Har fået Dual Boot?

Software d.  24. april. 2007, skrevet af [K9] Meneze
Vist: 300 gange.

[K9]

Superbruger
Tilføjet:
24-04-2007 21:34:08
Svar/Indlæg:
115/73
Heysa ..

Har i forbindelse med at skulle installerer em windows på en secondary disk fået DualBoot på min egen hdd x(

Men da jeg intet ander om dette beder jeg om hjælp tril at fjerne det igen.

Her er min boot.ini som den ser ud nu ... hva skal der fjernes ??

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

på forhånd tak

steen

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2007 21:55:37
Svar/Indlæg:
2870/65
Du fjerner denne del:

multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

I linien default=multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS
ændrer du det 2-tal til et 0. Gemmer og genstarter.

Forklaring på de forskellige dele i boot.ini-filen:

Multi er den del som fortæller systemet om du har en scsi-controller, hvor controllerens bios er enabled eller disabled. Er værdien i parantesen 1, har controleren sin bios enabled og styrer så boot-sekvensen.

Disk er den del som fortæller systemet om du har/bruger scsi-disk. Værdien i parantesen er o, så du bruger ikke scsi-disk som boot-disk.

Rdisk fortæller om hvilken disk-nummer du booter fra. I dit tilfælde booter du fra disk nummer 2.

Partition giver sig selv. Den starter fra nummer 1 (ikke med værdien 1 som de andre værdier).

Så skulle den være de-krypteret til næste gang.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2007 22:01:11
Svar/Indlæg:
1581/5
multi(0)disk(0)rdisk(2)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect

temlig sikkert det.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
24-04-2007 22:51:05
Svar/Indlæg:
1581/5
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

sådan ser en "standard" boot.ini ud, så din er fin nok, timeout funktionen bliver kun brugt hvis der er flere OS'es som der var før i din.