Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 11:20:10
Svar/Indlæg:
588/68
Hej
Jeg har lige fået nyt hardware hjem, og under installering af windows fik jeg lidt problemer. Mit hardware kan i se i min profil.
Jeg fik sat det hele sammen, og fik sat SATA Raid til i bios, hvorefter jeg opsatte mit Raid 0. Jeg smed et diskette drev til samt i "Bootable" windows xp sp2 i mit cd- rom drev.
Problemet ligger så i at bundkortet ikke kan se mit SATA dvd/cd rom drev, når sata controlleren er sat til raid. Dvs. der er ikke noget jeg kan boote op på ! hvis jeg slår sata raid fra i bios boote den fint op på cd´en. Jeg har prøvet lidt af hvert, men jeg kan ikke få bundkortet til at "se" mit cdrom drev mens sata controlleren (onboard) står til sata raid.
Kan det virkelig passe at hvis jeg vil benutte mig af min sata raid, så kan jeg ikke bruge nogle sata cd rom drev eller lign ?
Jeg har fået det op og kører, ved at sætte cdrom drevet i en ekstern enhed, via usb, men det er ikke helt optimalt. Jeg er ikke meget for at bytte mit cddrev til IDE, da det fylder så meget især i et Lian Li V300 !
Jeg er lidt på herrens mark, så jeg håber i kan hjælpe mig.