Der er godt nok blevet dødt her!

Overclocking d.  04. maj. 2007, skrevet af Wb-FreeKill
Vist: 2109 gange.

Wb-FreeKill

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 12:49:09
Svar/Indlæg:
731/190
Jeg er tidligere en ret ihærdig bruger af OC.dk, og det var nemt og hurtigt at få et kvalificeret svar på sine spørgsmål herinde. Men nu kan man komme tilbage til denne side efter flere dag og stadig se de samme tråde ligge og sove oppe i toppen på forsiden. Og skal man f.eks stille et spørgsmål, er det meget sjællent det hører under en kategori der så også kommer på forsiden, hvilket vil sige at man når at glemme alt om sin tråd før man får et svar. Jeg har et spørgsmål under bundkort kørende, og det kommer ikke på forsiden - øhm, har det ikke pænt meget noget at gøre med ideen om OC.dk??? Hvis jeg nu havde et spørgsmål om overclocking, ville jeg ryge på forsiden, og så kunne jeg se min tråd ligge og blive set af det få besøgende (tilsyneladende) og måske være så heldig at blive besvaret.

Dette har fået mig til at bruge HOL.dk mere, hvilket jeg på MANGE punkter finder som et ret ringe alternativ.

ØV på jer!

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 13:00:17
Svar/Indlæg:
3394/170
Tjaa .. sådan nogle tråde her burde slettes med det samme..

Sad lige og kiggede på din tråd, og skulle da lige læse den et par gange får jeg fattede hvad der stod...

Og tjaa jeg skrev ikke i den, da ikke kunne se hvad der var galt ud over at bios "failure shut down" funktion ikke virkede og kan heller ikke se hvorfor den er vigtig..

Nå men du må hygge dig på HOL..

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 13:06:11
Svar/Indlæg:
6899/119

Det eneste jeg kan give dig ret i er, at der er blevet ret dødt herinde på det seneste ja. Jeg er heller ikke så aktiv for tiden, fordi man hurtigt kommer til at kede sig, i modsætning til førhen.

Men det andet du siger er noget vås.

Peugeot106

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2007 13:09:24
Svar/Indlæg:
227/22
Det kan da også have noget at gøre med vejret ?:( Man har jo mest lyst til at være udenfor..

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 13:13:07
Svar/Indlæg:
6899/119

Javist, men sgu ikke hele døgnet.

Det er heller ikke kun i disse få dage, men i lang tid jeg snakker om.

Wb-FreeKill

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 13:20:49
Svar/Indlæg:
731/190
Øhm der er ikke så meget at forstå i min tråd om bundkortet, ellers er man da lidt "tilbage"

Jeg siger blot, OC.dk er gået død, og jeg er åbenbart ikke (ville også være mærkeligt) den eneste der syntes det

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 13:21:42
Svar/Indlæg:
1581/5
1. Overclocking er idag ekstremt let, bundkort kommer med autmatiske tools, forstærkede strømforsyningsdele og kølere er større og bedre end nogensinde før, primært pga. krav om støjsvage kølere, og introduktion af heatpipes.

2. behov for overclocking er forsvundet, en standard e6600 maskine med et 1500kr's gfx kan trække alle spil med udmærket antal detaljer og i en opløsning op til 1600x1200 uden at kny, derfor er det ikke så "fedt" at ofre tid og energi på at tune sit system, så spil etc. kører ultra nice- for det gør de sku stort set fra starten af :/

3. Det ser ud til at der er et generationsskifte på vej, hvor der bliver færre og færre af de "gamle" pionerer, der ikke var bange for at google/søge diverse forumer før de oprettede "HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP MIG FFS!!!!!!!!!!!!!!" tråde herinde, idag er det reglen at brugere opretter "HJÆLP MIG JEG GIDER IKKE BRUGE 5MIN PÅ GOOGLE FØRST" tråde, hvilket kan være med til at ødelægge det interessante ved at benytte et hardware forum, da det så i højere grad kommer til at virke som ren 1. lvl support.

løsninger i at få mere interessant indhold på forumet? tjae ved det ikke - er bange for udvikling og bevægelsen af top-tunede maskiner fra hardcore overclockeres univers til mainstream løsninger købt i supermarkeder, samt det manglende behov for maskinkraft gør at brugen af et forum som dette vil ændre sig, og indholdet blive et andet - om det så er godt eller skidt må være op til den enkelte.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 13:56:37
Svar/Indlæg:
1581/5
glemte lige at tilføje #0 (skal være før 1.) hjemmesiden kører af lort, serveren trænger til en seriøs overclocking (eller kode/register optimering).

Hardware-Test.dk og Overclocking.dk kan ikke holdes ansvarlig for skader på udstyr som følge af informationer og software vist på disse sider. Hardware-Test.dk har copyright på indholdet & opsætningen af disse sider.
© 1999 - 2007 - All rights reserved. Ses bedst i 1280x1024 med Internet Explorer 6.0+ eller FireFox.
Det tog 19344ms. at loade siden

Sir

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 14:10:29
Svar/Indlæg:
2872/90
#0 ja må sgu gi dig ret i at der ik er ret meget gang i siden mere. Ihvertfald med spænende tråde.. Og når det endelig er en som er spænende så er det fordi den er fra 2006 og en spambot har haft fingerne i den x(

Men tror de fleste er blevet træt af de samme tråde om og om igen.. som feks. "ny computer tråde" osv.. Det med at sgu smide de samme og samme link igen og igen, kan godt være ret kedeligt..

Grunden til jeg ik gider skrive så meget mere herinde, er at der er kommet sol til danmark. Og er for lidt nørd til at kunne holde ud at side inde foran min computer dagen lang..
så vidt jeg huske så har overclocking.dk det med at blive ret stille på den her tid af året..

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 14:21:34
Svar/Indlæg:
2676/147
Må da lige smide min menig ind her os ^^

Er desværre enig med #6 og #8 om at det er de samme tråde man ser igen og igen .. og igen ..! Og det er det samme folk spørg/undre sig over, og der er, synes jeg, kommet volsomt mange nye her på site den seneste tid, og det er sq både på godt og ondt synes jeg.

Er lidt træt af "dumme" spøgsmål, fordi man ikkkke liiiiiige gad bruge google lidt eller se fora igennem for lignende tråde.

Og her vil jeg SLET ikke kommentere de salgstråde der er kommet fra nye brugere x(

Når det er sagt, så vil jeg da os sige at jeg selv er blever meget inaktiv de seneste mdr. da arbejde+ny lejlighed og venner tager en del af tiden, men efter sommer her, så må jeg sq lige få rettet op på det, så vi kan få gang i site igen :P

Tahiti

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2007 15:16:15
Svar/Indlæg:
734/32
Jeg tror helt ærligt det har noget at gøre med at hwt og OC blev lagt sammen.
Jeg advarede dengang om at mange af de gamle ville forsvinde og at vi ville få en efterligning af HOL (det er dog heldigvis ikke helt sket - men er vi ikke lidt på vej?)
Af de "gamle" er de rigtig hardcore vel smuttet andetsteds, andre inkl. undertegnede har fået villa, volvo og vovhund og har ikke tid til at være så involveret som tidligere. Den sidste del har nok købt en Dell el. lign. og droppet alt hvad der hedder OC.
Men til trods for at man stadig kan møde en del venlige og vidende mennesker herinde - der kan hjælpe os gamle røvhuller, så er sneen og regnvejret altså forsvundet drenge. Pigerne har smidt de fleste af kludene og det betyder vel at selv små nørdede OC'er haster væk fra OC.dk for at kigge bare bryster på stranden ;)

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 15:30:10
Svar/Indlæg:
1604/60
1. Siden køre mildt sagt ikke særlig godt, sidder ofte og kikker på computeren, og der sker bare nada, og så klikker Jeg på Tweak, TweakUp eller HOL og vupti.....

2. Har nok forsøgt at smide nyheder ind... Ja ved ikke hvor mange gange, men ikke én gang er de blevet postet, ikke under mit nik ihvertfald, og så bliver man sådan lidt :l har skrevet tests osv for TweakUp, så det trækker også meget ned at man skriver forgæves....

3. Som I andre skriver, Ja der kommer mange spørgsmål om samme ting, " Oc af E6600" fordi folk " nye brugere " ikke bruger søge funktionen, men bare spørger.... Men Vi har jo alle været Noob ikk ?

