AMD fanboy, måske skift til INTEL

Bundkort / CPU d.  03. maj. 2007, skrevet af allan_84
Vist: 539 gange.

allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 19:05:54
Svar/Indlæg:
765/82
da AMD lader vente på sig med nye ting og sager, og da det her går for langsomt for mig skal jeg have noget nyt. så må man jo skifte til INTEL. jeg er ikk stolt af det, men så har jeg os prøvet det jo..

jeg er lidt til kombinationen af ASUS og Nvidia, så jeg har kigget efter Asus P5N32-E SLI.

og cpu regner jeg med enten E6700 / E6600 / E6420
jeg er gået efter 4mb cash modellerne.. men kan man mærke forskel (ikke i spil!) på E6600 og E6700, føles en E6700 hurtiger end den mindre model?

**jeg er ligeglad med benchemark!!** jeg går efter noget der føles hurtigt!, og svare uden tøven! og som køre stabilt. og ja, jeg skal nok oc når jeg synes det føles for langsomt.

lad mig høre jeres mening? tips til andre kombinationer af mobo og CPU modtages gerne, bare der er begrundelse med! og jeg vil ikk vælge noget billiger bare pga prisen!

håber der nogen der kan komme med et par inputs til en AMD fanboy.

(rasten af mit systemet kan ses i min profil)

Farmerjoe
 
Overclocker
Tilføjet:
03-05-2007 20:21:55
Svar/Indlæg:
29/5
Jeg kan ikke helt forholde mig til din underlige måde at tænke på (no offense). For det første er der ikke noget dummer inden for hardware end at være extreme fanboy, man kommer klart længst ved at købe der som PT er best bang for the buck, lige meget hvilke tidligere oplevelser man har haft.
For det andet (har lidt sagt det, men whatever) [quote]og jeg vil ikk vælge noget billiger bare pga prisen![/quote] - det er måske endnu mere tåbeligt end ovenstående. F.eks. er forskellen på E6600 og E6700 266MHz, da de har hhv. multiplier 9 og 10, men forskellen i prisen er over 600kr. Det bliver 600kr givet meget dårligt ud da du bare kan håbe din FSB med sølle 11MHz for at få en E6600 til at køre ved E6700 hastighed, og du vil nok næppe få gavn af den højere multiplier på E6700 med mindre du har noget superb køling :)

Desuden så siger du ikke direkte om du er afhængig af SLI eller ej, for hvis du ikke er, er der jo ingen grund til at købe et SLI bundkort. Der er mange andre billigere bundkort der ude som er ligeså stabile og overclocker ligeså godt eller bedre, både med og uden SLI vil jeg påstå.

Igen - no offense bare nogle af mine råd :)




Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
03-05-2007 20:26:21
Svar/Indlæg:
15982/637
Jeg har godt og vel samme setup som dig og jeg har da haft i tankerne at opgradere, men jeg synes slet ikke at det er er på markedet pt giver et gevaldigt spark i rumpen i også selv om det ikke er så dyrt.
Jeg venter med min opgradering til efteråret - der er jo intet jeg pt ikke kan trække i 1680x1050 max i alt uden problemer alligevel - og det både uden og med OC.

Hvis der skulle købes noget til din rig ville det være et GF8800GTS 320mb det ville fordoble din ydelse.



MJENSEN
 
Superbruger
Tilføjet:
04-05-2007 09:35:52
Svar/Indlæg:
1233/50
hvis jeg var dig ville jeg købe en E6600 og clocke den 50 pct



allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 14:07:04
Svar/Indlæg:
765/82
#1 okay, den skulle jeg måske havde omformuleret..

det jeg mener med: "og jeg vil ikk vælge noget billiger bare pga prisen!"

det jeg mener med det er jo at jeg er ligeglad med prisen, og jeg går efter highend produkter og vil gerne have de få xtre muligheder de har..


#3 er noteret, en stemme for E6600 :D


er der slet ikk nogen der har skiftet fra AM2 til Core 2 duo som kan sige mig om man kan mærke forskel i almindelige brug (ikke spil eller benchemark!) føles de hurtiger?

og hvis nogen vil vide hvad jeg bruger den til så er det, multytasking, meget multytasking... jeg køre mange programmer samtidig (når der noget der køre og man skal vente, ja så laver jeg noget andet i mens), surfing, skriveprogrammer, flytning af filer, musik programmer som acid/reason og sam (laver musik og streamer radio), winrar, og LIDT spil, som WOW og need for speed.





jmose
 
Moderator
Tilføjet:
04-05-2007 16:12:12
Svar/Indlæg:
3863/538
Holder med Gripen90 her.

