Problemer med Vista Ultimate installation

Software d.  28. april. 2007, skrevet af Jamic
Vist: 338 gange.

Jamic

Overclocker
Tilføjet:
28-04-2007 19:57:03
Svar/Indlæg:
1/1
Hej

Jeg har et stort problem.

Jeg skulle installere vista, men under installationen efter at have kopieret filerne, siger den pludselig at den ikke kan finde partitionen, som er en separat disk jeg havde formateret lige inden jeg installerede.

Nu står den bare og bliver ved med at starte op med vista og reagere slet ikke på tastaturet der hvor jeg har mulighed for at vælge ældre versioner af windows - jeg havde nemlig XP i forvejen som ligger på en anden harddisk.

Når jeg går i Boot menuen vil den heller ikke reagere på tastaturet, så jeg bliver nødt at slukke computeren for at komme videre.

Kan man på andre måder tvinge den til at boote fra DVD drevet eller starte XP?

Med venlig hilsen

Jacob

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
28-04-2007 22:45:43
Svar/Indlæg:
2145/218
Prøv at sætte den til at boote fra cd-rom i bios hvis du ellers kan komme ind i bios. Derefter må vi håbe tastaturet virker når du skal trykke for at boote fra dvd.

Jeg har desværre ikke andre foreslag lige PT

Jamic

Overclocker
Tilføjet:
05-05-2007 17:20:46
Svar/Indlæg:
1/1
Hej

Jeg har været inde i bios og bedt den om at boote fra dvd, men den reagerer ikke på tastaturet når der står "tryk en tast for at boote fra dvd"

Jeg har også prøvet at afmontere Sata stikket fra harddisken, da jeg så regnede med at den ville starte Xp fra den anden disk, men den starter alligevel Vista installationen og står så og bliver ved med at genstarte efter et øjeblik.

Jeg er ikke vant til at rode i bios, men kan jeg gøre noget der så den starter op fra XP?

Mit System er E6600 med Gigabyte GA-965P-DS4 (bios F9D)med 2gb. Ram

Med venlig hilsen og på forhånd tak

Jacob