Mvh en gammel bruger

TeamdB

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 15:39:13
Svar/Indlæg:
511/123
#7 forberinger på hastighedsproblemer er på vej

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 16:35:11
Svar/Indlæg:
3532/303
Som alle efterhånden nok er ved at ha' fat i kommer der snart fart over feltet :)
Jeg er enig i at det virker lidt tilfældigt hvad der kommer på forsiden, men måske toppen vil kigge lidt på det og måske lave en re-prioritering.
Der er stadig mange af de gamle brugere, jeg selv fx. er bare stoppet med at lave så mange "Årh hvad svedigt sejt gjort, tlilykk med det" indlæg fordi jeg synes det er spild af tid og irriterer mig selv når jeg læser andre der gør det.
Jeg gider heller ikke skrive i en tråd hvor en spørger om hjælp hvis jeg ikke kan svare eller om ikke andet har noget relevant at skrive, jeg fokuserer lidt mere på nyheder :)
Jeg er ked af at se den udvikling som et par af jer har beskrevet, tror dog ikke det er pga. sammenlægningen af oc og hwt, men måske er det noget vi burde gå lidt videre med. HWT eksisterer jo kun for brugerne, så hvis de flygter eller klager kan redaktionen jo heller ikke andet end lytte. Fx var der på et tidspunkt klager over nyhedernes manglende relevans, nu er det efterhånden rimelig langt imellem at noget irrelevant kommer på, der bliver lyttet, det handler bare om at vi skal have noget at lytte til :)
Forresten, på trods af den måske faldende interesse har vi stadig kun sjældent under 100 besøgende(Ihvertfald når jeg kigger)

Wise Guy: Hvis dine nyheder ikke bliver postet, så send dem i en PM til mig, så skal jeg nok skrive dem hvis jeg finder dem relevante, skal selvfølgelig nok skrive kudos til Wise Guy så du ikke bliver glemt :)

Rage

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2007 16:56:20
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg synes ikke der er specielt dødt - og det med at den lave OC-aktivitet skyldes sammenlægningen af HT/OC er jeg måske ikke helt enig i. Husker stadig tilbage i 2004 inden sammenlægningen, hvor siden var endnu langsommere end nu, og hvor forummet stod langt mere stille end nu. Ja, siden er blevet mere mainstream, men hellere det at aktiviteten var helt i bund, efter min mening.

Og det skal nok blive helt fantastisk når den nye side kommer - der er slet ikke så lang tid til som i tror :)

Men #0, det med at din tråd ikke kommer på forsiden er da underligt - synes jeg ellers bundkort plejer. Ellers må du jo bare flytte den over i et andet :l..

Mht. at indsendte nyheder ikke bliver postet, så passer det altså ikke. Der bliver postet forholdsvist mange; men når det så er sagt, er der også mange der ryger ud, fordi de enten er for kortfattede eller dårligt skrevet - en linje tekst, et billede og et link er ikke nok. Hvis man vil poste nyheder på dén måde, må man lave en alm. tråd i stedet :)
Og det er heller altid at man gider at sidde og rette vildt mange stave- og formuleringsfejl - så er det ganske enkelt lettere at skrive nyheden selv fra bunden...
De indsendte R600-nyheder bliver dog afvist pga. NDA, ligemeget hvor gode de end er..desværre..

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 17:28:02
Svar/Indlæg:
2786/120
Problemet ligger også i, at der ikke er noget nyt legetøj for tiden... Hardware-verdenen har stået stille siden november/december, hvor nVidia og Intel introducerede henholdsvis GF8 og Quad-core Core-CPU'er...
Indtil AMD får r*ven med sig, og der igen bliver noget at lave, vil forummet stå lidt stille, samtidig med at siden for øjeblikket faktisk er på vej igennem en omkodning...

MVH.
Toke :)

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2007 17:32:13
Svar/Indlæg:
14079/622
->#15

Det har du ret i :)

Der kommer helt sikkert snart gang i den med nye kode, bearlake chipsettet, og R600 :D
For ikke at glemme Penryn og Barcelona:)

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 18:42:21
Svar/Indlæg:
3532/303
Men altså, alle sider har oppe og nede punkter, intet er dødt det kan jeg love jer... Ellers skal jeg den undelynme få......
Computex står lige for døren, så der er nok massere af nyt på vej...

!-!Shake!-!

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 18:46:02
Svar/Indlæg:
3944/384
Helt enig med #3... Og mange folk der opretter tråde herinde formulere sig virkelig dårligt, og tit forstår jeg ikke hvad der overhovedet bliver spurgt efter i trådene... Men jeg bevæger mig kun på hwt.dk! (L)Hwt.dk(L)!

Shake

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 19:20:24
Svar/Indlæg:
4230/89
#18 fuldkommen ening, både med de mange "nederen" spørgsmål... og med (L)hwt.dk(L) :D

generelt set læser jeg alle nye tråde, når jeg er online et par gange om dagen...
men jeg gider ikke begynde at skrive i en tråd, hvis jeg ikke har noget relevant at sige... eller hvis jeg skal bruge 30min på at stave mig igennem diverse stavefejl og "pop-runer" :l

men folkens. vi skal da bare have gang i nogle "lørdags stener tråde" igen...
sådan en lørdag nat, hvor der blev postet 100+ i en total ligegyldig tråd :p se der var der absolut Ikke dødt ;)

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 19:24:55
Svar/Indlæg:
6293/359
Helt enig med #3 og enig i alt hvad #6 har at sige.

Jeg har netop igår sat mine cellshocks til salg, da jeg ikke vil OCe mere (jaja, indtil næste gang, hehe) og køber derfor 4gb value i stedet...

En E6600 kør LOTRO med 7600GT i 1400x960 high text. Og om jeg har clocket den 1.2ghz eller ej gir mig ikk bedre grafik men tværtimod ringere spiloplevelse, da pcen er gået ned nogle gange med OC... det vil jeg ikk udsætte mig selv for længere, så jeg har hevet stikket ud med OC...

Men lad os da se henover sommeren og sidst på året, så sker der da lidt igen med hardware. Glæder mig dog personligt mest til 2008 med Nehalem 3D cpuer og alt hvad dette måtte bringe med sig af glæde... Så ska jeg nok få trukket i kamp-OC-dragten igen, men indtil nu vil jeg bare sige go sommer til OC.dk

8)

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 19:28:18
Svar/Indlæg:
6293/359
og ja, jeg vil da fortsæt kigge dagligt forbi vores hwt.dk og se mig lidt for...

19# ku være vi sku ha en 999 svar i forum = ??? igen, hehe...

eller en "ska I lige ha en Lars-test eller hvad" tråd?

Long live soapbox! :e

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 19:47:29
Svar/Indlæg:
1155/43
Jeg ville også lige give mit besyv med.

Jeg synes i lang tid at sitet her har stået stille og der har da været dage hvor man ligefrem havde lyst til at købe hvadsynesijegskalkøbeafhardwarenæstegang.dk også linke til hwt.dk/vga.dk/dreamhack.dk og hvad der nu ellers linker til hardware-test.dk. For det er stort set hvad der sker, der kommer dagligt tråde hvor folk spørger hvad de skal købe og hvad vi synes om præcist deres E6600, og det er jo super relevant da der jo er stor forskel på E6600 :00

Sammenlægning har efter min mening stor indflydelse på forumet nu er noget lort. Der bliver alle tråde nemlig blandet sammen, som kvæler det interessante, også søger man sku andre jagt marker hvor der i det mindste er en fornuftig opdeling.

Flere xxx-post tråde, nej tak . Flere Lars tråde, yes sir.

hvadså

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2007 19:52:12
Svar/Indlæg:
191/14
Jeg vil hellere flyde rundt i min bimmer end at sidde her foran skærmen. :e

bent540

Overclocker
Tilføjet:
04-05-2007 20:45:21
Svar/Indlæg:
18/0
hehe ! ja lyt til # 23

det er jer der er døde

hilsen

skaterpete

Claus35

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 21:07:22
Svar/Indlæg:
5410/123
#23 Så gør du det.

