hvad er mest optimalt for mit system

Vandkøling d.  01. maj. 2007, skrevet af kaad
Vist: 392 gange.

kaad

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2007 13:16:09
Svar/Indlæg:
121/70
Hej

Jeg ville hører om der er et bedre set op af mit vand end det jeg har nu lige pt kører det sådan her: asetek pumpe/reservoir - 240radi - 240radi - cpu - mosfet - NB - gpu

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 13:28:16
Svar/Indlæg:
3214/18
Ja, du ville med fordel kunne flytte den ene radiator til enten før eller efter NB for at få forbedret temperaturerne på NB og GPU eller bare GPU. Dette kan muligvis bevirke en meget lille stigning i CPU-temp, men det er ikke engang sikkert.

Marbuhai

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2007 13:29:18
Svar/Indlæg:
667/20
Der er altid noget bedre, men Asetek er absolut en smart løsning da det er nogenlunde ligetil, men der kan fåes nogen bedre dele idag, men det koster hvis man vil ha mange dele kølet og have fuld ydelse ud af det...

Nævn en pris så kan jeg og andre kommer med bud på nogen gode dele..

Nu har du 2 stk radiatore, dem ville jeg nu beholde og nb køling kan du også slippe, eller beholde den du har.

Der er så pumpe, gpu, mosfets, evt ny reservoir/T-stykke tilbage som du kan opgradere...

Hehe og det var egentlig ikke spørgsmålet, men jeg lader det ovenstånde ligge..

At man smider det hele serielt er mere en fordel end hvis det opbygges parallet, som ville give nogen andre ulemper med hensyn til forskellig flow i hver gren selvom man deler kølehovederne op ligeliget hver i sin gren så opnår man stadig uens flow, som kan gå udover ydelsen på den gren der har mindst modstand..

Skulle du gøre noget om, ville jeg indføre en pumpe mere og kører 2 forskellige systemer, cpu og gfx i sit loop, og nb, mosfets og måske noget andet sidenhen i dette loop...

kaad

Superbruger
Tilføjet:
01-05-2007 15:56:44
Svar/Indlæg:
121/70
dette er de dele jeg har i mit system : asetek waterchill pumpe/reservoir xtreme, asetek Antarctica cpu, AC Voltregulatorkøler ASUS Mainboard (A8N/P5), asetek NB, EK FCx1900 crossfire.
Men hvad ville i skift ud bare skriv løs lige meget hvad det koster