Snyder SHG.dk mig ?

Bundkort / CPU d.  01. maj. 2007, skrevet af HCJ
Vist: 729 gange.

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
01-05-2007 23:59:36
Svar/Indlæg:
140/17
FUCK hvor er jeg sur SHG har sendt mig et bundkort der ikke ville boote , jeg sendte det retur dagen efter jeg fik det , de har nu lige skrevet til mig at de ikke vil erstatte bundkortet idet det er defekt og de mener jeg har ødelagt det , derudover sender de det tilbage til mig sammen med en kæmpe fragt regning.

Det vil i mine øjne sige de sender defekt hardware til mig , jeg sender det retur de siger det er defekt og det er mit eget problem , Ville bare lige sige til jeg hvordan det foregår ved SHG.

Jeg har været en af deres bedste kunder har købt ifølge min konto ved dem for ca 130.000 så fatter ikke de gør sådan noget.

HCJ

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 00:03:25
Svar/Indlæg:
3972/242
shg laver tit brojler synes jeg,havde en ligne problem engang ,og har aldrig handlet der siden . og hvis det mener den er defekt ,så har du stadige 2 års garanti på produktet.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 03:36:03
Svar/Indlæg:
1581/5
som oftest når disse tråde kommer op handler det om at vedkommende som #0 ikke har formået at formulere sig ordentligt fra starten af.

Hvis der tydeligt var gjort klart at varen var defekt fra starten af, og at man derfor ville benytte sin 14 dages returret, så var det sikkert ikke sket. Jeg har dog set og oplevet det før - og bla. været med til at formulere en ny email til shg's rma afdeling, hvorefter de bad forudrettede om IKKE at modtage pakken (nægte modtagelse) så de ville få den tilbage, og så fik han pengene igen. Har man ikke forklaret at varen tydeligtvis har været brugt/ødelagt er det jo umuligt for en rma afdeling at vide, og de vil derfor gå ud fra at det er #0 der har mishandlet og dermed ødelagt varen.

shg håndterer over 100.000 pakker om året, og de ville ikke være i stand til at være en af de førende leverandører af hardware til os oc'ere hvis ikke de havde en fungerende RMA afdeling, men når det er sagt - så kan de jo ikke gætte sig til at varen var defekt ved modtagelse hvis de kan se fysiske skader, f.eks. på cpu sokel, eller chipset. Det sker som regel fordi de har taget en vare retur, hvor det ikke bliver opdaget, og så sælger den videre - hvilket er ganske naturligt, da man ellers umuligt kunne håndtere 14dages retur reglen.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 05:27:55
Svar/Indlæg:
6181/270
#2 jeg tror som #2 skriver at du ikke har formuleret dig ordenligt overfor shg, siden de sender det tilbage

bornholm

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 07:55:19
Svar/Indlæg:
2958/84
det er også altid en god ide at kontakte forhandler pr. mail eller telefon og gøre dem opmærksom på at man har et problem og så spørge om hvad man skal gøre ved det.

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 08:02:53
Svar/Indlæg:
3394/170
Åhh hvor jeg hader disse "whiner" tråde over forhandlere der lige gør som de vil have det... tsk tsk...

Og er meget enig med #2's holdning

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 08:27:50
Svar/Indlæg:
10398/435
#0, bevisbyrden ligger hos SHG hvis produktet er nyt.

Hvad siger de du har ødelagt? De skal specificere hvad der er galt og hvad de mener du har ødelagt. Sikker på de ikke bare har testet mobo'et og fundet ud af det virker fint?

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
02-05-2007 08:45:13
Svar/Indlæg:
5679/460
skriv til dem og snak med dem ,

jeg har handlet ved dem i snart 6 år , og jeg har kun haft 1 problem , med dem , og det er efter en del RMA sager på forskellige ting, det problem , var at ejg havde sendt en 30gb MP3 Creative afspiller afsted til RMA , den blev så ombyttet i løbet af 2-3 uger , det er fint for mig , men batteriet , havde de glemt , og det sådan et lille specielt , det måtte jeg bruge ca. 6 mdr på og ca. 20 opkald og 200 mails , så blev jeg sur og trued dem med at anlægge sag , så gik der 2 dage så havde jeg den :)

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 13:16:45
Svar/Indlæg:
4230/89
#7 lol mann :D

#0 som der bliver sagt, har du jo 2års garanti på et nyt produkt... og hvis ikke der er nogen fysiske skader på kortet, skal du jo bare have et nyt :i

Klemme

Superbruger
Tilføjet:
02-05-2007 14:16:31
Svar/Indlæg:
7/1
SHG har i de første 6 mdr. efter levering bevisbyrden for at produktet ikke var mangelfuldt på salgstidspunktet. Herefter tipper bevisbyrden over på dig. Du har krav på at hæve købet efter købelovens regler.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 14:25:44
Svar/Indlæg:
2872/90
Tror manden sviner den forkerte butik til..hehe

Har handlet 30+ gange hos shg og har der været det mindste som ik var i orden, så blev det byttet med det samme.. Uden nogen som helst problemmer eller diskution..

