fejl i vista installation

Software d.  27. april. 2007, skrevet af grynch
Vist: 378 gange.

grynch

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2007 10:05:08
Svar/Indlæg:
4/1
Hej
jeg har lige fået vista home premium i en upgrade udgave. efter jeg har kørt Windows Vista Upgrade Advisor sagde den alt var okay undtagen msn og mit lydkort (et realtek High Definition Audio)

går jeg igang med at installere, så siger vista installationen at min SCSI/RAID controller ikke er kompitible(selvom Upgrade Advisor sagde den var okay) jeg tænker det går nok og tykker næste så går den igang, da den når til den del hvor den skal genstarte gør den i blå skærm når den prøver at starte op igen i DOS,

Nu har jeg halvt givet op og vil bare køre min XP,men hver kan jeg tænder min computer starter den en bootmenu i DOS hvor jeg kan vælge tidligere windows XP og installation af vista automatisk tager den selv vista og så går den jo i blå skærm som før.

så hvis i kan hjælpe mig med at komme af med den boot menu ville det være vildt fedt.

men hvis i kan hjælpe med at få vista til at virke ville det være et tand federe.

extrainfo. jeg har kun et C: drev

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2007 10:44:19
Svar/Indlæg:
2145/218
Kører du raid eller kun med sata hardiske..?

Du skal sørge for at den booter på cd-drev inden noget andet det indstiller du i bios.

Er din sata controller ikke understøttet af vista i installationen eller når den er oppe og køre.

Hvilket bundkort bruger du.?

grynch

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2007 11:28:14
Svar/Indlæg:
4/1
jeg bruger biostar pt890 775.

det er SCSI/RAID host controller som den siger under installationen det er galt med..

bundkortet skulle meget gerne være vista klar. det skriver de ihvertfald på deres hjemmeside.

på forhånd tak

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2007 12:22:03
Svar/Indlæg:
2145/218
OKay hvor langt er du kommet i vista installationen og er din harddisk på den controller som den ikke kan finde.

grynch

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2007 12:34:20
Svar/Indlæg:
4/1
det er første gang den skal genstarte i installationen.

altså jeg ikke så meget forstand på RAID og sådan noget men da jeg kun har en harddisk så må det være den .

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2007 13:23:16
Svar/Indlæg:
2145/218
har du prøvet at opdatere din bios jeg havde nemlig et lign. problem inden jeg fik opdateret den, du kan eventuelt opdatere den via en floppy boot disk hvis du skulle være i besiddelse af den slags old nordisk crap. Jeg ved godt at det nok er et problem når man intet styre system har men det kunne være løsningen.

Jeg ville om så ikke andet gen installere windows xp ved at boote fra din xp CD. gå ind i bios og set den til at boote fra cd-rom

grynch

Overclocker
Tilføjet:
27-04-2007 20:13:01
Svar/Indlæg:
4/1
min bios er nu blivet opdateret men det virker stadig ikke. hvad skal jeg gøre når den så booter fra CDen?

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2007 22:31:18
Svar/Indlæg:
2145/218
så skal du sørge for at den booter din windows xp cd så du kan fjerne vista installation og installere xp

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
27-04-2007 22:32:18
Svar/Indlæg:
2145/218
Du kan lige sende mig en PM så kan vi kigge på den her i weekenden hvis du ellers bor i kbh området

grynch

Overclocker
Tilføjet:
28-04-2007 13:22:05
Svar/Indlæg:
4/1
jeg bor i jylland så der er et stykke vej. men anyways, er det så repare jeg skal vælge med XP cden? for jeg er ikke helt meget for at miste det jeg har på computeren. og da jeg kun har en harddisk kan jeg ikke ligge det over på et evt. D: drev

og tak gor hjælpen indtil videre