Jeg syntes det er en rigtig god side, og det bliver godt med den nye kode, som er på vej. Det bliver forhåbendtligt meget hurtigere :)

vanovich

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 21:34:38
Svar/Indlæg:
3972/242
folk kan kunne gavne ,at være her . ok . det der spams ,er jeg også træt af , de bedste overclocker :e holder sig here , dealer deres erfarig ,og giver gode tips . der er faktisk kom mange ny ,gode talanter . Prøve at se ,hvor mange kører med phase her på siden . oc.dk er også en af det første der har ny hw til test . #0 næste gange må du så lave en tråde til . eller råbe lidt højere :e

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
04-05-2007 21:52:08
Svar/Indlæg:
15982/637
Min aktivitet omkring HW stiger som regel altid hvis jeg selv er igang med at rode med det. Men det er jeg ikke pt. og har ikke været det siden oktober (har ikke købt noget nyt hw siden da) - jeg overvejer dog at skifte til AM2 og en AMD 64 6000+, men jeg ved ikke rigtig om jeg gider og om det kan betale sig pt... derfor er jeg heller ikke rigtig aktiv i det...

Yderligere så nyder jeg bare endelig at være Cand.Mag i Historie efter 6år på uni'tetet og så skal foråret bare nydes uden for.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 22:17:42
Svar/Indlæg:
6293/359
#27 gratz m8

tiløk til gripen herfra...

ja når der et lidt stille med HW, så kan vi jo altid finde noget andet at snakke om - det er det goe ved forumet...

jeg skal nok spare jer fra flere tal-tråde - synes også min 888 blev lidt af en fuser, hehe

hvad blev der af verdens bedste sang -tråden? den er genial god...

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 22:26:05
Svar/Indlæg:
1776/116
Spambotsene er der vist taget hånd om.. De er vist helt døde som det ser ud nu.

Jeg skal gladeligt indrømme at jeg ikke er en af "de gamle drenge". Jeg har ikke været her specielt længe i forhold til mange af jer andre, og derfor har jeg måske en lidt anden indstilling til mange ting.

Men jeg tror dog overordnet set i har ret i at der er for mange "hvad skal jeg købe" og for lidt "Vmodded superstepping" tråde..
Problemet omkring det(i den udstrækning at det er et problem.. det er jo ingen apokalypse) er nok(jeg gætter bare) at det er ufattelig svært at være selektiv omkring sin brugerdatabase. Når en side bliver stor *vil* der automatisk blive trukket "noobs" med ind på siden - det kan ikke undgåes.

Nu taler jeg selvfølgelig kun for mig selv, men eftersom ovenstående problemstilling stort set er uundgåeligt bør man istedet for at whine over det nærmere tilpasse sig omstændighederne.
Man kan ikke fjerne alle nybegynderne(og deres spørgsmål), men det bør ikke forhindre de gamle folk i at lave en "lars-super-mega-OC-agtig" tråd der resulterer i 100+ indlæg.

Det kan godt være det er svært at skabe et community, men det er meget sværere at håndtere førnævnte community, og styre det i en optimal retning.. Og der er skam også ulemper ved at være en af de store drenge.

Advanced

Elitebruger
Tilføjet:
04-05-2007 23:20:43
Svar/Indlæg:
6899/119

You :00

Scotty

Superbruger
Tilføjet:
04-05-2007 23:26:55
Svar/Indlæg:
258/12
Jeg synes nu stadig det er en furnuftig og hjælpsom side. Plus at Køb/Salgs delen er fyldt med aktivitet.

Dog er siden lidt langsom ind imellem. (mildt sagt) ;D

JLT2000

Elitebruger
Tilføjet:
05-05-2007 09:49:19
Svar/Indlæg:
1103/38
Har oxo selv været en meget ihærdig bruger da det gamle oc.dk var til samt ak ja de gode gamle tider med NF7@1700+ (DLT3C )1466@2400Mhz og tictac bios'er :e

kan ikke sige jeg bruger siden ret meget mere men har lige opdateret min profil med mit nuværende system... ;)

Hawski

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2007 10:09:25
Svar/Indlæg:
751/42
Jeg lurker egentlig bare på siden og smider en kommentar, ofte på nyhederne, og deltager ikke ret meget i fora her på siden. Det er mest fordi jeg ikke gider læse om hardware for tiden, det er blevet så overkill med systemer at enhvers forflyvske lyst til spil etc bliver rigeligt styret med et nogenlunde system.

Engang var jeg jo nærmest nødt til at overclocke for at få fps nok, i dag køber jeg bare noget dyrere hardware. I gamle dage købte jeg ekstremt meget efter pris/performance, i dag køber jeg bare det pis jeg vil have fordi jeg ikke er på SU mere :i

Tiderne ændrer sig også for de loyale brugere af sitet, og da jeg kom til i 2003 eller sådan noget var det for at få råd til at købe det hardware der kunne clockes mest og give mig mest bang for the buck. Desværre gik det sådan at jeg i 2004 købte en A64 3500+ som ikke clockede spor, og jeg gik på OC pension. CPU'en havde jeg i 2 år, og min E6600 er rigelig til det lille forbrug jeg har i dag.

Håber i faldt godt i søvn over min lille historie :e

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 12:24:21
Svar/Indlæg:
4230/89
#34 jeg startede for 3-4år siden, også for at få råd til hvad jeg skulle købe af godt hardware, efter mit gamle system døde af en overdosis volt :r

det fik jeg så hjælp og råd til... men efter jeg ikke selv havde mere at spørge om, syntes jeg nu det er lækkert nok at kunne komme med gode råd til andre som står i den situatition jeg selv var i dengang... eller bare diskutere nyheder eller andre relevante ting :)

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 12:31:54
Svar/Indlæg:
4018/217
syntes også at siden har stået lidt stille her på det sidste.
Kan dog også sige at jeg selv har stået lidt stille bla. med køb/samle/clocke computer
Har bare ikke haft tid og nu når der er kommet godt vejr så bliver tiden meget mere knap...
Skal dog snart blive færdig med mit projekt ;)

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 12:32:27
Svar/Indlæg:
4018/217
og slf skal jeg nok poste nogle billeder af det når jeg engang bliver færdig

Goaguy

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 13:53:26
Svar/Indlæg:
3410/199
Jeg personligt, er også blevet mere inaktiv på siden. Det skyldes ikke mindst, som flere skriver, at nutidens hardware er lettere og mindre spændende at overclocke i mine øjne.

Når denne dårlige undskyldning nu er sagt, vil jeg sige, at vejret har gjort sit. Jeg er meget mere udenfor, hvilket jeg finder super dejligt! At man så også har fået mere at lave i skolen, en kæreste og mere arbejde, er noget helt andet ;)

Men at sammenligne siden loadtider med HOL's, som #11 gør, synes jeg er for langt ude! HWT har til alle tider kørt bedre end HOL. Man skal virkelig lede længe, for at finde en side, der har kørt så langsomt og med så mange nedetider som HOL.

Jeg foretrækker til enhver tid HWT!

- Btw. er det dejligt at se en tråd, hvor der er så mange af de "gode gamle", der skriver :p

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 14:06:30
Svar/Indlæg:
6293/359
#37 hej Goaguy - gratz, det lyder da bare dejligt alt det der

ja jeg har også indstillet OC-karrieren, og har ikk planlagt et comeback før sommeren 2008 tidligst (og nej, det er ikk pga. Olympiaden i Kina, hehe)

hwt.dk 4ever - der er heldigvis så mange andre ting end OC at beskæftige sig med på vores velfungerende forum. Alt fra soapbox og nyheder samt diverse salgstråde... 8)

Jeg er glad for endelig at kunne slappe af i mit sind, og faktisk få brugt min PC til noget fornuftigt. Min næste store upgrade blir et fedt skrivebord fra BIVA

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 14:14:06
Svar/Indlæg:
3712/44
#23 > Hehe, sådan har jeg altså også haft det efter det er blevet forår. Det er blevet til en del weekend ture til bl.a. Tyskland :e

Min interesse for oc er på ingen måde forsvundet, jeg er bare ikke lige faldet over noget nyt hardware som jeg bare måtte prøve. Og traditionelt er forår/sommer jo også en lidt død hardware periode. Min interesse stiger nok voldsomt igen når jeg kan få fingre i en 45 nm Intel chip, og det er rimeligt svært lige pt.

