Overclocker
Tilføjet:
30-04-2007 15:34:18
Svar/Indlæg:
6/4
Hejsa alle sammen, har _muligvis_ fundet den computer som jeg skal have, men bliver lige nødt til at få jeres vurdering.
Her kommer komponenterne.
GigaByte 965P-DS4, Intel 965P, LGA775
Intel Core 2 Duo E6600, BOX, LGA775
Corsair Twin2X2048-6400, 2x1024MB
XFX GeForce 8600GT XXX, 256MB, PCI-E
WD Caviar RE 2500YS, 250GB, SATAII
CoolerMaster Centurion 534, No PSU,Black
Arctic Silver Céramique (kølepasta)
Scythe Infinity, Multi Socket, 23,5db
Thermaltake Starforce Green 120x120 køler
SeaSonic S12 PSU, 500Watt
NEC AD-5170, DVD±RW, Black
Floppydrive Alps 3.5", Black
Det var det jeg var kommet frem til, nu vil jeg gerne have jeres råd/vejledning.
Systemet skal primært bruges til spil, og køre windows xp, medmindre vista bliver aktuelt længere henne på året.
OC vil _måske_ forekomme, men syntes selv jeg har valgt komponenter som er gode på dette område, hvis jeg nu skulle få lyst til at OC på et senere tidspunkt..
De eneste komponenter jeg er lidt i tvivl med, det er: bundkortet, gfx og schyte infinity.
Bundkortet skyldtes at jeg ikke rigtig kender noget til det, har bare hørt at man skulle blive ok tilfreds med lige præcis dette kort.
GFX kortet, er valgt med henblik på dx10. og har valgt en halv billig model, for så at kunne købe et evt 8900 gfx efter crysis er udkommet hvis det kræver endnu mere.
Desuden vil jeg godt spare de 2000,- i forhold til 8800GTS.
Køleren skulle være rigtig god, men har jeg behov for den? selfølgelig nok hvis jeg beslutter mig for at OC, men er også lidt bange for den høje vægt (når kabinettet skal flyttes etc. etc.)
Men det var vist alt fra mig, hvis i skal bruge andre ting, så bare skriv.
Håber i vil sætte jer lidt ind i min sag, tak.