14 dages fortrydelsesret

Diverse d.  26. april. 2007, skrevet af Skipper
Vist: 260 gange.

Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2007 22:25:44
Svar/Indlæg:
971/67
Hej

Jeg har bestilt et bundkort, som jeg så alligevel ikke ønsker, men Getmore havde nået at behandle min ordre 1 time før de kom til min afbestilling ☹

Jeg læser dog på deres hjemmeside, at man kan fortryde handel ved at afvise pakke, så den bliver sendt tilbage uden det koster mg noget.

Mit spørgsmål er så om jeg skal foretage mig noget for at få pengene tilbage? Jeg har betalt med dankort.

Hvad er jeres erfaringer?

/Skipper

Sir
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2007 22:47:13
Svar/Indlæg:
2872/90
selvfølgelig kan du ik bare afvise pakke også få alle penge tilbage automatisk...
Du skal bare kontakte getmore og sige du fortryder din handel. Du er berettig til at få alle penge tilbage.. ved dog ik om du slipper for at betale porto..
Men mere er der ikke i det.. ;) ;)



Amuq
 
Overclocker
Tilføjet:
26-04-2007 23:01:54
Svar/Indlæg:
55/3
Så vidt jeg husker fra Getmore's hjemmeside, så står der også, at er ens varer betalt med dankort, så bliver penge automatisk overført til ens konto, hvis der gøres brug af de 14 dages returret.

Dog tror jeg ikke, at du kan slippe for at skulle betale for fragten, hvis du afviser pakken. Dette er på grundlag af, at der på der på Getmore's hjemmeside står, at porten for fortrydelsesretten skal betales af køber.



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-04-2007 23:51:24
Svar/Indlæg:
971/67
#1&2

Ja, forsendelse er desværre ikke gratis.

Spørgsmålet er så hvad jeg kommer til at give i fragt for at sende det tilbage? Modtager jeg pakken og selv går på posthuset koster det 52 kr.

Jeg har kun givet 24 kr. i fragt.

Hva mon jeg giver ved at afvise modtagelse af pakken? 24 kr. eller 52 kr.

Koster det 52 kr. så kan jeg vel lige så godt modtage pakke og så selv sende den tilbage.

/Skipper




GamerFreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2007 01:17:12
Svar/Indlæg:
109/12
Pas på med det, har en del erfaringer indenfor dette.
Sidste gang var ved shg, først fortrød jeg en vare som jeg sendte retur, en uge efter bestilte jeg noget og betalte med dankort, men da de så ikke kunne finde den ene vare åbenbart, afbrød jeg ordren! -Derefter tog det mig over 3uger at få pengene tilbage for begge handler...var over 5000:(
Og der skete først noget efter adskillige gange hvor jeg havde snakket med dem flere gange hver dag, og skrevet til ejeren af shg og administratoren derfra....
Er noget skod med det dankort åbenbart.... Bare min erfaring! ;)



The
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2007 02:41:14
Svar/Indlæg:
1406/100
#4 kan kun give dig ret. Men det gode ved dankort er er du til en vær tid kan gå ned i banken og bede dem om at trække beløbet tilbage vis butikken ikke ville give pengen tilbage til en



Rednalyn2
 
Superbruger
Tilføjet:
27-04-2007 11:17:56
Svar/Indlæg:
558/73
#5, det kan du så ikke :) Du kan kun få dine penge tilbage, hvis der ikke har fundet en handel sted, og de alligevel har trukket dine penge, eller hvis du aldrig har modtaget pakken, og de alligevel har trukket penge.


Til Skipper:
14 dages returret er hjemlet i købeloven, så det er sådan set underordnet hvad Getmore skriver inde på deres hjemmeside :)
Det som der yderligere står, er at du kan få det fulde beløb tilbage, dog ikke udgifter til fragt!

Du siger bare til postbudet at det skal retur, med anmærkningen Fortrydelsesret, og så skriver du en mail til getmore! Så ryger pakken tilbage, men stadig på den porto som blev betalt første gang. Når man betaler porto, både på et brev og pakker, så dækker portoen for at få sendt pakken frem, men også tilbage igen, såfremt dette måtte vise sig nødvendigt!

Arbejder selv i PostDK som pakkebud, så du skal bare bede dit pakke bud om at nortere det som; "retur anden årsag" og bede ham påføre "Fortrydelse" :)



Skipper
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2007 20:15:40
Svar/Indlæg:
971/67
#6

Det er da kanon nyheder og faktisk også det jeg havde regnet med i første omgang.

Tak for hjælpen

/Skipper