Der er mange gode folk (her mener jeg crew) igang på HWT sådan som jeg ser det, og det kan da godt være at her er lidt dødt i perioder, men det har vi jo prøvet før. Mange af os er bare i "forårs hi", men holder alligevel et øje på hvad der sker.

sko

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 14:23:16
Svar/Indlæg:
1954/464
det er et faktum, at i takt med at der kommer eksamener, solskin, hormoner osv, så bliver hwt.dk lidt mindre aktiv.

der er jo andet i livet end hardware.

samtidig sker der, som mange er inde på et skift i de forskelliges interesser.

nogle for arbejde, andre får børn, andre får andre hobbies, og derfor sker der en naturlig udskiftning.

men hwt.dk er for både nye og gamle...og der kommer altid nye til, og nogle smutter.

sådan vil det altid være.

kan da sige, at jeg i weekenden slet ikke har rodet med computer. Har været i haven, og nydt det gode vejr, og været sammen med gode venner og min kone.

Det skal dog ikke afholde mig fra at sætte lidt nyt i computeren i aften.

:e

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 14:44:20
Svar/Indlæg:
3640/1231
Sommeren er altid en skidt tid i denne verden, det er bare ikke til at ændre på. Det er ikke kun her, men hele vejen rundt.

Vi har lidt ekstra død periode med artikler, fordi der bliver knoklet med den nye kode, som er så tæt på som overhovedet muligt. Det ændrer nok ikke synderligt meget på aktiviteten, for der skal jo nyheder til, og det er sommeren ikke højsæson for.

At sammenlægningen er skyld i det, vil jeg til hver en tid modsige. Forummet er det samme, og er mere brugervenligt både over for nye og gamle, hvis man vil sætte sig ind i hvordan det virker. OverClocking fanen vil dog blive mere "bruger-siden" når den nye kode er klar.

At man føler der ikke sker nok nyt, er nok ligeså meget fordi der ikke kommer så mange ting som virkelig imponerer mere. Altså, de er jo fede og hurtige, men de kommer som forventet, ikke som en overraskelse som førhen i tiden.

Man har heller ikke den samme nødvendighed for at overclocke eller tweake systemet, da hardware er vanvittigt hurtigt i dag. Man savner jo næsten mere krævende applikationer og spil, for at kunne udnytte sin 20k maskine :l

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 14:47:34
Svar/Indlæg:
6293/359
#40 lyder da helt vildt dejligt

#39 hej igen Lars, godt at høre fra dig, den store pioneer inden for Core2 hehe

kommer der så et par Lars-test her efter sommer?? ku være jeg blevet lokket på OC igen :D :D

Og ja hwt.dk for nye som gamle - jeg ved ikk hvad jeg er, runder snart 1000 svar på lidt over 1 års tid, så det hjælper da på det... men jeg håber ikk at læse mere om, at der er en tendens til at "de gamle" roser "de gamle" - sæføli er det da godt at se og høre fra nogle, som man troede havde trukket stikket helt ud, men vi skal også passe på, ikk at flame dem med 50 svar, fordi de har 50 svar. Meget fornuftigt kommer der da også fra den side..

out/
:i

Struck

Superbruger
Tilføjet:
07-05-2007 18:07:39
Svar/Indlæg:
183/1
jeg tjekker mange gange dagligt hwt, hol, edbpriser, tweakup samt tweak.

til sammen på de 5 sider syntes jeg ikke der sker ret meget. jo engang imellem
men her på hwt sker der kun noget engang imellem, syntes tit at de samme tråde ligger i toppen i nogle dage samt ofte uden nye besvarelser. dette er ikke kun glædene for denne side, men faktisk er dette en slags edepidemi for alle edb fora'er
hvislet er ret irriterene syntes jeg
selvom jeg ikke har skrevet ret mange indlæg her på hw. ha rjeg faktisk kigget på hwt i meget lang tid, uden at have en bruger, men så for nogle uger siden tog jeg mig da lige sammen og oprettede mig.

nu vil jeg gerne lige tage hol i forsvar og sige at hol er en del hurtigere end hwt lige for tiden, IMO samt at der sker en del mere på hol IMO
syntes at hwt er lidt uoverskyelig samt at der skal bruges den der højrakliks menu for at komme ind i "Køb/salg", dette r lidt irriterene når man altså ikke kan bruge den normale menu når man har slået dette til. samt at man ikke kan kopiere uden at skulle bruge "CTRL + C"

desuden hvad skal man bruge "mest læste" til ?, når man har læst en nyhed ên gang så gider mand a ik læse den igen ? medmindre man lige havde overset noget......

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 18:15:45
Svar/Indlæg:
4089/252
Jeg var plant de først brugere herinde, da jeg på v1 af denne side oprettede en profil. Det var dengang den havde sort design, og det var totalt fedt at have programmet "RAin" kørende samen med sin AMD k6-2 :).

Har ikke være så aktiv i nyere tid, men det er også svært når man skal finde sig i en så langsom side.

Der er sket et generationsskifte, og det kan også tydelig mærkes.

Lige noget andet. Der skulle vel ikke ligge nogle Screenshots derude på nette af den urgamle overclocking.dk side?

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 19:59:57
Svar/Indlæg:
743/13
Som mange andre har skrevet, har vejret i høj grad sin indflydelse på mit forbrug af HWT.
Men også det at jeg er startet på DTU, og bor på kollegie har sat min aktivitet ned. Og når man er på SU er det heller ikke meget HW man kan få råd til, når der også skal være til husleje, mad og det sociale liv (læs øl).
Det er et bevidst valg jeg har taget, fordi jeg nærmest har været afhængig af at sidde foran min computer hele dagen (læs: når jeg ikke var på DTU).
Jeg regner dog med at vende tilbage engang til efteråret, når der forhåbentlig bliver råd til noget Quad-core.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
07-05-2007 21:56:54
Svar/Indlæg:
5039/109
Jeg synes der er kommet mange nye til siden gamle dage. Der er virkelig sket et generations skifte, er helt enig i #6.

Der er mange "ens" tråde. Især med køb af nyt hardware, og hvor meget kan jeg få for 10kilo kr.

Jeg kan sagtens forstå dem der skriver om deres nye 8800 kort, og c2d. Er bare misundelig.

Det er bare synd at det ikke er den gamle overclocking.dk-ånd der er her. Det var federe i gamle dage :00 eller hvor længe jeg nu har været.

Der var også flere ekstreme sager på siden. Der er ikke så mange der går op i voltmods osv.

Det er lige meget hvilken hardware man har, den skal bare presses mest muligt.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 22:23:25
Svar/Indlæg:
1581/5
#44 med rain fik jeg min celeron 366 peltier kølet @alpha profil ned på -31grader idle ;)

og formåede at få den til at poste ved 733mhz, og køre en 3dmark (98?) ved 680mhz - men så lukkede jeg vinduet og fjærnede rumventilatoren igen til de -15graders kolde luft der kom ind der. (kørte 630mhz til dagligt på den celeron)

men rain fik winamp til at lave statisk støj i lyden :(

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 23:02:55
Svar/Indlæg:
6052/189
Jeg har været herinde i et par år snart.. Der er altid dødt om sommeren.

Samt at jeg er 100% enig i det devastator nævner ang at overclocking bare ikke er det samme. Min interesse er 99% tabt for hardware. Det er ikke fedt eller sjovt at læse om diverse egenskaber, features og se grafer osv længere. For det hele kan købes.. Det kræver ikke research, teknisk viden, både hardware eller software-mæssigt. Det er rent ud sagt røvhamrende kedeligt.

Sådan tror jeg at 90% af det gamle folk føler.

Dette er også derfor at dette nok er den første post i år 2007 jeg laver herinde. Og måske endda også den sidste. Min interesse for hardware er udelukkende blevet til 100% stabil maskine.. ingen krav om at den ska følge med eller have dit eller dat.. Jeg bruger min maskine til surf.. og intet andet.

Jeg vil selvfølgelig tage til de lans der nu måtte dukke op. Men mest fordi jeg snakker med gamle folk herindefra over mirc og man efter et par år inde i sådn et chatrum, føler man lærer folk at kende på livet.. Derfor det er sjovt at tage til lan.. sidste år var det kun fedt fordi jeg fik snakket med en masse "bekendte".

