Vandkøling igen

Vandkøling d.  01. maj. 2007, skrevet af Brydebøl
Vist: 347 gange.

Brydebøl

Overclocker
Tilføjet:
01-05-2007 11:32:27
Svar/Indlæg:
172/137
Hey
Jeg har skrevet en anden tråd om hvilken pumpe jeg skulle have til et seriebygget vandsystem.
Jeg har lavet et nyt setup for tredje gang.

Her er en tre revision af opbygningen: http://peecee.dk/?id=42710 <-- I skal have word for at kunne se det.

De koblinger jeg har valgt er uden stopventil så der ryger ikke meget af flowet.

Jeg har kigget på en Laing DCC normal.
Mit spørgsmål er så om den er kraftig nok til at kunne trække hele systemet rundt.

Jeg har tænkt mig at putte OClab's nye hoved på man kan få ved coolerkit og køre med 3/8" slanger.

mvh

riska

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 12:20:42
Svar/Indlæg:
7241/274
Jeg kan ikke forstå hvad du vil med alle de ventiler og koblinger det er spild af penge og plads og det gavner ikke flowet

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2007 13:02:20
Svar/Indlæg:
667/20
#1 Du taler/skriver for dårlige øre/øjne...

Har i hans andre indlæg beskrevet det for ham, som han kunne ha brugt istedet, man behøver ikk et nyt indlæg hvergang, når alt er beskrevet i de andre...

At det skulle være en fordel med de koblinger ser jeg absolut ikke, og koblingerne vil uden tvivl få luft ind med hvergang man skifter rundt, der er flere ulemper med det end fordele, og jeg ville sku hellere være sikker på at have et luftfri system hvergang, om man så skal skilde det hele ad hvergang og man skal igennem processen med udluftning osv...

DCC pro kan sagtens klare ærterne, men her går man jo tilbage, vælger en fin pumpe og ødelægger det med disse koblinger...

Jeg har selv valgt en nogenlunde fremtidssikker løsning, men især gfx gir lidt problemer over tid, da der er kommet "2 prints" kort til som skal have et specielt kølehoved, men går man efter gfx med standard design, er der hoveder derude som kan monteres på mange forskellige, man skal så her selv konstruere en ramkølings løsning, som for mit vedkommende fint kan løkkes med små profiler og evt noget aktiv køling omkring, men fullcover blokke er da smarte nok, men er også noget mere restriktive, derfor har jeg undgået dem..