#0 prøv og ring og få en snak med dem og find ud af hvorfor de siger det er selvforskyldt..!! ;)

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 15:55:01
Svar/Indlæg:
140/17
Bundkortet virkede ikke ved modtagelse , sendte det afsted med det samme igen ?:(

De siger nu at nogle ben i soklen er bøjet og de derfor ikke vil erstatte det , Har sendt mail til dem , men de gider ikke svare ?:(

hcj

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 16:25:20
Svar/Indlæg:
1581/5
de gider de nu nok - men siden der bliver håndteret mere end blot din sag i RMA systemet, skal man forvente ventetid.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 16:48:21
Svar/Indlæg:
2145/218
Jeg har også handlet hos dem for noget nær området af 100k og har aldrig fået dårlig service men der skal jo være en første gang for alting. Men jeg er meget enig med nogle af de andre her prøv at ringe til dem og forklar dem om sagen i tlf. eller omformuler din mail de plejer at lytte til fornuft.

Held og lykke med det

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 17:31:41
Svar/Indlæg:
140/17
til #13 , har også lyttet lidt til jer og forsøgt at ringe til dem , efter ca 30 min fik jeg en pige i telefonen som intet kunne gøre ved noget som helsr , hun sagde jeg skulle maile , jeg sagde det havde jeg jo gjordt men at de ikke svarede (dette kunne hun så heller ikke gøre noget ved men jeg fik da den direkte mail til en eller anden fætter som skulle kunne gøre noget .

Så har omformuleret brevet lidt og skrevet direkte til ham fætteren
Så venter igen..................................... :00

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 20:14:27
Svar/Indlæg:
1248/70
#14 - det skulle vel ikke være Thomas Falborg ? - for det er ejeren og det er min erfaring at SÅ sker der noget - han kan dog (stadig) godt være lidt langsom på aftrækkeren, men alt i alt positivt når han selv er indblandet.

--------CB

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 20:33:28
Svar/Indlæg:
6531/410

havde du nu fra starten skrevet til dem at bundkortet var skadet fra starten af, kunne det jo være de bare havde byttet det.

Jeg tror dog ikke på det har været skadet fra starten, for så havde du jo ikke testet om det virkede.
For man ser da altid efter fysiske skader på hardware inden man montere det ;)

så mon ikke det er dig der snyder dem ved at forsøge tørre din egen monterings fejl af på dem.

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 23:16:46
Svar/Indlæg:
2872/90
#16 tænkte præcist det samme, men ville ik skrive det. Da han nok ville blive lidt pist..
Vil mene Shg er rimlig dygtige til at se om fejlen er selvforskyldt eller en defekt..
hvilket som helst andet firma og jeg havde troet på manden..

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
02-05-2007 23:50:17
Svar/Indlæg:
140/17
#16 og #17 Tjaa nej jeg har ikke checket alle pins på bundkortet inden jeg prøvede det af idet jeg egentlig troede det var nyt x(

Men jo selvfølgelig så burde man jo gå alt efter når man køber nyt bundkort ved SHG , og jeg mener ikke jeg har knækket ben idet jeg faktisk har prøvet at montere sådan noget nogle gange før, Men det var da en fed vending af sagen at jeg faktisk får skylden af jer og i mener det er mig der prøver at snyde SHG.
Tak for støtten gutter :00

Kan da næsten kun håbe på at det vil ske for #16 eller #17 at i får noget defekt hardware hjem en dag , og så får skylden for at i nok selv har ødelagt det, i vil jo selvfølgelig acceptere det ?:(

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
02-05-2007 23:55:26
Svar/Indlæg:
14079/622
Wow wow - relax guys ;)

Hvis HCJ taler sandt og har købt for 130.000kr hardware hos SHG, ved han nok hvordan man putter en processor i en sokkel...
Min opfattelse af SHG er også generelt god, men også at de laver en del svipsere engang i mellem, for det er svært at undgå - de er jo bare mennesker.

Men HCJ, du har vel ikke rigtigt andet valg end at sætte din lid til mail-systemet.. evt. kan det hjælpe at "true" med forbrugerstyrelsen, kontant, osv, hvis de er helt umulige..