Og kan i nu hygge jer :)

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
07-05-2007 23:54:30
Svar/Indlæg:
2353/24
Jeg vil faktisk give dig ret.. alt det der engang var en uventet features og "et utroligt oc" er fortid... i dag yder alting næsten ens og det er ikke noget "spil i lotteriet" om man fik en god eller dårlig stepping.. nu handler det mere om den er "meget god" eller "ekstrem god".

den tid jeg bruger på hwt er også væsenligt mindre end den var da jeg begyndte herinde for over ca 3 år og 9 måneder siden.. dengang var jeg meget aktiv i forummet og lærte en del af tomgun, Lars, Riska, Nonig, Deep through, Peter1979 og hvad de ellers hed(der).

I dag er jeg her for i 75% af tilfældene for at læse de gode artikler, 15% nyhederne og 10% for forummet - det er simpelthen for langt imellem extreme oc trådene.
Jeg tror at grunden til mange af "de gamle" enten er stoppet eller mere eller mindre inaktive skyldes at, tiden er kommet til hvor man flytter hjemmefra, arbejde og får seriøst parforhold, evt. unger..

#Crew
Glæder mig til at i får implementeret den nye kode...

riska

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 00:11:22
Svar/Indlæg:
7241/274
Det er dejligt at se at man bliver betegnet af en af de gamle herinde på siden. Jeg har da også været herinde snart 6 år eller er det 7 år ja jeg er ved at blive gammel..
Det jeg tror at folk ikke kan lide ved at være herinde på oc.dk er den meget langsomme side fortiden og at der ikke rigtigt sker noget herinde. Men jeg kommer her fast mange gange om dagen og om natten da jeg er en natte ravn.
Jeg syntes at der mangler en del ting herinde som var her i gamle dage såsom at man kunne se hvor mange der var online, og folk med gå på mod til at lave store mods og oc af deres maskiner med vandkøling og diverse andre ting med link til billeder af projekterne men det er der ikke meget af i dag da folk ikke er til det i dag tror jeg.
Men ellers er det stadigvæk Dk.s fedeste OC. side.
Jeg regner selv med efter en lille flytning til jylland og en lille operation mere af min lille søn at komme med et fedt lille projekt med min barebone og et seriøst vandkølings eventyr... selvfølgelig med masser af pics og oc test og alt det der...
Det var mit lille besyv i denne her tråd.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 08:47:28
Svar/Indlæg:
6293/359
Som et tillæg til #42: Jeg er måske halvgrøn i hwt.dk sammenhæng pga. de 1.5 år jeg har været med... men i OC sammenhæng har jeg "erfaringer" (lol) tilbage til 94-95 med 40mhz 486ere... men dengang anede man jo ikk hvad man lavede - jeg har lært en HELT masse på blot et år... det at gå så meget i dybden med hver eneste enkelt stykke hardware, og ikk bare sige, at ram er ram, har for mig været en stor oplevelse...og det vil det også blive ved med at være.. men som en stor sportsudøver, så kan man ikk være helt på toppen altid...

Nu er der dejligt stille i min stue, og kan kun høre summen fra zippy-keyboardet (det med lys i), så det var jo allerede en god grund til at skifte hardware ud igen, hehe... men OC og tweak er lige pakket i skuffen indtil videre

Tak til Lars, Carpe Diem, Claus35, Martin.v.R, AMD, !shake! og -Ashes- ...ingen nævnt ingen glemt (og tak til Sirron Ckuhc, for at ha startet det hele for mig for 1.5år siden med FX55eren)

Vi snakkes ved i næste tråd (i eftermiddag, hehe)

Mathis 8)

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 08:51:33
Svar/Indlæg:
3712/44
#42 > Jo tak i lige måde. Som jeg sagde så skal der noget nyt til for at jeg får tændt gløden igen. Min hw interesse er som sagt på ingen måde død, blot er der meget stille på hardware fronten lige nu, og så bruger jeg en del tid på at køre i og pudse på min nye øse, som det har taget mig godt og vel 20 år at få råd til. Så når det er weekend er jeg på vejene... :e

#50 > Det lyder spændende med et nyt barebone projekt, det glæder jeg mig til at læse om. Men frem for alt de bedste ønsker om at alt går godt med operationerne af din søn.

Synes egentlig tråden meget klart giver udtryk for at folk ikke er væk, vi tager bare en slapper fra oc.dk og laver midlertidigt noget andet. Der er heller ikke én årsag, men mange individuelle bevæggrunde for ikke at være så synlig herinde.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
08-05-2007 09:28:45
Svar/Indlæg:
4230/89
#44, jeg har faktsik et par billeder liggende fra dengang, med den sorte side 8)

Nosferatu

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2007 14:21:33
Svar/Indlæg:
2029/63
Jeg syntes bestemt at opbagningen og værdsættelsen til den extreme del af overclokkingen er et ikke existerende moment her på siden.

Exempelvis var jeg meget stolt over at have nævnt overclocking.dk i radioen og skrev det til nogle fra crew, MEGET stolt og glad for at reklamere lidt for siden.

ALDRIG nogle der sagde fedt nok, tak fordi du nævner siden i radioen eller noget....

Og med hensyn til Extreem oc, Voltmodding osv har jeg heller ikke noget særligt indtryk af at oc.dk ønsker at associasere det med siden, til alle events står der bare en pc med 2 forskellige farver vand og det er det .....

Det og blandt andet at man ikke kan browse på siden men at man skal have 10 forskellige explorer vinduer åbne på samme tid for bare at kunne dedikere sig 100% til at browse rundt på siden har gjordt at OCTeamDenmark nu prøver at lave vores eget forum.

Ikke noget fancy, bare et sted hvor man kan browse rundt på siden med ordenlig hastighed og hygge sig.

For det er DET ET FORUM handler om, ikke hvor pænt det er, eller hvad farve siden har :)

JacobHL

Elitebruger
Tilføjet:
11-05-2007 16:31:34
Svar/Indlæg:
1776/116
http://web.archive.org/web/ */http://overclocking.dk (copy paste linket)
NOOOOOSTALAGITRIP!
Internet archive, hvor man kan se gamle hjemmesider :) Ret sjovt at se de gamle versioner af overclocking.dk. Selvfølgelig mangler der lidt billeder og tekst, men ganske underholdende at se udviklingen :e:e

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 02:22:21
Svar/Indlæg:
262/26
Medlem siden siden startede... har læst masser af indlæg i forummet, og svaret på en del, men som andre har skrevet, så flyder forummet nærmest over med indlæg i genren "10k - hva' ska' jeg købe?" og "hjælp - er gået fast" hvor det sidste normalt består af 3 linier uden nogen form for tegnsætning, eller blot antydningen af korrektur, og ikke det absolutte minimum af oplysninger der skal bruges for at hjælpe med problemet. Når så den manglende tegnsætning og korrektur lægges oveni, bliver indlægget simpelthen så træls at læse (for mit vedkommende), at jeg springer det over...

Ovenstående er for mig hovedårsagen til at jeg ikke rigtig gider mere, og oveni kommer så et nærmest oldnordisk (glem nærmest - oldnordisk er vist dækkende) forum, der mangler overskuelighed og helt basale muligheder for at citere tekst, indsætte billeder m.m.

Den sidste store ankepunkt (som er påpeget millioner af gange efterhånden), er den urimiligt lange tid siderne er om at loade... Jeg skal ikke her bruge masser af tid på at fortælle at siden er langsom, men måske i stedet stille et par spørgsmål:

Jeg har i den senere tid (6+ mdr.) hørt gentagne gange - "den nye og forbedrede side er *liiiiige* om hjørnet. Det kommer hurtigere end i tror"
Sprøgsmål: Hvornår er det? jeg er ved at være ret ligeglad med, hvornår den dukker op, men jeg forstår ikke, hvorfor i ikke melder ærligt ud, og siger at der går nok 2 mdr. mere - så har folk noget at forholde sig til, i stedet for "i morgen - venner... I morgen..."

Og det andet er: hvorfor holde kortene så tæt ind til kroppen vedr. det nye design? "vi har masser af overraskelser i vente, til alle jer brugere med det nye design" - hvorfor *skal* det være overraskelser?
Er layoutet på oc.dk virkelig så banebrydende, at det vil blive stjålet, hvis i løfter sløret for, hvad vi kan vente os?
Det kunne måske ovenikøbet lette overgangen, når man tænker på, hvor meget bøvl, der var med den sidste overhaling siden fik?

