Xubuntu problem.

Software d.  24. april. 2007, skrevet af darkplayer
Vist: 336 gange.

darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2007 17:03:15
Svar/Indlæg:
1123/442
He ja lle sammen. Jeg har omsider fuldført en vellykket installation af Xubuntu på min gamle laptop (Athlon 1200MHZ). Men nu sker der noget der ærligtalt får mig til at rive håret af mig selv. Jeg skulle under installtion angive et værtsnavn hvilket jeg har gjort. Derefter skulle jeg angive password, hvilket jeg ligeledes har gjort. Når så starter computeren op Spørger den om Username? Jeg har ikke valgt noget username, men pyt nu me det. Så det eneste navn der falder mig ind og som jeg har angivet er værtsnavnet, som jeg jo self. skriver. Så spørger den om password, som jeg også indtaster. Men så dukker der noget rødt skrift op, der siget at enten navnet eller password er forkert???

PLEASE help me! :x

Amuq
 
Overclocker
Tilføjet:
24-04-2007 18:50:39
Svar/Indlæg:
55/3
Hvis du ikke har oprettet en bruge under installationen, så skal du bruge root til at få adgang til systemet. Derefter kan du oprette en bruger til det daglige ;)



darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2007 19:32:12
Svar/Indlæg:
1123/442
Hvordan gør jeg det?



Polarfar
 
Senior Skribent
Tilføjet:
24-04-2007 23:41:12
Svar/Indlæg:
2309/846
username : root
Password : det du angav under installationen

8)



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2007 01:08:59
Svar/Indlæg:
1085/26
Kan man komme ind uden at angive en bruger?

Mener bestemt ikke Xubuntu spørger om root password, da den konto er deaktiveret som std ... du kan kun "su"(virker ikke da der ikke er angivet noget password) eller "sudo"(gør ting som root) den ... og der angiver du så dit eget password ...

Så eneste mulighed lader til at være en reinstall .... og man bruger aldrig root som den daglige bruger på et system ... det er kun i windows man gør det :-p

ja ... hvis der er flere spm, så kom endelig med dem ... så vil jeg svare så godt jeg kan selvom jeg bruger MS som min daglige maskine. 🙂

Dog har den nye Xubuntu nogle fejl eller ... ved ikke helt, måske min gamle laptop har nogle problemer .. 🙂

// ouT



DLC
 
Overclocker
Tilføjet:
25-04-2007 08:54:40
Svar/Indlæg:
151/18
Hvis Xubuntu arbejder ligesom alle andre ubuntu. Så skal/kan du ikke bruge root til at logge ind,



syska
 
Superbruger
Tilføjet:
25-04-2007 17:20:07
Svar/Indlæg:
1085/26
Man skal ikke per defination logge ind som root nogen sinde ...

Dog kan man godt logge ind som root, hvis man fikser lidt med
"sudo passwd root" 🙂

Da password for root er en invalid hash ... som std.

// ouT