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 00:01:09
Svar/Indlæg:
1581/5
drop trusler, og formuler dig korrekt fra starten af, så ville der ikke være problemer.

Havde en kunde leveret et bundkort tilbage til den biks jeg arbejder i (nu har vi ikke returret eller postordre men i teorien). så ville jeg da også sende det tilbage til ham med en regning for en halv værkstedstime, han må jo have ødelagt det, da han ikke har angivet at produktet var defekt da han fik det.

Hvis du har angivet at du har monteret cpu osv. og at det ikke vil starte op, så er man jo NØD til at antage at du har lavet en svipser ved monteringen af cpu'en - og har ødelagt soklen - har du derimod forklaret varen så brugt ud, og var defekt ved ankomst, ville du ikke have fået nogle problemer.

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 00:03:07
Svar/Indlæg:
140/17
Nej du har ret , jeg afventer lige deres respons , og håber på de ombestemmer sig... ellers har jeg som sidste mulighed jo det at skrive til ejeren ....... :l

Det med at true med alt det der med forbrugerstyrelsen det gider jeg ærlig talt ikke tror sku bare at de mister mig som kunde (ærgeligt idet det faktisk er svært at finde reelle Hardware forhandlere efter min mening , men Express delivery har jeg indtil nu været heldige med)

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 00:04:49
Svar/Indlæg:
140/17
arbejder du ved SHG ???

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 00:05:38
Svar/Indlæg:
140/17
#20 og hvilke trusler snakker vi om ??

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 00:10:00
Svar/Indlæg:
1581/5
med trusler mener jeg det som det bliver foreslået i andre indlæg her, mht. forbrugerstyrelsen og whatever, at skrive truende skaber ikke nogen dialog, som der netop er brug for i dette tilfælde.

Nej jeg arbejder ikke ved SHG, men ejer det der stærkt undervuderede "sund fornuft" som desværre alt for sjældent bliver brugt.

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 00:14:41
Svar/Indlæg:
140/17
# nå men så må det være mig der ikke ejer nogen sund fornuft...

Jeg har jo netop skrevet at jeg ikke gider true dem med forbrugerstyrelsen m.m

Derudover kan jeg fortælle at jeg da har skrevet mine mails i ordentlig tone til SHG.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 00:23:13
Svar/Indlæg:
1581/5
så kommer der sikkert et fornuftigt svar når de når til din mail i bunken =)

HCJ

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 00:31:13
Svar/Indlæg:
140/17
Håber det :00

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 16:28:50
Svar/Indlæg:
1248/70
#26 - Ja og den bunke er stor - tro mig jeg kender også SHG - jeg gider heller ikke mere deres EXTREMT langsomme RMA - behandling og EXTREMT langsomme mail svar tider - har oplevet 20 dage hvor jeg daglige sendte dem mail men intet svar -

Jeg har aldrig haft en sag hvor der var en tvist om skyldsspørgsmålet (som #0 har) men alligevel er ventetiderne ubærlige. Det hele er blot et bevis på at RMA/eftersalgsservice bliver stærkt nedprioteret hos SHG og i øvrigt også andre hardware forretninger.

Trist at Itbutikken nu er opkøbt af SHG for der var RMA behandling noget der blev højt prioteret, så det er altså ikke alle butikker der er lige ringe.

Efter min erfaring bør man købe sit grej i en butik med mulighed for at afhente - så er kundeservice altid bedre - (jeg går egentlig udfra at det også er sådan hvis man bor i Århus og kan afhente hos SHG)

Føler med dig #0 - synes da også at hvis du virkelig har købt for 130.000 dk,- så burde SHG da lade tvivlen komme dig til gode så de ikke mister en god kunde - det er da fornuftigt købmandsskab.... Bare min mening .... lige her... ;)

-------CB

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 17:59:38
Svar/Indlæg:
3943/44
De 14 dages retur ret gælder sådan set ikke når produktet er defekt, da de er tiltænkt folk som fortryder købet.
Er produktet defekt, så hører det ind under garantien, og derfor skal produktet så laves eller ombyttes på denne.

Har også selv haft lidt bøvl med shg, og handlede da ikke med dem i nogle måneder, men det er jo en af de mest troværdige butikker, og derfor er de svære at komme uden om.

nymka

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2007 18:12:26
Svar/Indlæg:
140/162
shg er det absolut bedste sted at købe hardware har købt en del og haft 4 rma sager hos dem alle gangene har jeg fået en super servise

Michael Albrechtsen