CPU til ny PC - Råd søges.

Bundkort / CPU d.  01. maj. 2007, skrevet af Wepa
Vist: 343 gange.

Wepa
 
Overclocker
Tilføjet:
01-05-2007 23:03:38
Svar/Indlæg:
1/1
Daw!

Jeg skal have indkøbt nogle dele til en ny stationær og sat dem sammen.
Det er ikke noget jeg har prøvet før, men jeg har læst på det og føler mig klar nok. ;)
Styresystemet bliver Win. Vista Home Prem. og jeg starter på en 32 bit og installerer 64 bit når tiden kommer.
Jeg er sikker på det bliver et GeForce 8800 GTX-grafikkort(medmindre en eller anden råder mig til at vente til noget der er lige om hjørnet).
Derudover bliver det helst til 4 GB ram (muligvis kun 2 GB).
Så er der jo lige bundkortet(sagt på godt dansk).
Et nForce 680i synes jeg selv er det bedste, eller hva? - http://edbpriser.dk/Products/L...
Bugedet er ca. 1.800 kr. for bundkortet og det skal være fremtidssikret.
Jeg tror 680i-eren er den rigtige for mig.
CPU-en tror jeg bliver en E6600 fra Intel, men er den måske ved at blive forældet?
Bugedet for CPU-en er ca. 1.700 kr. og den skal også være fremtidssikret ligesom resten af computeren.
Til sidst vil jeg også lige vide hvad i synes om hvor godt de tre ting - nForce 680i, Intel C2D E6600 og GeForce 8800 GTX - passer sammen?

Mvh. Jonathan

CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 23:13:21
Svar/Indlæg:
3394/170
Det passer fint sammen..

Synes bare du skulle tage at spare de 2000 kr og køb et 8800GTS i stedet for, ellers 2 i SLI...



spuncut
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 01:25:36
Svar/Indlæg:
908/44
Fremtidssikret..?? Det er der vist ikke rigtigt et begreb som
kan anvendes i denne brance.
Den eneste fremtidssikring du kan få er at du ikke skal bruge
dit budget for mere end 1 år frem :e
Der er dog ikke noget som tyder på at de komponenter som du
der har valgt bliver direkte forældede de næste 14 dage.



Svensgaard
 
Overclocker
Tilføjet:
02-05-2007 02:04:06
Svar/Indlæg:
26/1
Det kan de da sagtens være ingen længe :)
....hvis AMD sku chokere og faktisk lancere Barcelona og dermed sparke røven ud af Core2 - eller hvis ATIs nye flagskib sejler lystigt fra Nvidia - eller hvis Intel overgår sig selv med lavere nm og ægte quad i en fart - eller....

På den anden side er det lækre sager, som sagtens kan køre, hvad der nu er gængst på markedet...og formentlig vil kunne det lidt endnu. Jeg ville foretrække et P965 board, da det ganske vist overhales af Intels P35 chipset inden længe, men ligner bedre value for money end Nforce 680 - men det kan let være fordi jeg ikke er entutiatisk nok....derudover ville jeg foretrække en Q6600, hvis ellers nogen havde den på lager....



Wepa
 
Overclocker
Tilføjet:
02-05-2007 09:49:11
Svar/Indlæg:
1/1
EDIT: Jeg ville lige nævne at jeg har fundet svar på alle spørgsmålene på egen hånd.

Tak for svarende!
Om det bliver GTS i stedet for GTX vil jeg lige overveje ved at kigge på lidt tests.
Derudover har jeg lige 2 ekstra spørgsmål...
Det første er om 680i har indbygget netkort? Ikke trådløst, men bare et standart med et stik til en RJ45-ledning.
EDIT: SVAR: JEP! :) Det har den...

Det næste er hvilken blæser I kan anbefale til en E6600 til max. 400 kr. hvis det altså er muligt at få en til den pris? Lydløs er nøgleordet.
EDIT: SVAR: Der behøves ingen blæser da den der følger med i BOX-udgaven er OK. Dog kan det være at jeg personligt tager: http://www.edbpriser.dk/Produc...

Og nu vi lige er ved det om blæsere...
Jeg kender ikke rigtigt noget til køling og ville lige høre om det er nok med de 3 som er køleren på CPU-en, den indbyggede i 8800-eren og den i strømforsyningen eller skal der bruges flere blæsere/kølere?
EDIT: SVAR: Der er en på chipsættet på bundkortet, en på grafikkortet, en i strømforsyningen og den på Intel E6600'eren som tidligere blev nævnt. De 4 kunne godt være nok, men det kunne anbefales at have 1 eller 2 i kabinettet og da jeg har valgt dette kabinet har jeg 2 blæsere: http://www.thermaltake.com/pro... #
Så 2 i kabinettet og 4 indeni.