Nu er der sikkert flere, der vil råbe op om, at jeg *overhovedet* ikke kan tillade mig at kritisere at folk staver som en brækket arm, og kommaterer med en peberkværn. Men det kan jeg - for det er *min* mening, og jeg mener godt at kunne kende forskel på, om folk lige har skimmet indlægget igennem, og fjernet de værste brølere, eller blot klikket post, i samme øjeblik sidste bogstav var skrevet.

PS: kigger man efter, er det sikkert en stavefejl eller 2, og et komma der sidder forkert... Men det er ikke ulæseligt, vel? (og det er ligesom hele pointen).

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2007 10:58:16
Svar/Indlæg:
1233/50
47# ahh det var tider dengang med min gamle pentium 3 600@675 mhz og mit epox ep 693-a

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 11:55:38
Svar/Indlæg:
3532/303
Kan godt følge dig med at nogen bare ikke tænker sig om når de laver et indlæg, men sådan vil det jo ALTID være. Hvordan tror du ellers "Google er din ven" citatet opstod :p

Ved ikke om forum er oldnordisk, der er vel bare lavet nogle valg som måske skal revideres, men sådan er det.
Jeg mener nu ikke at der i 6+måneder har været snak om den nye kode ? (Som forresten ikke er nyt design)
Mht. den kommende kode får hwt.dk altså to frivillige til at lave en kæmpe genskrivning af koden og det er sgu et større arbejde når alle indlæg, brugere, nyhder og artikler fortsat skal være tilgængelige. Det tager tid og vi vil selvfølgelig heller ikke bare sende en fejlfyldt kode ud, det er klart.
Det er fedt at se et par af de gamle være her, lige den der med definitionen af "gammel bruger" synes jeg lidt bliver misbrugt... For nogen begynder at definere det i at have skrevet +1000 post, det betyder bare du måske har skrevet en masse "Svedigt gjort", "Jeg er med på en lytter" og "Glæder mig, bliver sejt og håber jeg har råd til det".
Selv har jeg været medlem siden 2003 og kigget på overclocking.dk et halvt eller helt år før det, men synes da ikke det gør mig mere ophøjet end nogen andre eller mere lige med de andre ældre brugere. Fx nosferatu respekterer jeg fordi han giver den gas med vmods og gør noget for communitiet som oc-camps etc... Det samme med Lars som engang imellem tænker at der skal ske noget og så går amok med noget af det vi andre drømmer om :)
Hvis der kommer lidt flere af den slags skal der sgu nok komme liv igen, ellers må vi sgu bare holde et lan igen snart.

Btw. Hvilken bil lars ? :)

DTU_XaVier

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 12:51:22
Svar/Indlæg:
2786/120
#56 modsat mange andre sider, skrives HWT's forum-kode helt! fra bunden, og kopieres ikke bare fra f.eks. vBulletin el.lign...
Og som cornerrage siger, er hele siden midt i en omkodning, hvor der vil ske en masse... Og hvis du er så gammel i gårde som du siger, vil du være enig med mig i, at sidens load-tider er blevet betydligt bedre med tiden... :)

MVH.
Toke :)

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 13:00:08
Svar/Indlæg:
1155/43
#59, jeg har også været her siden omkring 2000, og ja siden har været i dårlig tilstand end nu. Men det gør ikke sidens svartider bedre.. Internettet er generelt blevet hurtigere alle steder, men svartider på over 20sekunder er stadig muligt her. Man kan dog vælge at fjerne reklamerne, hvilket her har forbedret tiderne en del.

Intet ondt om vBullitin, det virker og er derfor et af de mest brugte.. at man kan har skrevet det selv gør det ikke nødvendigvis bedre.. det er siden her vist et tydeligt bevis på.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 15:20:00
Svar/Indlæg:
3712/44
Siden er utåleligt langsom, simpelthen. Men det kan altså alligevel ikke skræmme mig væk :)

#58 cornerrage > Denne her http://www.hwt.dk/billedbrowse...

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 15:27:50
Svar/Indlæg:
1581/5
internetexplorer 7 hjælper dog lidt på brugen af forumet, (eller de andre skod browsere, der også har tabs) siden man bare kan tab-åbne alle de tråde man vil ind og læse, så får de et par minutter til at loade færdigt ;)

at det så belaster serveren endnu mere er blot synd, men for den enkelte bruger er det rart, da man så kun 1 gang skal vente 1½minut - og ikke hver gang man vil ind/ud af en tråd.

#61 - hvad klarer den på billedet super-pi på? :P

bodyman

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 15:41:51
Svar/Indlæg:
2333/391
Jeg husker også engang, hvor man lavede et indlæg, og så var der svar nærmest 2 sek efter... Se det ved tider :D

Hvad er der dog sket siden den gang ??

Et eksempel, en bruger opretter en tråd ang. Gigabyte DS3 / DS4 del jeres erfaringer...

Fair nok, jeg har lige fået sådan et bundkort, og så skriver man flere indlæg man faktisk ikke får svar på? før man selv har fundet ud af det efter flere timer...

vil det mene at hvis man opretter en tråd, så skal man også være der til at se hvad der forgår i den tråd?

Altså hvis jeg opretter en tråd, så vil jeg tjekke til den flere gange om dagen... nok bare mig :)

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 15:55:54
Svar/Indlæg:
262/26
#59:
Jeg kan huske både bedre og dårligere tider mht. loadtider, og i øvrigt, bryder jeg mig ikke om at du antyder, at jeg 'praler' af at have været medlem længere end jeg har...

At loadtiderne har været værre, er vel næppe noget argument for, at det er godt at de nu kun ligger mellem 20 og 30 sek, vel?

Hvad angår forummet, så er det nok bare noget vi aldrig bliver enige om - i min verden er det ikke nødvendigt at opfinde den dybe tallerken 2 gange, og næsten uanset hvor godt det bliver, så vil min påstand være at f.eks Innovision powerboard kan gøre det lige så godt (gratis i øvrigt), uden at de stakkels programmører skal bruge en masse tid på at programmere et forum. Så hellere vie tiden til at få siden til at spille optimalt og lave et lækkert design som øjnene kan holde ud at kigge på i mere en en ½ time af gangen...

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2007 17:43:04
Svar/Indlæg:
734/32
Lars ->
Jeg har igennem MANGE år været dødmisundelig på dig over alt det nye hardware du har haft - jeg tør slet ikke tænke på hvor mange ( hundrede ) tusinde kroner du har brugt de sidste 5 år.

Og nu kommer du sgu' også og smider et fedt billede af en bimmer :p
Har du vundet i lotto? eller jeg har bare valgt en forkert levevej ?:(

Hvorom alt er, tillykke med den - jeg kan sagtens forstå hvis en stor del af din tid går med at pudse og polere vidunderet - bilen that is!

:)

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 18:42:16
Svar/Indlæg:
3532/303
Er det en 320? Din bandit, er fanme misundelig! Arbejdede ude på Statoil raffenaderiet i kalundborg en stund og der var satme en superviser der kørte rundt i en 760'er, idiot :p Og tysker. hehe.
Tillykke med den, glæder mig til vi skal ud og cruise :00

Det er rigtigt at det er gået lidt ned af bakke, jeg bebrejder det på den måde at forum er "gemt væk" på. Det var meget mere synligt på det gamle design, men det er nok bare mig:)

Det er rigtigt at loadtiderne er uacceptable og vi har jo erfaret at der skulle mere end bare server opdateringer til at få siden til at løbe rundt, vi skal have ny kode - Og det er på vej :)
Mht. det med vbullitin etc synes jeg at det virker så trist, opgivende og uproffesionelt hvis en side så stor som hwt.dk ikke har deres eget hjemmelavede forum, nej, man skal ikke opfinde den dybe tallerken to gange, men førstehåndsindtryk gør så meget og hvis man har lagt tid og kræfter i sit eget vil det altid stråle frem - Tror jeg ihvertfald :p

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 18:53:34
Svar/Indlæg:
1155/43
#66, det vil sige at XS fremstår uprofessionelt ? Jeg tror ikke der findes et mere overskueligt og professionelt it forum. Søgemaskinen virker, trådende kan bliver flere millioner tråde langt uden problemer og der kan bruges billeder som man ønsker. Godt nok har vi vores fine profiler herinde, men alle skriver alligevel i signaturen. Det rating system er alligevel blevet gemt godt af vejen og pointsne forsvinder ikke automatisk når folk har fået nyt system, så det er ikke super meget værd IMO. Toplisterne er super godt gemt af vejen og kommer ikke til sin ret, og har ikke gjort det længe. Så skal jeg sætte dette site op mod vBullitin(kombineret med noget andet site), så har dette ikke en chance..

