Kryptering af nyt trådløst netværk- Hvordan??

Software d.  26. april. 2007, skrevet af Nastradamus
Vist: 292 gange.

Nastradamus

Overclocker
Tilføjet:
26-04-2007 06:32:27
Svar/Indlæg:
88/84
Hej. Jeg har fået trådløst internet gennem FullRate til min bærbar computer. Jeg kan bare ikke finde ud af at kryptere det, eller skrive en kode til det. Jeg har Windows XP. Hvordan gør jeg det? Kan I hjælpe mig med det??

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
26-04-2007 07:59:06
Svar/Indlæg:
4033/364
du skal logge på routerens administrationsmenu.. oftes gøres det ved at finde manualen og finde der hvor der står noget om administration...

mit gæt vil være: skriv 192.168.1.1 du vil nu møde en login box - skriv admin som bruger og 1234 (det kan godt være du vil blive spurgt om du ikke vil ændre den, det password er til routerens administration)

så vil du formodentlig under sikkerhed/ eller wireless finde et punkt med security wireless.. sæt den til min WPA -TKIS og find på den passphrase (password) du vil bruge.

-- har fundet manualen ---

Network >wireless
klik i activate wireless lan
SSID; det som dit trådløs netværk vil hedde (fx nastradamus)
channel selection: vælg 6 - hvis din bærbar finder trådløs der også bruger 6 , vælg 1 eller 11

i securitymode vælg WPA2-PSK
klik i WPA compatible (ikke alle ældre wifikort understøtter WPA2)
pre-shared key : skriv det password du vil bruge til at komme på det trådløse netværk.

under advanced kan du evt. klikke i enable 802.11g+ (kan give lidt performance / rækkevidde hvis dit netkort understøtter det)

men gør dig den tjeneste og læs manualen (den kan hentes fra zyxel.dk ) for en forkert opsat router kan give masser af balade.. så er det også nemmere at følge med i hvad man skal gøre hvis man spørger på HWT
:e