Elitebruger
Tilføjet:
29-04-2007 11:49:00
Svar/Indlæg:
1015/333
Hej
Jeg har 2stk Dell 2001FP. Synes det er fine skærme, men jeg har noget allergi samt problemer med irriterede/lidt lysfølsomme øjne. Jeg har skruet lysstyrken ned på 0 på begge skærme, men desværre kan kontrasten ikke ændres. Den står fastlåst til 50% fordi det er DVI tilslutning. Desuden har jeg skruet ned for de 3 farvestyrker.
CRT-skærme kan give lidt røde øjne og hovedpine pga opdateringshastigheden og hvis det ikke er en kvalitetsskærm, men overordnet synes jeg billedet er bedre på TFT - det er mere roligt og tydeligt. Jeg gamer ikke, så det er alm skrivebordsarbejde.
Er der nogen af jer andre som har oplevet at billedet på TFT skærme er skarpt for jeres øjne?
Findes der nogle fladskærme, som er kendt for at have en speciel ekstra behagelig stråling/lys for øjnene.
Bruger nogen gange kontaktlinser og det gør det som bekendt ikke bedre, da øjnene kan tørre, men selv uden kontaktlinser kan jeg have problemer.
jeg har et Asus EN7600GT. Jeg har tidligere været inde i "juster skrivebordets farveindstillinger" via NVIDIA Control Panel, men det er ikke den rette måde at gøre det på, fordi skærmen stadig udsender samme kontrast. Jeg har lige prøvet at justere lidt på det i softwaren, men det giver ikke et godt resultat.
Noget jeg kunne gøre var at tilslutte skærmene via analog, men det er ikke fedt når man har muligheden for DVI.
Jeg har ikke umiddelbart planer om at sælge skærmene, for billedet synes jeg egentligt er godt. De af jer der kender dem, får man et ret meget bedre billede i dag? Jeg købte dem i sommer/efterår 2005. Ved godt de er 16ms, men de få gange jeg har gamet har det ikke haft betydning.
Idet jeg har 2stk valgte jeg at købe i "normal" 4:3 format. Er 4:3 på vej til at udgå? Køber alle bredformat i dag til PC skærm?
Er der nogen som kender til EIZO skærme? De er ret dyre, men går for at være kanon gode (professionelle).