Overclocker
Tilføjet:
01-05-2007 16:33:55
Svar/Indlæg:
103/23
Hej DR
Jeg skal simpelthen ud og erhverve mig en bærbar, som skal kunne holde til at blive slæbt frem og tilbage fra HTX hver dag i 3 år.
Jeg foretrækker enten en 14.1" eller en 15.4", bærbaren må meget gerne have en widescreen skærm, og det er et stort plus hvis den kan klare opløsninger på omkring 1440x900, 1gb ram som minimum, og her er det et must at de ikke er sat i som 2x512 men som 1x1gb. Det skal være en Centrino baseret bærbar med core 2 duo processor. Jeg ønsker meget gerne et lille dedikeret grafikkort (7300 go / x1400), så jeg kan afvikle små spil på den. Ydermere er Vista et krav. En harddisk på 5400 eller 7200rpm er et must, og 7200 vil være et stort plus. Batteritiden skal være på den gode side af 2 timer, gerne mere. Hvis alt det her ikke kan lade sig gøre til prisen på 7-9k går jeg gerne på kompromis med grafikkort, og får noget integreret halløj. Da bærbaren skal være en studiebærbar skal ergonomien være i top og der tænker jeg i sær på at tastaturet skal være af en god kvalitet og at den skal være behagelig at sidde foran og skrive på.
Da computeren skal slæbes med hver dag ville det være dejligt med en god byggekvalitet, så det sætter jeg stor pris på. Bærbaren SKAL være stille. Jeg har selv kigget meget efter IBM men synes de er lidt for dyre.
- I spørger bare ind hvis der er noget i synes jeg mangler at oplyse, på for hånd tak, Andreas.