nøjes med et onboard.


Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-07-2007 11:40:14
Svar/Indlæg:
1888/560
Min fejl, det er selvfølgelig oplagt at teste HD materiale, men tænkte ikke lige over det på daværende tidspunkt :'-(

Kan dog oplyse (ifølge AMD/ATi), at det indbyggede grafikkort ikke skulle have problemer med opløsninger under 1080p/i. 1080p/i MED content protection kan det ikke klare (noget med et båndbredde problem), men uden skulle det heller ikke være noget problem. Hvad content protection indebærer er jeg ikke klar over.


Lagmo
 
Superbruger
Tilføjet:
05-08-2007 01:12:56
Svar/Indlæg:
42/1
Kan sige af erfaring da jeg har kørt dette board de sidste 2 måneder at det ustabile grafik kort skyldes driverne, opgrader til catalyst 7.5 eller nyere og det stopper.

Det har dog en lille svaghed det ikke er beskrevet i artiklen, man kan ikke køre analog skærm og bruge TV-Out samtidig, det er enten eller.
prisen er iøvrigt også tættere på 450 kr end 550 ;)

også er der lidt guf jeg ikke har fået checket endnu: http://www.theinquirer.net/def...

Alt i alt et super board til en HTPC, kan varmt anbefale det sammen med en antec phantom PSU + scythe infinity CPU cooler (uden blæser).
Det er så godt som lydløst 😀


Frakkel
 
Overclocker
Tilføjet:
06-08-2007 17:02:35
Svar/Indlæg:
2/0
Hvordan skifter man mellem vga eller tvout?


Lagmo
 
Superbruger
Tilføjet:
06-08-2007 22:05:18
Svar/Indlæg:
42/1
i CCC kontrol panelet, under 'displays manager'), træk TV'et fra den underste aflange firkant op i den oven over (Main/Hoved monitor, hvor der allerede er et display).


Frakkel
 
Overclocker
Tilføjet:
07-08-2007 15:39:59
Svar/Indlæg:
2/0
ok.. Det skal jeg prøve.

Nogen der ved om det er muligt at få et lav profilt indstikskort ?


mbm
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-10-2007 12:11:32
Svar/Indlæg:
3746/627
Har selv lige bestilt stumper til en HTPC hvor dette bundkort indgår.
Er der nogle der ved om man kan køre HDMI ud og så til VGA på TVét.
Jeg spørger fordi jeg går ud fra at at HDM-stik fylder mindre end et VGA.

Jeg skal have et Antec vision 430 stående i en reol, og har derfor begrænset dybde at gøre godt med. Så der skal helst ikke stikke for meget ud bag på.

Derfor tænkte jeg på et HDM til DVI, og så sætte en DVI/VGA adapter på ved TVét.


Hanien
 
Superbruger
Tilføjet:
15-12-2007 13:15:02
Svar/Indlæg:
13/6
Vil jeg med dette bundkort kunne klare mig helt uden ekstra lydkort og grafikkort hvis jeg blot skal bruge det til HTPC med digital lyd til forstæker?


Lagmo
 
Superbruger
Tilføjet:
15-12-2007 19:50:36
Svar/Indlæg:
42/1
MBM:
Det er slet ikke nødvendigt med alle de adaptere, der er VGA,HDMI og DVI og TV-out stik på boardet.
DE kan køres som følger: VGA+DVI, VGA+ HDMI, DVI + HDMI,
DVI/HDMI+TV-Out.
VGA+TV-out kan ikke lade sig gøre, man kan heller ikke bruge en DVI-> VGA adapter da DVI porten kun er DVI-D og altså ikke har de analoge forbindelser DVI-> VGA adaptere kræver.
Bare brug onboard VGA stik, det virker fint :)

Hanien:
Ja det kan du sagtens, du kan køre Video+Lyd over HDMI, eller du kan køre video over VGA/DVI/HDMI, og lyd over analog/SP-dif.
Der er masser af kombinations muligheder :)
De nyere drivere (catalyst 6.9+) understøtter m.m. udemærket H264 accelleration samt HD-DVD & blu-ray playback (med passende afspiller).

Håber det kunne bruge
mvh.
Lag



meinert
 
Overclocker
Tilføjet:
12-01-2008 13:25:31
Svar/Indlæg:
1/0
Overvejer meget at købe dette kort til en HTPC. En funktion jeg ved jeg kommer til at bruge er wake-up on LAN (WOL). Understøtter det onboard LAN kort det?

Det er samtidig første gang jeg køber et AMD bundkort så ved ikke rigtig noget om valg af processor. Har overvejet en Athlon 64 X2 4000+ 2.1 GHz (DKK 411,-) hvad siger i til det?

Ellers er den største beslutning jeg mangler at tage med hensyn til kabinettet.....nogen gode ideer....det skal kunne opfylde WAF(Wife Approval Factor) så være lydløs og pænt. Gerne med display, IR modtager og nogen porte på fronten (USB, kortlæser, firewire)