Et skift til Intel fra dit nuværende vil være et dyrt skift, hvis man tænker på ydelse kontra penge..



ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 16:42:32
Svar/Indlæg:
1058/59
#4 Synes ikke du skal bruge pengene på det endnu, opgrader grafik (hvis du vil spille lidt mere), og evt. få 4 GB ram, patch windows så du kan udnytte de 3,6 GB, så er du godt kørende.

På arbejde har jeg en E6600, 2GB RAM - og et Quadro FX4000, fungerer rigtig godt, men med multitasking osv. kan jeg næsten ikke mærke forskel til en socket 939, 2x3800, 1 GB ram og x1600pro.

Jeg kører med 2 skærme på begge systemer, og multitasker en del. Der hvor jeg virkelig kan mærke forskel er ved hardcore beregninger (CFD - lidt a la super pi, bare voldsommere), og når rammene slipper op i hjemmemaskinen pga for mange eller for store programmer.

håber det hjalp lidt 🙂



allan_84
 
Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 17:42:13
Svar/Indlæg:
765/82
#5 dyrt, kan jeg ikk se, det jo bare CPU og bundkort jeg skifter..

jeg køber løbende nyt, det ikk mere end en måned siden købte jeg en AM2 3600 X2 brisbane cpu bare får at prøve og OC den,. ikk andet. samme orsag købte jeg et foxcon bundkort 1½ måned siden, ville prøve at oc på det, og bare det, jeg køber løbende nyt bare for at prøve det. og det skal bare være hurtiger end det jeg har nu.



jmose
 
Moderator
Tilføjet:
04-05-2007 20:21:33
Svar/Indlæg:
3863/538
#7 No offense...De fleste brugere her på siden plejer at gå efter bedst til prisen. Det gik jeg også udfra i dit tilfælde. Det er de færreste forundt at kunne købe nyt setup hver måned.

Men SKAL det være Intel stemmer jeg også på E6600 :e



Svensgaard
 
Overclocker
Tilføjet:
05-05-2007 15:07:06
Svar/Indlæg:
26/1
Hvis prisen er mere eller mindre ligegyldig - og du multitasker med tunge sager...så ku det være værd at overveje Quadcore serien og de nye Asus P35 boards.

Core 2 Extreme QX6800 2.93 GHz er selvfølgelig helt i ude i overdrevet, men Q6600 er kommet ned i en fornuftig pris (bortset fra åbenbart fortsatte problemer med at levere hos SHG, PRC oa.)
http://www.edbpriser.dk/Produc...

Bundkort fx:
Asus P5K/DELUXE/WIFI-AP, Intel P35
http://www.shg.dk/link.asp?got...

eller måske
http://www.edbpriser.dk/Produc...




palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2007 15:40:05
Svar/Indlæg:
2307/37
#4, responsmæssigt tvivler jeg stærkt på, at du vil opleve en forbedring ved et skifte til C2D. Jeg har selv en C2D på arbejde og har en X2/Opteron som hjemmepc. Min oplevelse er, at AMD systemet "føles" hurtigere ved multitasking, men med til historien hører selvfølgelig, at min arbejdspc ikke er tunet på samme måde.

Jeg tror ligesom #9 at for at opleve en forskel (hvis nogen), så skal du over i noget quadcore.



Burgurne
 
Elitebruger
Tilføjet:
06-05-2007 01:34:46
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hjemme PC:
AMD 4800+ X2, ASUS A8N32-SLI DeLuxe, 2x1 Gb Corsair DDR400 ram Geforce 8800 320MB Windows XP Pro SP2

ArbejdsPC:
E6400, Gigabyte i965 DS3, 2x1 Gb Corsair DDR800 ram Geforce 6600 Windows XP Pro SP2.

Jeg ser bort fra spil, da der ikke er spil på arbejdsPC'en. AMD'en "føles" hurtigere ved multitasking, UNDTAGEN når der er en beregningstung tråd i gang (super pi eller lign), jeg aner ikke hvorfor. Jeg har dog flere gange fået at vide, at grunden til den hurtigere AMD er bundkortene. Et bedre bundkort (hvilket??), og AMD'en ville få baghjul også uden der kører beregningstunge tråde.
Ovenstående er hovedårsagen til, at jeg (endnu) ikke har opgraderet til en Intel CPU, og så det, at Intel ikke kan drosle ned for CPU'en, når den ikke er i brug. Min arbejdsPC's CPU er altid varmere end min AMD, især i idle (begge bruger lige pt stock-kølere)