Jeg er enig i at en fungerende flot side som man selv har lavet, er klart at fortrække, men det har dette site altså ikke midlerne/crewet til, så hvorfor ikke vælge løsning nummer 2, istedet for at binde sig til skibet der synker ?

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 19:06:38
Svar/Indlæg:
3532/303
Hvor mange tråde her bliver over 100 posts ?
På basis af at de har et engelsktalende forum har de jo mulighed for LANGT større brugerskare, det er klart.
Jeg er enig i at der er mange ting som måske ikke er optimale på den her side, nogle af tingene bliver der lavet om på i den nye kode, men der er også mange ting som jeg håber kommer løbende...
Ja, jeg synes faktisk at det er uproffesionelt når en så stor side som fx XS ikke laver sin egen, det er til at forstå at de ikke rigtig kan nu da DB etc er blevet så stor og det ville være et kæmpe arbejde at lave et forum der var kompatibelt med lige netop den DB samtidig med at det skulle være lige så funktionelt...
Netop det har jo også været problemet her, en gammel ikke så heldig kode og en ikke så heldig database der skal konverteres til en ny, så kan man ikke bare smide en template ind på og lade den trylle rylle. Hvis vi vil beholde alle de tidligere indlæg må vi altså bare få lavet en kode med de funktioner vi ønsker. I første omgang står hastigheden dog for skud, forum har fået enkelte tilføjelser, men ikke noget nær et template bullitin og sådan er det bare.
Du kan snildt sætte hwt.dk op mod xs, men er det ikke lidt overkill ?

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 19:29:26
Svar/Indlæg:
1581/5
tjae det der med hjemmelavet er bedst - det er noget "koder/programør" noget, de har det allesammen et eller andet sted, men det er synd for, for brugeren er det det kommer an på funktionaliteten/hastigheden/udseendet - og kan man ikke selv lave noget der er bedre på nogen som helst af punkterne, hvorfor så overhovedet døje?

men mht. denne side så er det nice at den er på øverste trin på trappen på vej ind af døren den nye kode.

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 19:50:09
Svar/Indlæg:
1155/43
At lave en 100posts stor tråd her på sitet er efterhånden et flere dages projekt.. Hardwaren der skrives om i post #0 når at blive forældet :i

At sætte XS op mod hardware test er vel ikke så overkill. Hardware-test kunne godt være den danske modpart, bare med proportionelt mindre brugere eftersom det er på dansk som du så rigtigt påpeger.

Well, jeg glæder mig til om snart når koden er færdig og bliver sat i funktion

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 20:20:01
Svar/Indlæg:
4230/89
#70 man skal jo så også lige tænke på, at det er ikke specielt mange emner der er værd at lave en +100 tråd omkring...

hvis der fks blev spurgt ind til noget overclocking af en computer, så ville det emne jo være gennemdiskuteret iløbet af 10-30posts ;)

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 20:59:09
Svar/Indlæg:
1155/43
Så kunne man nok lave samlede tråde omkring forskellige bundkort hvor alt blev diskuteret, istedet for at diskutere individuelle maskiner, også kommer trådene hurtigt derop, også liste mere end de 10 mest brugte tråde..

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
12-05-2007 21:48:00
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg glæder mig også :)

Nemlig, det er jo brugerne der laver trådene og skriver i dem, ikke crew ;) Så i må lave nogle +100 interesante tråde til os :p

Som jeg lige skrev, det er jer der bestemmer indholdet af trådene, lav en Best of C2D Tråd eller noget i den stil, der er helt sikkert mange der ville skrive, diskuterer etc

Raller

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2007 22:25:42
Svar/Indlæg:
43/3
Min ærlige mening ville være at forummet er for stort.

Men jeg tjekker da også Oc.dk dagligt. Og har gjor det de sidste 4år tror jeg.

Skriver da også engang imellem på fora, men ikke så tit!

Dog det plus jeg ville give oc.dk ift mange andre sider, er at jeg synes
seriøsiteten herinde er HELT i top.

Og thumbs for det!

Skål.

MJENSEN

Superbruger
Tilføjet:
12-05-2007 22:43:00
Svar/Indlæg:
1233/50
50# hvis du savner lidt casemodding så værsågod at trykke på dette link http://www.tweakup.dk/casemods...

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 12:31:23
Svar/Indlæg:
262/26
#66:
Her er vi så nok grundlæggende uenige hvad angår forum. Først siger du at man ikke skal opfinde den dybe tallerken 2 gange, og derefter siger du at man skal "hvis man er en stor side" ?:( ?:(

Mit argument er igen, at tiden kunne anvendes langt bedre til at få siden til at se ordentlig ud og køre hurtigt.

Det er i mine øjne et voldsomt spild, at bruge programmørernes sparsomme tid på at programmere et forum, som de næsten med statsgaranti ikke kan lave bedre end noget der findes i forvejen.
Argumentet med gamle posts køber jeg 100% - men nøgternt set; Hvor meget af de gamle post er værd at bevare? Og for dem der savner dem, kunne man vel bare lukke den gamle del af, så der kunne læses, men ikke postes, og så køre videre på et nyt forum...

Nå - men det er jo en smule sent at diskutere det nu 😉 løbet er jo kørt 😉

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 12:58:03
Svar/Indlæg:
3532/303
Jeg mener helt bestemt at det giver noget hvis en side helt og holdent er bygget op fra bunden med egen kode, men kan godt forstå hvad du mener.
Men pt. er hovedsagen jo netop også at siden bare skal køre hurtigt, ikke rigtig andet.
Du har nok også lidt ret i at man reélt godt kunne lade forum stå ved siden af, låst, men synes faktisk at det ville være synd.

Tja, håber da på at den nye kode ikke er det sidste der bliver lavet :D

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 13:47:03
Svar/Indlæg:
1581/5
Jeg mener helt bestemt at det giver noget hvis en side helt og holdent er bygget op fra bunden med egen kode,

så som hvad? :)

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 14:51:36
Svar/Indlæg:
262/26
#77: synd for hvem?

#78: my point exactly...

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
13-05-2007 15:59:49
Svar/Indlæg:
1155/43
#78, det kan du jo se på denne hjemmeside, både pros. and cons. :)

Specielt kan man jo nævne oversigten i forum, hvor ikke alle forums bliver listet, men bare ligger i dropdownboksen... den feature elsker jeg !! :e

W.e.S.t

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2007 01:14:05
Svar/Indlæg:
312/44
Jeg kan kun give størstedelen af jer ret i at denne side, men sådan set også de fleste andre hardware-forum sites er blevet ret døde i det.. Her snakker jeg ikke om vejret for sådan har det sku været i længere tid.. Jeg tror sådan set ikke det har noget at gøre med at vi bliver færre der gider bruge vores kostbare fritid på vores ellers udemærkede forums, men vores forums er de seneste år blevet indvaderet af gamer-generationen som jeg mener er et godt udtryk at bruge..

Det er i de senere år blevet mere og mere accepteret for "normale" mennesker at spille computer og det kan være svært at finde en 14-årig konfirmant der overhovedet ikke gamer i dagens Danmark..

Dette nye gamer-folk, som køber deres computer nede i den lokale Fona/Merlin/Bilka/Føtex er efter min mening blevet en plage for mange af vores rigtig gode forums.. Disse mennesker fylder vores forums med de der "Jeg gider ikke at søge på google først"-spørgsmål og bruger udelukkende vores forums til at få hjælp til deres egne problemer, men giver ikke noget igen..

Det vi har brug for hvis vi vil have vores gode forums tilbage, er meget strængere regler, eller simpelthen en invite-ordning, som gør at man kun kan få adgang hvis man får en invite fra en anden seriøs bruger, som måske skal have skrevet mindst 100 forumsvar for at få en enkelt invite.. Dette forhindrer at disse folk, som jo har deres boomtown til alle deres ligeyldige spørgsmål ikke sådan uden videre kan komme ind bare fordi de har et problem med computeren.. Jeg ved at det lyder meget strængt og at det på mange måder er imod vores "forum-kultur", men jeg tror at det er det der skal til for at give os vores gode sites tilbage..

