Crossfire på vista

Grafikkort d.  03. maj. 2007, skrevet af Ziliztra
Vist: 366 gange.

Ziliztra

Superbruger
Tilføjet:
03-05-2007 21:27:48
Svar/Indlæg:
27/3
jeg har lige været ude at invistere penge i et MSi K9A platinum bundkort og et nyt x1950 pro kort sapphire, have et i forvejen, ca. 1½ år gammelt og vil nu køre dem crossfire, men lige så nsart kort nummer to bliver sat i vil min computer ikke starte vista op :( nogen forslag til hvad det kan være og hvordan jeg kan løse det.

Visaten er en Buisness hvis det har nogen betydning.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2007 21:57:18
Svar/Indlæg:
6899/119
Har du prøvet at fjerne alle driverne til grafikkortet ?

Kan være der er noget rod der måske.

Ziliztra

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2007 08:40:15
Svar/Indlæg:
27/3
Har efterhånden prøvet alt...

Skal de interne Xfire kabler monteres på en bestemt måde eller er det ligegyldigt?
jeg kan se at den ene ende af kablet hedder j1a og den anden j2a har det nogen betydning?

efter at have gransket lidt dybere i mine to kort har jeg også fundet ud af at den ene har en bios der hedder 009.013.001.010 og det nye har 009.013.001.020 kan det være det der gør udslaget?

og til sidst hvis jeg kun sætter det ene kort i maskinen er det så ligegyldigt om det sider i PCIe port 1 eller 2, eller kan maskinen kun køre når det sider i port 1?

Hvis nogen kan svare på det ovenstående vil det være en stor hjælp siden det vil hjælpe mig til at kunne bruge udelukkelses metoden.

Okula

Overclocker
Tilføjet:
07-05-2007 15:26:03
Svar/Indlæg:
82/15
Jeg kender ikke så meget til Crossfire men kører selv SLi og kunne tænke mig at det ikke er så meget anderledes.

Har selv haft problemer som dine.. MEN lærte at :
Kortet skal som single standard altid sidde i PCIe 1 og for at kortene kan sidde sammen SKAL Bios også være ens...

Og med Xfire kablet (uden at vide det) vil jeg sige at j1a skal på kort1 og j2a selvf. på kort 2. Måske.. bare en tanke !

sko

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 15:30:19
Svar/Indlæg:
1954/464
hmm...

det er driveren der som regel styrer Crossfire.

Du kan godt sætte kortet i pci-e 2, men så vil den kun køre pci-e x8.

men som udgangspunkt skal det sidde i pci-e.

mener ikke der behøves være samme bios på kortet....det skulle der i starten, men tror ikke det er nødvendigt nu.

har du slået det til i bios?

Kasseren

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 16:44:03
Svar/Indlæg:
1814/48
Lige en lille rettelse til #4, der desværre ikke er relevant for det store problem, men det med at der kun er PCI-E x8 er selvfølgeligt forkert da dit bundkort har PCI-E x40 fordelt på to PCI-E x1 og to x16.

Det ville være rart hvis du ville give os lidt flere informationer, om dit system, i din profil.

Min personlige mistanke er at grunden til at Vista ikke vil starte er, at din strømforsyning ikke kan klare presset når kortene går fra idle til load tilstang. ATI selv foreslår som minimum en god 550 watts stømforsyning.