Computer melder om fejl i installation af xp

Diverse d.  03. maj. 2007, skrevet af wide
Vist: 206 gange.

wide

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2007 15:02:36
Svar/Indlæg:
449/80
Hejsa

Jeg har lige købt en harddisk til min computer. Jeg sætter den i, og sætter bios op til at installere xp. Den starter fint op, og kopiere filerne ned til harddisken.

Herefter skulle den så starte op i widows installations systemet (eller hva man kalder det(altså derinde hvor du skriver cd key, navn, computernavn osv). Men den når aldrig derind.. Den kommer til den sorte skærm hvor den skriver: Tryk på en tast for at installere windows xp.... Her lader man den jo bare stå og så går den ind i installations programmet. I stedet for dette skriver den lige efter: Fejl i operativ systemet (eller noget lign) og så sker der INTET!.
Jeg har prøvet at reinstallere det, men intet har hjulpet. Har også prøvet at reparere den med chkdsk, bootfix, og nogle andre værktøjer.. Ligemeget hva jeg har prøvet gider den bare ikke starte op.

Har prøvet at sætte en hdd med windows i computeren og der virkede den fint, har også prøvet at sætte harddisk i en computer som virkede, og her sagde den det samme, med fejl osv. Jeg har haft den oppe og køre som en form for lagerdisk i windows. Her tog jeg så et Ghost af en harddisk med windows, og ghostede den over på den harddisk der... Dette hjalp heller ikke..

Har prøvet alt og jeg er helt tom for ideer.. Virker harddisken ikke rigtigt eller hvad?

Håber nogle kan hjælpe, på forhånd tak!

Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 16:39:52
Svar/Indlæg:
2211/331
Når der står "tryk på en tast for at .......",så skal du trykke på en tast,så kommer den nok igang,hvis du ikke trykker så prøver den at boot fra c drevet

wide

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2007 22:00:09
Svar/Indlæg:
449/80
....

Det har jeg jo gjort en gang, så skal jeg jo ikke gøre det igen, så kopiere den bare OS filer over på disken igen..

Grislum

Overclocker
Tilføjet:
03-05-2007 23:24:59
Svar/Indlæg:
302/31
Havde præcis samme problem med min gamle 120 gb Hitachi, den havde dog som sagt nogle år på bagen og det er ikke et problem din hdd skulle have som ny. Noget tyder på den er i stykker, måske ødelagt under fragt, jeg ved det ikke, men en RMA ville ikke være af vejen. :)