At bygge en HTPC...

Bundkort / CPU d.  01. maj. 2007, skrevet af nitrotg
Vist: 318 gange.

nitrotg

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 19:59:57
Svar/Indlæg:
522/172
Heyhey derude..

Skal til at bygge mig en HTPC til den flade på væggen..

Så der er jo et par ting der skal købes hjem..

Går efter at lave en pc der self er så støjsvag så mulig samt hurtig nok til at kunne kører fullHD..

Og nu vi snakker om FullHD.. hvad kræver det så af en cpu.. ville en E4300 kunne gøre det, da jeg har forstået af cpu'en er det mest afgørene..

Hvad med GFX.. ville gerne have en HDMI udgang i gfx kortet men dem der er ude med hdmi ville de være hurtige nok til en spille en HD film? har kun fundet et kort fra ATI som ikke lige et mit fortrukne valg.. så fundes der et fra nvidia.. gerne med det der Purevideo HD ting..

Og så til tvkort.. nu har min fladskærm jo DVBT tuner.. men det skal tvkortet vel også have.. hvad ville i anbefale der..

Har selv et xfi lydkort som jeg havde tænkt mig at smide i så den er klaret..

Og rammene bliver det nok et billig 2gb sæt evt fra kingson.. skal jo ikke oc..

Hvad siger i :D

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 22:18:12
Svar/Indlæg:
5410/123
Jeg fandt der her til min onkel, og vi fik den bygget for en måned siden:
http://www.shg.dk/kundecenter/...

Dyret er HELT lydløst, og HD er ingen problem (han har 1080p fladskærm :e ).

Det skal dog siges, at gfx larmer MEGET, men vi spændte køleblokken fra en gammel P4 på med et par strips :8 :e Så smed vi noget isolering på siderne (ved ikke lige hvad han fandt...)

Den kan saktesn holde temperaturen, og hele pc'en er HELT lydløs :)

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 07:17:04
Svar/Indlæg:
5410/123
Jeg syntes du skal vælge en E6300, og et bundkort der matcher.

Grunden til, at jeg valgte det der til min onkel er, at den har en lydudgang, som kan forbindes med grafikkort, og så ryger lyden ud gennem HDMI :i

nitrotg

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 22:06:24
Svar/Indlæg:
522/172
har fundet det meste ad hardware der skal i.. eneste tvivl er mht bundkortet.. behøver jo ikke VGA i såå.. men der er stadig mange at vælge imellem

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 09:57:02
Svar/Indlæg:
5410/123
#3 Der er heller ikke vga i det jeg linkede til...
Hvad er dine krav til bundkortet?
Kan du afsløre hvad du ellers har valgt? Det kunne jo være jeg kunne finde et bedre alternativ ;)