Jeg vil lige slutte af med at jeg faktisk synes at overclocking.dk, er et af de forum-sites, som har klaret sig bedst mod disse "angreb" og jeg tror faktisk ikke at der skal meget mere til end en opdatering af hjemmeside-koden, som de fleste af os vidst efterhånden er lidt træt af og så en lidt større strøm af nyheder..

Slow-mo

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2007 07:54:20
Svar/Indlæg:
330/34
Jeg er synes #0 delvis har ret i sin påstand.

OC er blevet en mere mainstream site, hvor den passion for at få det bedste ud af sin dyrt indkøbte hardware er forsvundet.

Et eksempel er OC af Intels mobil cpu. Disse kan clockes helt vidt (T2500) med resultater som ikke var set før på den tid.
Dette blev en fodnote på denne site, med en test af et Aopen I975YDG mobo. Som desværre var ret fejlbehæftet (SRY).

Det er et niche produkt men overclocking er også for de få. Hvor kun bensc tæller.

Lars er en af de sidste hardcore oc, som eksperimentere med sin hardware for bedste resultat. Check hans tråde ud, så er man ikke i tvivl om interessen stadig er tilstede her på sitet.

Nyhederne er primært om nye chipsæt som ikke kan købes, gfx med de samme chips, samarbejde mellem forskellige firmaer osv. - kedeligt dette kan læses på alle sites.

Personligt savner jeg artikler om oc, hvilket for mig til at søge andre steder for at se hvad der rør sig.

Det bliver sikkert opfattet som et surt opstød, men det er det ikke. Det skal opfattes som debatoplæg så vi alle får et bedre site.

Lars

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 08:05:27
Svar/Indlæg:
3712/44
Jeg tror altså bare her er lidt stille indtil der kommer noget spændende nyt på markedet. Der sker jo ikke det store i øjeblikket, men det skal nok komme.

Jeg må indrømme at de nævnte "opdateringer" eller "forbedringer" har været mere end almindeligt lang tid undervejs, men for mig er det vigtigt at der stadig er et dansk overclocking forum hvor jeg kan hænge ud. Jeg har ikke noget behov for at profilere mig internationalt, jeg har skam den største respekt for hvad folk på XS og andre sites laver, blot har målet for min oc altid primært været et hurtigst muligt 24/7 setup, og det er ikke ligefrem trenden på XS... :e

ruzz + cornerrage > Takker, det er en 325i Coupé (E92), fik den 16. marts i år :) Det har taget mig 23½ år at få råd til den, sålænge er det siden jeg tog kørekort i en 320 (E21) og blev forelsket :e

TB

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 08:13:01
Svar/Indlæg:
767/51
Jeg vil have den sorte side tilbage ;)

dengang var der masser af god information her på siden, nu drukner det i mere eller mindre ligegyldige indlæg :(

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 09:02:31
Svar/Indlæg:
1503/128
TB>> Jeg tror faktisk jeg har et par screenshots af den gamle side liggende et sted ;)

Som der så smukt er formuleret tidligere i denne tråd, så tror jeg stadig alle de gamle hænger herinde (mig selv inklusive - det er vist blevet til en del år efterhånden). Vi er måske bare "kommet videre" på den ene eller den anden måde. I XP1700 dagene kunne jeg skifte CPU 2 gange om måneden for at finde den helt rigtige stepping. Nu er det 1 år siden jeg sidst har skiftet noget somhelst (ok det er vist også snart påtrængt).

ruzz

Superbruger
Tilføjet:
15-05-2007 09:13:32
Svar/Indlæg:
734/32
Så er det også fortjent :)

Drømmer selv om en sort 911'er i garagen - nu har en kammysjuk lige fået en, så kan jeg da i det mindste få en tur :e

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 10:47:41
Svar/Indlæg:
6293/359
#84 er det fordi du nu selv er blevet Overclocker-Gud og ikk har brug for hjælp eller stiller noob-jeg kan ikk finde ud af google-spørgsmål længere?? for det har vi vist alle gjort engang, da tæller stod på under 20 indlæg IMO.

Bare vent og se, når Lars kommer med en ny: ska-I-lige-ha-en-Lars-Yorkfield-test, så blir vi alle noobs igen, og overøser manden med 180 spørgsmål... men de tråde der, er jo geniale og gode for forumet og alle er glade, er det ikk sandt??

Der er nu flest dumme svar i omløb.

76# jeg tror hvis vi alle gik ind og slettede vores gamle PMere, så ville det hele køre meget bedre (har jeg hørt en fugl synge om) .... så hermed en opfordring: slet slet slet og mærk farten :D

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 12:19:05
Svar/Indlæg:
743/13
Jeg mener at kunne huske at diskussionen vedrørende PM's har været oppe før. Her blev der, så vidt jeg husker, sagt at de ikke havde indflydelse på hastigheden af sitet.
Dog har jeg lige ryddet op i mine egne beskeder, da de alligevel var gamle handler, som er ca. ½ år gamle.

Og det er ikke antallet af svar/spørgsmål der tæller, det er kvaliteten af dem ;) IMO.

TB

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 12:33:17
Svar/Indlæg:
767/51
#87 jeg har altid været en Overclocker-gud ;) Nej spøg til side, der er intet galt i noob spørgsmål, man skal kunne gå før man kan kravle, eller? Det er ikke det jeg noterer, det er når fokus ryger væk fra OC og i højere grad over imod "hvem kan lammetæve org'en i BF", eller "er min tøjstil forkert" det er imho støj på en side der er dedikeret (eller var dedikeret) overclocking.

Så intet galt med diskussion, bare det ikke altsammen bliver offtopic og ligegyldig støj.

Lars

Superbruger
Tilføjet:
15-05-2007 12:39:50
Svar/Indlæg:
1633/76
Jeg synes godtnok også tempoet herinde er lavt for tiden, men det kan godt være at det er årstiden som gør det..

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 12:40:14
Svar/Indlæg:
1155/43
#87, tror godt vi ( nogle af os ihvertfald ) kan komme med kvalificerede spørgsmål til selv nye systemer.. Og at mene at alle over 20 svar ikke er nøbs mere er helt forkert - det har intet med posts at gøre..!

Jeg kunne også godt tænke mig at hwt skilte sig bare lidt ud og måske prøvede at lave nogle seriøse overclocks på nye ting, det kunne måske også få flere hits på sitet, hvis hwt havde smidt ln2 på det nye ati kort eller noget andet sjov.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 14:20:29
Svar/Indlæg:
6293/359
Nu var det med de 20 posts også bare for at nævne et tal og hvorfra mange noob-spørgsmål sikkert kommer fra... men ja helt enig, vi kan da alle lære gennem hele livet, ellers så kan man da lige så godt stille træskoene (og ta hjem med næste rumskib)

Det med PMer har været en and så... var bare lige noget jeg hørte af en nær OC-gud-ven hehe

/hygge 8)

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 19:14:45
Svar/Indlæg:
4230/89
#89 Var dedikeret ja :i
men det var jo dengang vi bare hed "Oc.dk"...
det dedikerede oc forum blev jo lidt dæmpet da vi blev lagt sammen med, og blev til hwt.dk...

hvilket jeg egentlig ikke har noget imod, godtnok kommer der jo en del "hvilkencomputerskaljegkøbe" tråde, men dem kan man så overse hvis man ikke lige magter at svare på dem den dag :i

jeg kunne godt lide oc.dk fordi folk var seriøse omkring det vi nu lavede, men det er vi jo stadigvæk... det er ikke det som ligger mest på forsiden, men så kan vi jo scrolle lidt ned og finde det selv ;)

ncdesign

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2007 22:43:18
Svar/Indlæg:
262/26
#80:
Du kommer nok til at uddybe lidt mere, end bare "se dig for" 😉

M.h.t. forum-opdelingen, så kan jeg ikke helt se hvad du mener, men det skulle ikke være det store problem at lave en tilsvarende funktionalitet, blot med et andet (hyldevare) forum som underliggende forum...

Prøv at liste hvad du mener er fordelen ved at kode forummet fra bunden, fremfor at bruge et der er skrevet af andre....

Farver, ikoner m.v. er ikke gyldige argumenter, da de uden større problemer kan skiftes ud med det man syntes passer bedre end standard.